Arctic släpper möss och tangentbord

Permalänk
Melding Plague

Arctic släpper möss och tangentbord

Företaget Arctic, tidigare känt som Arctic Cooling, dyker på en ny produktkategori med möss och tangentbord.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Musen ser verkligen läskig ut...
tangentbordet ser dock intressant ut

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Varför envisas företagen med att t.ex. ha en minimal enter-knapp?

I övrigt ser det trevligt ut, hoppas att det är lika skönt att skriva på som Logitech UltraX.

Visa signatur

I like turtles!

Permalänk
Skrivet av zlazher:

Varför envisas företagen med att t.ex. ha en minimal enter-knapp?

I övrigt ser det trevligt ut, hoppas att det är lika skönt att skriva på som Logitech UltraX.

Det liknar Mac's trödlösa och det tycker ja är skönt att skriva på.
Efter att ha sett tbordet tycker ja musen va lite av en besvikelse och synd att det inte va trådlöst.

Permalänk
Medlem

Haha, va kasst. Z och Y har bytt plats, och jag vette fasen vad de skrivit på Å-tangenten... Sopor

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlazher:

Varför envisas företagen med att t.ex. ha en minimal enter-knapp?

Amerikansk tangentbordslayout.

Edit: Nu när jag tittar närmare så är det en del svenska bokstäver på tangentbordet. :s

Permalänk
Medlem

Liknar väldigt mycket apples tangentbord.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Haha, va kasst. Z och Y har bytt plats, och jag vette fasen vad de skrivit på Å-tangenten... Sopor

Det är "Ü"

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Haha, va kasst. Z och Y har bytt plats, och jag vette fasen vad de skrivit på Å-tangenten... Sopor

Skrivet av ChristofferC:

Amerikansk tangentbordslayout.

Edit: Nu när jag tittar närmare så är det en del svenska bokstäver på tangentbordet. :s

Skrivet av aach:

Det är "Ü"

Kallas QWERTZ, och det används i bl.a. Tyskland.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Snyggt tangentbord rent, enkelt och billigt.... hoppas det är enkelt att skruva isär

Permalänk
Medlem

trevligt t-bord, gief K381

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Nice tangentbord men mössen såg ju fula ut, grått hörde milleniumskiftet till

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Sexigt jävla tangentbord! No need att leta efter Apples tangentbord längre, wooo!

Permalänk
Medlem

Musen var ju verkligen inte fin och såg inte speciellt bekväm ut heller... tangentbordet däremot så väldigt trevligt ut.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Tangentbordet är helt klart intressant

Känns definitivt som en Apple-klon, men det är ju inte det dummaste att kopiera!
Får se om det har vettig känsla osv dock... och om de klarar tangentbordskombinationer hyfsat.

Skumt med en smal entertangent på tysk layout.. De brukar ha samma enterlayout (och de flesta specialknappar) samma som sverige såvitt jag vet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Tangentbordet ska jag köpa direkt, om det är i samma klass som apples tangentbord fast då optimerat för windows är det win win. Hoppas en trådlös variant kommer senare också!

Permalänk
Medlem

Gillar tangentbordet. Musen... not so much.
Men tangentbordet är ju helt klart en möjlighet

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det går inte att vinkla tangentbordet? Mycket skönare då ju!

PS
Jag betalade 29 kronor för mitt Logitech PS2 tangentbord, det går att vinkla.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

var intresserad av tangentbordet innan jag såg dom här bilderna, ser riktigt plastigt och tråkigt ut:
Test du Clavier ARCTIC COOLING K381 KeyBoard | PC-Overware votre site de référence pour les domaines de l'hardware et du software

kan vara dåliga bilder som gör att tangentbordet ser så plastigt ut, men vad kan man förvänta sig av ett tangentbord för runt 200:-?

Permalänk
Medlem

sånt vill jag ha! vart kan man hitta detta?

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte varför tum knapparna sitter som dom gör, man måste ju flytta på tummen för att klicka på dem?

Se på Microsoft Sidewinder, istället. Tummknapparna vid toppen av tummen, (y).