Apple släpper Ios4 – knäckt på 24h

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasV:

Enligt svenska skrivregler för journalister ska man inte ta hänsyn till hur företag vill branda sina produkter (eller sig själva). Så alla namn skrivs med stor bokstav på första bokstaven och inget annat. Så Iphone är helt korrekt.

Förkortningar som uttalas som ett ord skrivs på samma sätt som namn, men förkortningar där man uttalar varje bokstav skrivs med versaler.

Jag vet inte riktigt om Ios är ett namn eller en förkortning. Ser man det som ett namn gör Sweclockers helt rätt även där.

iOS är mig veterligen en förkortning på "i" operating system. Vad i'et står för vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Egentligen gillar jag inte riktigt apple som företag, men Iphone4 är ta mig tusan ganska snygg. (Mycket bättre än 3:an)

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cluny:

Tycker det är lite konstigt hur multitaskingen fungerar, så fort man stänger en app hamnar den i multitask-baren. Och det är för omständligt att stänga av appen helt så det gör man inte. Efter ett tag har man ju hälften av appsen igång på iphonen. vad är syftet med det. och påverkar det inte batteritid och annat?
Konstig lösning tycker jag.

Många av appsen körs faktiskt inte i bakrunden utan telefonen kommer helt enkelt ihåg var du befann dig.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av polygon5:

iOS är mig veterligen en förkortning på "i" operating system. Vad i'et står för vet jag inte.

i = Internet

Introducerades med "iMac". Ganska utjatat enligt mig, "iPod" hade inte ens internet när de hade namnet! Fast iTunes var väll "internet" delen i en "iPod"
Fast kan hända att jag har fel.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Undra vad Cisco tycker om att Apple använder iOS som deras mjukvara för routerar, switchar mm heter. Kan de bli en fight även här att följa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaDevil666:

Det är inte aktiverat på 3G, om du inte kör jailbreak, dock är det inte att rekommendera att köra multitasking på en 3G som knappt har minne att köra ett program åt gågnen...

Jo, jag vet men ville påpeka det till honom så han inte får damp när det inte funkar

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av alch:

Undra vad Cisco tycker om att Apple använder iOS som deras mjukvara för routerar, switchar mm heter. Kan de bli en fight även här att följa?

"Apple licenses the trademark for "iOS" (as well as the trademark for "iPhone") from Cisco Systems."
Cisco and Apple Agreement on IOS Trademark - The Platform

Visa signatur

WS/Server: GA-P55A-UD3 - Intel Core i5-750 - 24 GB DDR3 - Samsung 850 PRO 256 GB - 35 TB SAS HDD - ATi 3D-Rage II+ - ESI Juli@ - Fractal Design Define R2
Laptop: MacBook Pro 13" late 2011, 2.4 GHz, 8 GB, 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Trevfligt värre är det här ju.
Men jag misslyckades med att uppdatera min iPad i morse... Man kan ju tycka att det borde gå att uppdatera både telefon och binda på samma gång när båda prylarna nyttjar samma operativsystem.. Men vad vet jag, the Steve har säkert en ofantligt bra anledning!

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

finns det någon jailbreak som inte behöver ha en avstängd iphone?? har ingen sleep/wake button så jag kan inte stänga av

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av eas@tetris:

i = Internet

Introducerades med "iMac". Ganska utjatat enligt mig, "iPod" hade inte ens internet när de hade namnet! Fast iTunes var väll "internet" delen i en "iPod"
Fast kan hända att jag har fel.

Jag har alltid trott det står för intelligence (som intel).

Någon som vet vad som gäller?

Angående nyheterna är detta bara jailbreak och inte operatörsupplåsning va?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

Smärre stavfel här och var.

Det är iPhone och iOS, inte Ios och Iphone.
os är förkortningar på Operativsystem och får därmet automatiskt stora bokstäver, precis som ordet knockout som blir K.O.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem

I svensk media får man faktiskt välja om man vill följa svenska regler á la stor förstabokstav i egennamn eller om man vill följa tillverkarens sätt att skriva. Vad jag vet så är det många journalister på idg som använder Iphone osv.

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Avstängd

Iet har stått för flera saker. Först var det Internet, sedan Integration i och med släppet av iLife, men står även som Individual som representerar ett generellt begrepp i hela deras produktportfölj.

Permalänk

Någon som vet något om blackra1n eller spirit ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jailbreak och Unlock har kommit ut till 3GS men inte för den gamla bootroom:(

Visa signatur

AMD FX-8120 X8 @ 3,8Ghz | Antec Kühler 620 H20 - EVGA GTX 660 SC | Asus M5A99X Evo R2 | Corsair Vengeance 1600MHz 8GB | Seagate Barracuda 1TB | Corsair 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Sweclocker´s är ganska roliga, i en av deras egna regler så bryter ni fullständigt mot detta.
Det står i användaravtalet för mobilen att den inte får köras på annat os än den som följer med / uppgraderas.

Här uppmanas det friskt att begå brott...

Sen Iphone å dessa leksaker är just de... leksaker, en mobil ska standbytid/hållbarhet samt täckning vilket dessa (hrm) plast bitar inte har.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Sen Iphone å dessa leksaker är just de... leksaker, en mobil ska standbytid/hållbarhet samt täckning vilket dessa (hrm) plast bitar inte har.

iPhone är en smartphone. Multifunktionalitet är hela poängen.

Standbytiden är bra, självklart sjunker den om man använder krävande program. Hållbarheten kan jag inte uttala mig om, jag har då inte lyckats med att ta sönder min. Baksidan är dock bisarrt känslig för repor. (Taktik av Apple för att göra begagnade exemplar mindre attraktiva?)

Permalänk
Medlem

någon användare av ipod touch som upplevt att batteritiden blivit sämre efter att ha uppdaterat till 4.0? Värt att nämna kanske är att jag ahr andra generationens ipod touch. Jag har en känsla att batteritiden på min ipod gick ner snabbare än vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Sweclocker´s är ganska roliga, i en av deras egna regler så bryter ni fullständigt mot detta.
Det står i användaravtalet för mobilen att den inte får köras på annat os än den som följer med / uppgraderas.

Här uppmanas det friskt att begå brott...

Sen Iphone å dessa leksaker är just de... leksaker, en mobil ska standbytid/hållbarhet samt täckning vilket dessa (hrm) plast bitar inte har.

Uppmanas till brott??? Det håller jag nog inte med om, men att det i denna artikel är ok att prata om "hackad" mjukvara, men att prata om "hackade" spel, OS (windows) det är NO NO.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w