Permalänk
Medlem

Resor

Reser ni någonstans i sommar. Själv åker jag på en tvåveckorskurs i portugisiska till Abrantes i juli. I september blir det åter en resa till Abrantes om vi får ihop tillräckligt antal deltagare. Då är det vin som gäller. Ännu fattas minst 3 .

Visa signatur

Fagerja

Permalänk

Frankrike, Belgien, Holland, Tyskland, Danmark

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Lycksele... imorgon ;P till stugan

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av LsdBoy:

Frankrike, Belgien, Holland, Tyskland, Danmark

Nederländerna heter faktiskt landet;).

Nepp, åker ingenstans i sommar, skulle dock åkt till Taiwan men det sket sig pga min dum och lathet...... *fucking idiot*..

Permalänk
Avstängd

Italien på söndag

Permalänk
Medlem

Hade tänkt åka till Dnepropetrovsk(Ukraina), men det blir inte av nu denna sommaren. Får göra ett nytt försök nu i höst...

Permalänk
Medlem

Har lite ont om pengar sen jag bodde i Sydkorea från Augusti till Januari samt var i Japan och Kina. Men sparar för fullt till en USA-resa nästa år. Blir den klassiska roadtripen från kust till kust.

Päronen har bjudit med hela familjen till Holland i Augusti så blir en liten tur utomlands i alla fall.

Permalänk
Medlem

Precis kommit hem ifrån gotland. Riktigt trevligt på lelle-veckan. Fullt ös!

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

En vecka på Zakynthos i Augusti, sen sparar jag slantarna till vintern då det känns ännu bätre att åka utomlands

Permalänk
Medlem

Blir denna rutten, start på söndag.
Resawoho - Google Maps

3 veckor ungefär, men inget bestämt direkt.

Har ni tips på intressanta/vackra ställen i närheten av vägen så får ni gärna hojta
Västtyskland har jag inte hunnit kolla upp så mycket, tips på städer mottages varmt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mafnus:

Har lite ont om pengar sen jag bodde i Sydkorea från Augusti till Januari samt var i Japan och Kina. Men sparar för fullt till en USA-resa nästa år. Blir den klassiska roadtripen från kust till kust.

Päronen har bjudit med hela familjen till Holland i Augusti så blir en liten tur utomlands i alla fall.

*slap* *slap* Nederländerna *slap*

Skrivet av SteFFoo:

Blir denna rutten, start på söndag.
Resawoho - Google Maps

3 veckor ungefär, men inget bestämt direkt.

Har ni tips på intressanta/vackra ställen i närheten av vägen så får ni gärna hojta
Västtyskland har jag inte hunnit kolla upp så mycket, tips på städer mottages varmt.

Hamburg, köln och bonn är jäkla fina ställen:)

Permalänk
Medlem

Skulle inte bli nån resa pgr av bilinköp men vi lyckades skrapa ihop lite stålar på sidan av så det blir en vecka i riga och jurmala den 7 juli.
Kommer nog bli ganska nice.

sen bär det av till prag ellr wien på nyår.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det gäller för semester eller inte men jag sticker till Norge imorgon och kommer då vara "utomlands" i ca: 7 veckor.

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

*slap* *slap* Nederländerna *slap*

Hur vet du att han inte ska till Holland då?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ElDiablo:

Hur vet du att han inte ska till Holland då?

Landet heter Nederländerna...

Det finns dock två provinser i Nederländerna som heter Noord-Holland och Zuid-Holland(?).. Nord och Sydholland iaf:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Landet heter Nederländerna...

Det finns dock två provinser i Nederländerna som heter Noord-Holland och Zuid-Holland(?).. Nord och Sydholland iaf:)

Det finns en region i Nederländerna som heter Holland som är uppdelat två provinser. Hur vet du att han inte ska till denna region? Fattar inte varför du ska vara besserwisser på ett forum när du inte ens vet vart han ska. Att du har läst geografi i grundskolan är ju bra, men att läxa upp folk på ett forum när du inte ens vet vart de ska känns bara larvigt.

Det känns troligt att de faktiskt ska till Holland eftersom i Holland ligger städer som t.ex. Amsterdam, Rotterdam och Haag, Amsterdam är ju en stor turiststad.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ElDiablo:

Det finns en region i Nederländerna som heter Holland som är uppdelat två provinser. Hur vet du att han inte ska till denna region? Fattar inte varför du ska vara besserwisser på ett forum när du inte ens vet vart han ska. Att du har läst geografi i grundskolan är ju bra, men att läxa upp folk på ett forum när du inte ens vet vart de ska känns bara larvigt.

Leker inte besserwisser, landet heter fortfarande nederländerna och provinserna nord och sydholland..
Om det idag regionen heter holland vet jag inte.. dock hittade jag lite på wiki om det:

Enl. wikipedia så står det: "Today, the former County of Holland consists of the two Dutch provinces of North Holland and South Holland,"

Man kanske säger holland för både nord och sydholland men det verkar inte heta så längre.

Permalänk

Blir kanske en flygtur till Finland för o hälsa på släkten som man inte träffat på 14 år. Hoppas deras engelska är bra för min Finska är åt helvete

Permalänk

Hade känt för att tömma kontot och åka till Japan några veckor igen. Men förnuftet säger mig att spara det ifall man skulle råka komma in på högskolan man sökt och skulle behöva flytta.
Så nu är det inget direkt bestämt. En kompis ska ha hand om sin fasters lägenhet i Kinna när hon är på semester. Så blir väl att åka dit några dagar.

Är droger fortfarande tillåtet i Nederländerna? ^^

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Generalkyckling:

Hade känt för att tömma kontot och åka till Japan några veckor igen. Men förnuftet säger mig att spara det ifall man skulle råka komma in på högskolan man sökt och skulle behöva flytta.
Så nu är det inget direkt bestämt. En kompis ska ha hand om sin fasters lägenhet i Kinna när hon är på semester. Så blir väl att åka dit några dagar.

Är droger fortfarande tillåtet i Nederländerna? ^^

Vad jag vet så är det det

Dock ska det förbjudas för turister eller det kanske redan har gjorts, vad vet jag.... Inte så att man nyttjar droger iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Leker inte besserwisser, landet heter fortfarande nederländerna och provinserna nord och sydholland..
Om det idag regionen heter holland vet jag inte.. dock hittade jag lite på wiki om det:

Enl. wikipedia så står det: "Today, the former County of Holland consists of the two Dutch provinces of North Holland and South Holland,"

Man kanske säger holland för både nord och sydholland men det verkar inte heta så längre.

Om du läser på wikipedia-sidan ser du att det fortfarande heter Holland. Däremot så existerar inte grevskapet Holland längre. "Holland is a name in common usage given to a region in the western part of the Netherlands." Holland finns alltså lika mycket som Norrland finns. Att landet som Holland ligger i är Nederländerna är nog alla överens om. Men om jag säger att jag ska till Skåne, kommer du gå in och rätta mig och säga att jag ska till Sverige? Eller om jag ska till England att jag ska till Storbritannien, eller om jag ska till Réunion att jag ska till Frankrike? Det blir ju bara larvigt, inte heller så har jag sagt fel, det är ju underförstått att Skåne ligger i Sverige och att Holland ligger i Nederländerna. Man kan åka till andra platser och regioner än enbart länder, det är på inget sätt felaktigt att säga att man ska till Holland om man ska just dit.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Vad jag vet så är det det

Dock ska det förbjudas för turister eller det kanske redan har gjorts, vad vet jag.... Inte så att man nyttjar droger iaf.

Hmm ok.

Permalänk
Medlem

Är på semester i Växjö atm.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Istanbul på obestämd tid för jag har bara köpt biljett dit.
Reser från Oslo för 350kr och blir nog där 1 vecka - 10 dagar.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Är droger fortfarande tillåtet i Nederländerna? ^^

Såvitt jag vet är cannabis det enda som är lagligt, och för att köpa det krävs att man är holländsk (eller nederländsk ) medborgare. Däremot är alla droger dekriminaliserade i Portugal och har varit det sen 2001.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Var i Kroatien för två veckor sedan, har inget mer planerat i år, lägga semestern på hemmaplan är trevligt

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Har redan varit på lesvos i år. En ö i Grekland, ganska anonym och faktiskt ganska tråkig.

Blir nog att åka en sista minuten i juli med polarna, vart vet vi inte. Vill inte ha en grisresa á la kos 08, utan någon blandning. Tittade lite på Benidorm.

Sen blir det Kap Verde i november

Permalänk

Reser förhoppningsvis till Chile under hösten/vintern. lära känna familjen där borta+undvika vintern här.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Hade planer att åka till Japan, men kom på att det inte direkt är en vettig ide att ta ut sparpengar för att resa, iaf inte när man inte är säker på om man har råd att betala hyran ^^

Permalänk
Medlem

Blir som vanligt, bilen till norra/mellersta Italien. 4:e året i rad nu.

Varför åker jag inte någonstans där jag inte vart innan?

Fan vet .. det bara vart så. Det är ju iaf rätt ballt att vara i Italien :D.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.