Iphone 4 i beståndsdelar

Permalänk

När man kan få in Android i den så är jag intresserad!

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Hatar att Apple-prylar kommer så sent till Sverige

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 13th.Marine:

När man kan få in Android i den så är jag intresserad!

Du får köpa en 3G så länge.
YouTube - Android running on iPhone

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

På nått sätt så blir ja inte så förvånad av priset
HTC blir nog min nästa telefon eftersom att den verkar bättre än iphone

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Så snart blir iphonen en bra apparat mao.

Hade det inte gått att jailbreaka hade jag gjort mig av med min 3gs innom ett par veckor efter köp. Ska mycket till om jag ska köpa något från apple igen.. Think different. Jovisst! Think as steves wallet borde det heta.

Permalänk
Skrivet av Thomas:

Så gott som alla som testat den verkar ju säga att den har bäst skärm på marknaden (vilket ppi-mässigt sett även är fakta, inte åsikt), så varför bry sig om fina förkortningar? Det som spelar roll är väl ändå hur upplevelsen är, inte om det är en LED-belyst IPS-panel eller en AMOLED, eller vad du nu syftar på.

Jo för dem tar ut dubbla priset med gammal teknik. Kommer inte dröjja länge innan någon kommer ut med amoled som har fler ppi för halva priset. Samma som dem tar 25k för en dator med 2 generationer gammal grafik, vilket skämt.

YouTube - Samsung S8500 Super AMOLED display compared to iPhone 3G

Kolla perfekta svärtan från amoleden. IPS är inte direkt kända för bra svärtna heller så Iphone 4 skärmen lär inte va bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Jo för dem tar ut dubbla priset med gammal teknik. Kommer inte dröjja länge innan någon kommer ut med amoled som har fler ppi för halva priset. Samma som dem tar 25k för en dator med 2 generationer gammal grafik, vilket skämt.

YouTube - Samsung S8500 Super AMOLED display compared to iPhone 3G

Kolla perfekta svärtan från amoleden. IPS är inte direkt kända för bra svärtna heller så Iphone 4 skärmen lär inte va bättre.

Gamla generation på iphonen så det säger inte ett skit om hur den nya står sig mot Samsungen eller hur? Sitta och spekulera går ju alltid.

Sen köper väl inte en mac för att sitta och spela på heller? Det är väl en inte förens nu det börjar bli snack om det.

//rillo

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Jo för dem tar ut dubbla priset med gammal teknik. Kommer inte dröjja länge innan någon kommer ut med amoled som har fler ppi för halva priset. Samma som dem tar 25k för en dator med 2 generationer gammal grafik, vilket skämt.

YouTube - Samsung S8500 Super AMOLED display compared to iPhone 3G

Kolla perfekta svärtan från amoleden. IPS är inte direkt kända för bra svärtna heller så Iphone 4 skärmen lär inte va bättre.

Ungefär som "det är dumt att köpa Nvidia för att snart kommer ATi med bättre och billigare kort" eller tvärtom. Antagligen kommer iPhone 4G att ha den bästa skärmen på marknaden när den släpps, att någon annan förr eller senare kommer att slå den i både pris och prestanda är självklart, precis som med all annan elektronik.

IPS tar hand om många problem som finns med TN-paneler, bland annat just den dåliga svärtan och betrakningsvinkeln. Dessutom är den bättre än AMOLED ute i solljus (?).

De saker som är negativa med iPhone allmänt är att det är så långt ifrån öppet system man kan komma, saknar plats för minneskort (om inte detta är ändrat till 4G, vilket jag antar att det inte är?) och med all sannolikhet priset. I övrigt verkar den att bli en riktigt bra telefon, snygg om inget annat (åsiktsfråga, men jag antar att väldigt många håller med mig om att den är snygg).

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Skrivet av hakuni:

Ungefär som "det är dumt att köpa Nvidia för att snart kommer ATi med bättre och billigare kort" eller tvärtom. Antagligen kommer iPhone 4G att ha den bästa skärmen på marknaden när den släpps, att någon annan förr eller senare kommer att slå den i både pris och prestanda är självklart, precis som med all annan elektronik.

IPS tar hand om många problem som finns med TN-paneler, bland annat just den dåliga svärtan och betrakningsvinkeln. Dessutom är den bättre än AMOLED ute i solljus (?).

De saker som är negativa med iPhone allmänt är att det är så långt ifrån öppet system man kan komma, saknar plats för minneskort (om inte detta är ändrat till 4G, vilket jag antar att det inte är?) och med all sannolikhet priset. I övrigt verkar den att bli en riktigt bra telefon, snygg om inget annat (åsiktsfråga, men jag antar att väldigt många håller med mig om att den är snygg).

Om man typ vänder sig lite så skärmen inte speglar solljuset direkt i ögat så funkar dom flesta mobiler även i solljus. Vilka i-lands problem vi har hehe

Permalänk
Skrivet av IcedEarth:

Gamla generation på iphonen så det säger inte ett skit om hur den nya står sig mot Samsungen eller hur? Sitta och spekulera går ju alltid.

Sen köper väl inte en mac för att sitta och spela på heller? Det är väl en inte förens nu det börjar bli snack om det.

//rillo

Skrivet av hakuni:

Ungefär som "det är dumt att köpa Nvidia för att snart kommer ATi med bättre och billigare kort" eller tvärtom. Antagligen kommer iPhone 4G att ha den bästa skärmen på marknaden när den släpps, att någon annan förr eller senare kommer att slå den i både pris och prestanda är självklart, precis som med all annan elektronik.

IPS tar hand om många problem som finns med TN-paneler, bland annat just den dåliga svärtan och betrakningsvinkeln. Dessutom är den bättre än AMOLED ute i solljus (?).

De saker som är negativa med iPhone allmänt är att det är så långt ifrån öppet system man kan komma, saknar plats för minneskort (om inte detta är ändrat till 4G, vilket jag antar att det inte är?) och med all sannolikhet priset. I övrigt verkar den att bli en riktigt bra telefon, snygg om inget annat (åsiktsfråga, men jag antar att väldigt många håller med mig om att den är snygg).

Nice dem där bilderna visar ju det jag skrev att Amoleden har bättre färger. Kolla bilden på zebra huvudena. Iphonen ser ut att ha en grå hinna över sig så färgerna blir sämre.

Nä men oavsett vad man köper en dator till så förväntas man få dagens teknik, förstår inte hur man kan ha den inställningen att det kvittar. Sen förstår jag inte heller vad man får för priset dem tar ut på sina stationära datorer.

Vad fick du tn ifrån?

Permalänk

Super AMOLEDEN har väl bäst svärta/kontrast/färger. Trodde att det var ett vedertaget faktum Och den har inte så spegelblank yta så det blir lite mindre reflektioner.