Jag gjorde illa foten igår, vad gjorde du?

Permalänk
Medlem

Jag gjorde illa foten igår, vad gjorde du?

Jag vet att diskussionsunderlaget på sånnahär trådar inte är det största.
Hursomhelst, igår (midsommar) var jag med ett gäng ute i Täby och skulle spela brännboll. Tog av mig barfota och lyckades ganska snabbt med bedriften att kliva på något vasst och hårt. Blödde grymt mycket, ett tag var det faktiskt som på typ japansk film ni vet, när blodet sprutar i en stråle. Antar att jag cuttade en blodådra.

La tryck på det och tejpade igen, och fortsatte firandet.

[b]Känsliga tittare varnas, det är lite blodigt.[/b]

bild.JPG @ pici.se Strax efter olyckan.

bild2.JPG @ pici.se dagen efter

bild3.JPG @ pici.se ihopplåstrat

Vad tror ni, inte behöver jag gå till någon läkare med det här va?

Och bara för att få in lite diskussionsunderlag så ställer jag frågan; vad hände dig igår?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Fan vad ont det där måste gjort!..

Var hemma själv igår så gjorde inte så mycket, var ute i solens ljus och stekte nån timma:)

Permalänk

Tror inte det ska krävas läkarbesök, lyckades med en likande grej i grekland där jag fick in ett armeringsjärn några centimeter i foten. Efter några svordomar, silvertejp och en ny strumpa var det som nytt.

Igår hände det inte mycket, nästan alla polare var borta. En polare som faktiskt var hemma kom dock förbi och drack lite öl. Sedan satte jag mig och klockade med resterande torr is som jag hade kvar, körde igenom pifast med 235bclk så det känns lovande inför nattens överklockning med flytande kväve.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Hade sönder foten gjorde jag inte men jag lyckades för första gången i mitt liv dricka upp en back pilsner och senare somna i en bastu.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan inte säga om du bör besöka läkare men se till att hålla det rent och byt kompress(heter det väl?) regelbundet.

Permalänk
Medlem

Spelade badminton lite på lyset och hoppade in i en buske med vit tröja. Nu är den grönfläckig.
Råkade även bryta av kompisens flugfiskespö.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Lyckades supa bort min visakortskod. Och nej då menar jag inte att den stod på en lapp eller liknande.. Jag kan den helt enkelt inte längre. Då har jag ändå haft kortet i 2 år! Helt sinnesförvirrad

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Ajaj, gör lagom ont det där. Krävs nog inte läkarbesök om du inte upplever att det blir värre. Var noga med att rengöra med sprit, ha såret öppet så mycket som möjligt utan kompress eller plåster, så eventuella smutsigheter försvinner.

Igår så blev det grilla och En jävla massa fiske på morgonen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Dagen innan midsommar så är jag ute och mekar med bilen på gården, telefonen ringer och jag tar den och går bakom garaget och sätter mig... på mitt gamla terrarie. Efter två minuter säger det kras och jag reser mig upp med ett tio cm långt skärsår på låret som är fem cm djupt. Haltar till framsidan av gården och lägger mig med benet högt och mamma kommer och frågar vad som händer. Pekade bara på låret och hon springer in och hämtar kompress. Min styvfar kör mig till Lunds lasarett och där berättar de att jag skurit av en sena och en muskel, så de syr ihop allt "i benet" och sen fick jag åtta stygn som håller ihop själva såret. Rätt underlig känsla att röra en muskel och sen känna att den inte kan dra ihop benet. Själva midsommaren gick lugnt till då jag grillade hos en polare, jobbigt att hoppa in och ut ur en låg mustang bara

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Dagen innan midsommar så är jag ute och mekar med bilen på gården, telefonen ringer och jag tar den och går bakom garaget och sätter mig... på mitt gamla terrarie. Efter två minuter säger det kras och jag reser mig upp med ett tio cm långt skärsår på låret som är fem cm djupt. Haltar till framsidan av gården och lägger mig med benet högt och mamma kommer och frågar vad som händer. Pekade bara på låret och hon springer in och hämtar kompress. Min styvfar kör mig till Lunds lasarett och där berättar de att jag skurit av en sena och en muskel, så de syr ihop allt "i benet" och sen fick jag åtta stygn som håller ihop själva såret. Rätt underlig känsla att röra en muskel och sen känna att den inte kan dra ihop benet. Själva midsommaren gick lugnt till då jag grillade hos en polare, jobbigt att hoppa in och ut ur en låg mustang bara

Jag var inte värst alltså hoppas benet läker fint på dig. Du lär få ett betydligt tuffare ärr än jag kommer få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Jag var inte värst alltså hoppas benet läker fint på dig. Du lär få ett betydligt tuffare ärr än jag kommer få.

Mja, jag fuskade och gjorde detta pre-midsommar, så SweClockers interna tävling vann du nog
Idag känns det lite bättre, men det är svårt att sitta (typ på dass) och att gå i trappor. Jag ska försöka toksola direkt efter de har tagit bort stygnen så att jag får ett sådant där fint, brett vitt ärr! Manligt värre!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Åkte wakeboard.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Mja, jag fuskade och gjorde detta pre-midsommar, så SweClockers interna tävling vann du nog
Idag känns det lite bättre, men det är svårt att sitta (typ på dass) och att gå i trappor. Jag ska försöka toksola direkt efter de har tagit bort stygnen så att jag får ett sådant där fint, brett vitt ärr! Manligt värre!

Låter bra, damerna kommer stå i kö!

Permalänk
Medlem

Fyfan. Skärsår är inte trevligt. Gjorde en dum grej för ett tag sen apropå skärsår. Vart lite rund om foten. Satt hemma hos en polare, vi får för oss att vi ska gå och köpa oss varsin pommes frites-tallrik. Dum som jag är tänker jag att jag går barfota, orkar inte ta på mig skor och skit, vi ska ju inte långt. Hade gått barfota hela dagen utan problem. Går ut och tänker, här är ju inget glas eller något nånstans. Börjar springa och trampar på något som låter som glas som krossar. Tänker: "Hoppas fan det där inte var glas". Hade lyckats trampa sönder en glasflaska. Och så kollar jag så att det inte är någe glas i såret. Inte det. Går och köper mig en pommes frites-tallrik, upptäcker då att jag lämnar blodspår efter mig. Gick hem till min polare och kollade in såret lite noggrannare och rengjorde. Pommes fritesen var goda iaf, kanske inte var värt det. Haltade lite smått dagen efter, men det gick förvånansvärt bra.

På midsommar jobbade jag.:D diskar på en krog. Men efter jobbet tog jag mig en lite jävel och satt på bryggan med mina kolleger och tittade på soluppgången

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

betala 500 spänn i taxi som skulle kostat 200 spänn...
Glömde av vart jag bodde, alltså mina föräldrars adress, så vi körde trollhättan runt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Blö, det var kul i början med grilla med polare osv. Men efter åt.. var inte en stjäl ute...

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

betala 500 spänn i taxi som skulle kostat 200 spänn...
Glömde av vart jag bodde, alltså mina föräldrars adress, så vi körde trollhättan runt

Huga, svider ju nästan värre än manliga skärsår.
Du gjorde ivf taxichaffisen glad. Inte varje midsommar man får 150% dricks

-------------

Själv har man sommarjobbat natt hela midsommar på äldrevård. Ingen har dött
Enda roliga var två yngre damer som skulle lifta/gå sju mil till närmsta stad. De hade plockat sju olika sorters blommor och gav mig en bukett för att drömma om min framtida fru. Jag sa att ja var homo och att jag nog isf inte skulle gifta mig med henne. Natten drömde jag att jag körde jättesnabbt i tungt regn. Enda personen man drömde om var en unge på racertrehjuling som körde om mig på motorväg. Hums..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Huga, svider ju nästan värre än manliga skärsår.
Du gjorde ivf taxichaffisen glad. Inte varje midsommar man får 150% dricks

-------------

Själv har man sommarjobbat natt hela midsommar på äldrevård. Ingen har dött
Enda roliga var två yngre damer som skulle lifta/gå sju mil till närmsta stad. De hade plockat sju olika sorters blommor och gav mig en bukett för att drömma om min framtida fru. Jag sa att ja var homo och att jag nog isf inte skulle gifta mig med henne. Natten drömde jag att jag körde jättesnabbt i tungt regn. Enda personen man drömde om var en unge på racertrehjuling som körde om mig på motorväg. Hums..

Bara för att du säger så måste jag då tillägga att jag senare på kvällen tog en taxiresa hem för 435 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Bara för att du säger så måste jag då tillägga att jag senare på kvällen tog en taxiresa hem för 435 kr.

Och betalade med en lusentapp?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Det blev grilla + fest med polarna, trevligt trevligt.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde också illa foten.

Fyra dagar senare ser det ut så här:

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Ta mig fan sicket jävla myggbett du har där!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

Ta mig fan sicket jävla myggbett du har där!

Hah, stukning modell större är det.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Åkte lite ring efter vattenskoter med polarna, ena kompisen åkte runt och slog upp vågor medan andra kompisen drog mig i ringen med andra skotern. Resultatet blev en hyffsad flygtur i ca 75-80km/h (Enligt hastighetsmätaren på skotern när jag föll av) vet inte hur jag landade på vattnet men är öm i hela kroppen och på något sätt slog jag i örat mot vattenytan så jag har skitont i det, det är typ som propp som aldrig vill släppa :/ Kan ju även vara så att jag sög upp en massa vatten i näsan och fått lite tätt i bihålorna, fick ju en jävla kallsup på köpet när jag stöp i.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sunnis:

Åkte lite ring efter vattenskoter med polarna, ena kompisen åkte runt och slog upp vågor medan andra kompisen drog mig i ringen med andra skotern. Resultatet blev en hyffsad flygtur i ca 75-80km/h (Enligt hastighetsmätaren på skotern när jag föll av) vet inte hur jag landade på vattnet men är öm i hela kroppen och på något sätt slog jag i örat mot vattenytan så jag har skitont i det, det är typ som propp som aldrig vill släppa :/ Kan ju även vara så att jag sög upp en massa vatten i näsan och fått lite tätt i bihålorna, fick ju en jävla kallsup på köpet när jag stöp i.

Låter rätt idiotiskt att åka så fort. Har flygit av i ca 45km/h och redan då är ju vattnet ganska hårt. Landa fel i 75 km/h och det inte bara en öm kropp man har efteråt.

Permalänk
Medlem

Är nyopererad i bihålan så jag fick ta det lite lugnt, och definitivt ingen alkohol eftersom jag får några superduperdundervärktabletter mot smärtan, då jag har ett rör som går genom hela bihålan som min kropp försöker stöta bort... ivf, jag och sambon tröttnade på den eviga diskussionen om vem man ska vara hos vilken tid, vem som kör (jag får inte köra när jag tagit värktabletten) osv osv så vi stack till badhotellet i Fredrikshavn en weekend och bara hade det gott som fan.

Romantisk middag, badade en del i nybyggda badhallen (blev mest sittandes i bubbelpoolen och dricka läsk med tanke på att jag inte får få in något vatten i näsan) och en hel del bara mysande.
Passade på att träffa ett par danska vänner som jag inte sett sen förra året och tjöta med dem.

Nackdelen var att de firade danska flottan (kom inte ihåg vad den dagen heter) så de skjöt salut dagarna i ända och när man var ute och gick och kom lite för nära kanonerna så kändes det som om mitt huvud skulle explodera...

Hoppas ni andra läker finfint och får fräcka ärr, jag däremot fick bihålan ihopbränd och har ett (enligt läkaren) sjysst ärr på insidan där ingen kan se det.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Klarade mig ganska bra. Vi lirade lite fotboll sådär efter en mängd öl. Jag spelade då målvakt för en gångs skull. I ett anfall kommer polaren emot mig ensam med sina närmare 100 muskulösa kilon. Jag rusar ut för att stoppa honom innan mål och ingen av oss har den minsta tanke å att flytta sig. De andra på festen sa att våran smäll lät över hela fotbollsplanen. Hade rejält ont i vänstra höftbenet samt vänster lår och ett blåmärke på foten. Fortfarande bra ont när jag försöker använda musklerna i anslutning till höftbenet men vi hade kul och framför allt så stoppade jag ju anfallet!

Kan ju tilllägga att jag inte väger över 70^^ Mjölk är bra!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Låter rätt idiotiskt att åka så fort. Har flygit av i ca 45km/h och redan då är ju vattnet ganska hårt. Landa fel i 75 km/h och det inte bara en öm kropp man har efteråt.

De var riktigt idiotiskt. Men jag sa till polarna att jag åker med på ett villkor att ni tar det lugnt, men det gjorde de naturligtvis inte. Har ju åkt ring förut efter båt som gjorde ca 28knop om man låg på fullgas ett tag, de var riktigt kul men efter dessa jävla vattenskotrar så blev det en helt annat nivå, gick sinnessjukt mycket fortare.

Permalänk
Avstängd

Började väl med att jag åt med mina föräldrar. Lyckades få i oss lite av bränslet som vi använde,då den läckte. så det blev väl inte speciellt fint. Senare gick jag ut spelade brännboll. Sen festade.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

I går återupptäckte jag ZTV

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″