Norrköpings Visualiseringscenter C

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

I tattaregränd?

Haha nej inte riktigt, spana kartan.
Dock var det mer än 200m, va visst 450m, men jag menade fågelvägen när jag sa 200m
Kartor, vägbeskrivningar, flygfoton, sjökort & mycket mer på eniro.se

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

låter inte kupolteater bättre än "domteater"? För ju tankarna till domkyrkan

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fenix:

låter inte kupolteater bättre än "domteater"? För ju tankarna till domkyrkan

Jag tänkte mest på filmen "Doom"

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Var där dagen efter det öppnade. (pluggar där) En av uppvisningarna fick "xxxx.exe har slutat fungera och måste avslutas". Känns som det behövdes lite mer snygga genomtänkta filmer. (och lite riktigt snygg realtidsgrafik) Den enda som var riktigt snyggt var universumgrejen, men med tanke på att den kan realtidsrenderas på en laptop kändes det inte som att potentialen användes ordentligt. ^^

Visa signatur
Permalänk

Jag va på klassresa på nåt liknande för typ 15-20år sedan, det hette typ cosmo nova eller nåt sånt. Hur som, det va en välvd skärm och ett jäkla ljudsystem. Undrar om inte stolarna rörde på sig också för extra inlevelse.

Nån som vet va jag menar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thereal_twisted:

Jag va på klassresa på nåt liknande för typ 15-20år sedan, det hette typ cosmo nova eller nåt sånt. Hur som, det va en välvd skärm och ett jäkla ljudsystem. Undrar om inte stolarna rörde på sig också för extra inlevelse.

Nån som vet va jag menar?

Finns ju fortfarande Teknisk beskrivning - Naturhistoriska riksmuseet [NS4 version] Har varit där någon gång när man hälsat på farföräldrarna i Stockholm.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Finns ju fortfarande Teknisk beskrivning - Naturhistoriska riksmuseet [NS4 version] Har varit där någon gång när man hälsat på farföräldrarna i Stockholm.

Trevligt, 70mm IMAX projektor ger nog också en trevlig upplevelse Dom har nog uppdaterat endel sen jag var där för massa år sedan.

" Ljuskällan är en 15 kW xenonlampa och projektorn kyls bl.a. med vatten från ett slutet system med egen rening."

Hehe vattenkyld proj

Permalänk
Medlem

Cosmonova har man ju besökt många gånger med skolan, en klassiker!. Det som är synd är att filmerna vi då tittat på hållit ungefär samma kvalité innehållsmässigt som random discoveryproduktion. En gång fick vi se en film som bara projicerade 1/5 av hela skärmen, tjohej!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Rhino:

Aktiva är betydligt billigare men även sämre, men behövs som sagt i detta fallet om det inte ska bli extremt komplext. Passiva (utan välvd skärm) behöver något i stil med dubbla projektorer samt en speciell duk istället för en "vanlig" 120hz-projektor, vanlig duk + x antal glasögon.

Att använda aktiva glasögon är endast billigare i liten skala (hemma i ditt vardagsrum) men på en biograf är det billigare att köpa en dyr projektor och duk samt använda passiva glasögon då det handlar om så pass många som ska se.

Vilka som är bäst är svårt att säga då det med båda teknikerna handlar om att varannan bild visas för vartannat öga.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

3D Effekten i Dom teatern är det häftigaste jag har sett utan tvekan!
Avatar ligger i lä.

nu körde dom bara en animerad 3d film (fly me to the moon 3D) på en kvart så det var i kortaste laget.
vissa objekt var fan precis framför näsan.

tänk er att ni sitter på en stol med händerna fastbundna och att det kommer fram nån jeppe och börjar vifta med armarna framför ansiktet.
ni kan inte göra nåt åt det utan bara sitter där och väntar på vad som ska hända.
typ den känslan blir det
på gränsen till obehagligt.

Effekten med en sån skärm gör ju att närvarokänslan blir enorm.

Många vet väl redan hur cosmonova är.
lägg på en 3d effekt på det så förstår ni att man i princip hoppar in i filmen

rekomenderas!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd

tur dem hade att det inte var deras lokal som brann upp!