Permalänk
Medlem

Parang, i sverige?

Hej!

Finns det något ställe man kan köpa en hyffsad Parang på här i sverige? Och ungefär vad kostar en parang av lägre mellanklass?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Hej!

Finns det något ställe man kan köpa en hyffsad Parang på här i sverige? Och ungefär vad kostar en parang av lägre mellanklass?

Vad fan ska du med det till? Killing spree på g?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Vad jag ska med en Parang till?
Mitt nuvarande sommarjobb är hos farsan och jag ska fixa ved. Bland annat så måste jag fälla, även kvista. Det är "dikesved" längs med en grusväg, alltså 5-25cm tjockt. Inte något jättegrovt direkt.
Just nu använder jag farsans machete från mitten av 70-talet där handtaget gått sönder och bladet ser ut som jag vet inte vad. Visst funkar den till småträden och småkvistarna med den är lite för svag. Den böjer sig alldeles för lätt. Önskar en hårdare.
Satt och såg på Ray Mears igår och han pratade om en Parang medans han var i djungeln och han sade att den var väldigt bra till träd i den storleken jag träffar på.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare