Angående bortdömda fotbollsmål (ribba > "mållinje" > ribba > ut) omöjligt?

Permalänk
Medlem

Angående bortdömda fotbollsmål (ribba > "mållinje" > ribba > ut) omöjligt?

Hej
Har sett ett par bortdömda mål i fotboll där bollen tar i ribban, därefter innanför mållinjen, för att därefter studsa upp i ribban igen och därefter ut.
Jag började fundera lite på det och jag är inget mattegeni utan jag bara resonerar litegrann.

Borde det inte vara omöjligt för en boll att studsa ribba > mållinje (eller utanför) och upp i ribban igen?

Skjuter jag en boll på ribban så den studsar ner i marken (typ mållinjen) så bör den väl ha en underskruv vilket gör att den studsar utåt, tillbaka till mig och därmed inte kan studsa upp i ribban igen?

Skjuter jag däremot bollen i ribban så att den studsar ner i marken innanför mållinjen så kommer den även här få underskruv och därmed antingen studsa ut utan att träffa ribban, eller studsa upp i ribban och studsa ut?

Nåt geni som kan dementera mina funderingar?

/niclas

Visa signatur

Har bytt namn från: nulleman ~ Blogg: http://skorpion.se
MacBook Pro: 15.4' ~ 1.83GHz ~ 1512MB RAM ~ 80GB HDD
Medlem i signaturen blodtörstiga Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Varför skulle det vara omöjligt? Bollen formar ju sig efter ribban och kan ju mycket väl få en riktning rakt ner som leder till studs rakt upp.

Permalänk
Medlem

Ribban är inte helt stum och gräset är inte helt slätt, ingenting är omöjligt.

Permalänk
Medlem

Dessutom är det säkert skruv på bollen

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Skrivet av Ang3r:

Dessutom är det säkert skruv på bollen

Inte om Ronaldo skjuter

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Inte om Ronaldo skjuter

C.Ronaldo! Brasse Ronaldo är legend och kunde iaf göra mål i VM