Ny bild på Optimus Popularis

Permalänk
Melding Plague

Ny bild på Optimus Popularis

Art Lebedev retas med ytterligare en bild på det kommande tangentbordet Optimus Popularis.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Större med fler "knappar" så bryr jag mig inte om priset är under "2000kr" coolt att ha cpu och gpu temp på t.bordet vet att det står gpu load men temp borde väl gå få upp

Permalänk
Medlem

vansinnigt dyrt för ett tangentbord =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Större med fler "knappar" så bryr jag mig inte om priset är under "2000kr" coolt att ha cpu och gpu temp på t.bordet vet att det står gpu load men temp borde väl gå få upp

Förutom att det står i dollar.

Skrivet av Google:

1000 U.S. dollars = 7 773.39013 Swedish kronor

Det ska till mycket mer för att jag skulle lägga sånna slantar.

Permalänk
Skrivet av Doctor Pepper:

Förutom att det står i dollar.

Det ska till mycket mer för att jag skulle lägga sånna slantar.

Hm, såg inte det nåja, om 10år kanske

Permalänk
Medlem

Nog enbart oljeshejkar med stort IT intresse som köper sånt här.... Lite absurt högt pris. Köp en ny skärm där du kan ha vädret, cpuload o.s.v.?????

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tycker det kan vara värt det om knapparna känns bra, idén är lite för super cool för att inte äga ^^

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Tycker det kan vara värt det om knapparna känns bra, idén är lite för super cool för att inte äga ^^

Nä, det är inte värt tusentals kronor oavsett hur bra knapparna känns

Permalänk
Avstängd
Skrivet av treffin:

Nä, det är inte värt tusentals kronor oavsett hur bra knapparna känns

Fast det är väl knappast upp till dig att bestämma? Alla har olika förutsättningar och många anser säkerligen att detta är värt pengarna. Självklart är jag inte en av dom då jag hellre köper bättre hårdvara i datorn - men kundgruppen för tangentbordet i fråga finns säkert, och den sträcker sig nog rätt långt ifrån oljeshejkar..

Permalänk
Medlem

Hur fan lyckas de få ett tangentbord plus skärm till att kosta 8000kr?! Lär ju inte direkt vara en dyr skärm de använder heller. Detta bör ju gå att lösa för runt 2-3000kr MAX - En billig skärm + ett tangentbord med genomskinliga knappar.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Eller så köper man en 19" plattis och ställer bredvid sin vanliga skärm och hela kalaset går på runt 1500:-
Då får man grymt mycket större yta och mycket fler möjligheter att visa information, visst inte lika colt, men mycket smartare...

Permalänk
Medlem

Hur coolt som helt, jag ser möjlighet att köra med amerikansk knappuppsättning när jag programmerar och byta till svenskt. Kan säkert skripta övergången, så den byter språk när jag hoppar in i visual studio

oanade möjligheter!

vill ha!

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av treffin:

Nä, det är inte värt tusentals kronor oavsett hur bra knapparna känns

varför ska alla vara så tröga i denna tråd??

Det står inte att det ska kosta 1000$ deras gammla tangentbord kostade det, och det är jag inte förvånad över eftersom att i varenda knapp satt det en liten Oled skärm.

Nu så har dom satt en stor skärm bara, för att få ner priserna... Dom skriver ju att det iallafall kommer ligga under det löjliga priset som det andra tangentbordet låg på, Det vill säga att det kan vara allt ifrån 999$ till 10$ och det kommer ju säkert iallafall halveras i pris mot det gammla.

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Fast det är väl knappast upp till dig att bestämma? Alla har olika förutsättningar och många anser säkerligen att detta är värt pengarna. Självklart är jag inte en av dom då jag hellre köper bättre hårdvara i datorn - men kundgruppen för tangentbordet i fråga finns säkert, och den sträcker sig nog rätt långt ifrån oljeshejkar..

Tror att det framgår för de flesta att det var ett oerhört sarkastiskt och subjektivt inlägg.

Skrivet av tonix:

varför ska alla vara så tröga i denna tråd??

Det står inte att det ska kosta 1000$ deras gammla tangentbord kostade det, och det är jag inte förvånad över eftersom att i varenda knapp satt det en liten Oled skärm.

Nu så har dom satt en stor skärm bara, för att få ner priserna... Dom skriver ju att det iallafall kommer ligga under det löjliga priset som det andra tangentbordet låg på, Det vill säga att det kan vara allt ifrån 999$ till 10$ och det kommer ju säkert iallafall halveras i pris mot det gammla.

Förlåt, det var inte meningen att vara trög. Jag läste bara vad som stod i texten helt enkelt och antog att under 1000 dollar antagligen inte kommer vara under 200 dollar.

Skrivet av Nyhet:

"Det nya tangentbordet väntas dyka upp i slutet av 2010 eller i början av 2011 med ett pris 'under 1 000 dollar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Eller så köper man en 19" plattis och ställer bredvid sin vanliga skärm och hela kalaset går på runt 1500:-
Då får man grymt mycket större yta och mycket fler möjligheter att visa information, visst inte lika colt, men mycket smartare...

asså får jag fråga vad du ens svarar på?

jag gillar att du hade så jävla bråttom så du inte ens läste artikeln?
Aja jag kan ju berätta. Den här artikeln handlar inte om nån jävla skärm (?)
Det handlar om ett tangentbord med skärm under så man kan programmera in vad som helst under knappen, en bild eller en bokstav, vilket passar utmärkt till folk som tex spelar WoW eller Redigerar.

Hoppas många struntar i att köpa detta tangentbord då och köper en 19" plattis och ställer bredvid sin vanliga skärm då som du säger (?)

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Skrivet av Devrer:

Hur fan lyckas de få ett tangentbord plus skärm till att kosta 8000kr?! Lär ju inte direkt vara en dyr skärm de använder heller. Detta bör ju gå att lösa för runt 2-3000kr MAX - En billig skärm + ett tangentbord med genomskinliga knappar.

Jag är inte så säker på det, de kanske inte ska massproducera detta tangentbord i stora mängder eftersom kundgruppen inte lär vara enorm och då blir det genast dyrare. Sen som jag har förstått detta så är detta ett mindre företag och att utveckla detta tangentbordet kan bli kostsamt för dem och de måste få igen investeringen över en inte allt för lång period. Dessutom är det ingen välgörenhetsorganistation utan ett vinstdrivande företag som givetvis ska försöka få en så bra vinst som möjligt ur denna produkten.

Permalänk
Inaktiv

Roligt att det finns en ruta som säger vädret.

Är det inte minst lika enkelt att kolla ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Roligt att det finns en ruta som säger vädret.

Är det inte minst lika enkelt att kolla ut?

Tanken har inte slagit dig att det kan vara morgondagens väder? Jag har då svårt att sia om det på egen hand.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schluug:

Tanken har inte slagit dig att det kan vara morgondagens väder? Jag har då svårt att sia om det på egen hand.

ehm, och meteorologi är en exakt vetenskap eller hur ??? Dom själva erkänner att dom har fel i runt 60% av deras prognoser så att sia om vädret kan faktiskt vara lika bra.
On topic: 7 lax för en tangentbord ? Dessa ryssar måste nog röntga skallen snarast.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

ehm, och meteorologi är en exakt vetenskap eller hur ??? Dom själva erkänner att dom har fel i runt 60% av deras prognoser så att sia om vädret kan faktiskt vara lika bra.
On topic: 7 lax för en tangentbord ? Dessa ryssar måste nog röntga skallen snarast.

Mitt inlägg syftade på att SprengdPanda antod att det var det aktuella vädret som visades, medans jag trodde att det är prognos för morgondagen/whatever.
Nej, klart att meterologi inte är exakt, men jag tror SMHI etc. gör bra mycket bättre jobb än vad jag gör.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Kör med klisermärken istället och byter efter behag. Lite mer analogt kanske men funkar...

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Skrivet av tonix:

varför ska alla vara så tröga i denna tråd??

Det står inte att det ska kosta 1000$ deras gammla tangentbord kostade det, och det är jag inte förvånad över eftersom att i varenda knapp satt det en liten Oled skärm.

Nu så har dom satt en stor skärm bara, för att få ner priserna... Dom skriver ju att det iallafall kommer ligga under det löjliga priset som det andra tangentbordet låg på, Det vill säga att det kan vara allt ifrån 999$ till 10$ och det kommer ju säkert iallafall halveras i pris mot det gammla.

Hja, "under $1000" kan betyda så lågt som 1 cent men om om tillverkarna anger "under $1000" brukar det betyda $999.99. Jag skulle gissa på antingen $949.99 eller $999.99.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schluug:

Tanken har inte slagit dig att det kan vara morgondagens väder? Jag har då svårt att sia om det på egen hand.

Ja inte vet jag, mitt Win 7 visar dagens väder. Skitonödigt.

Permalänk
Medlem

Fränt, men man ska inte titta på tangenterna när man skriver så att placera en massa lull-lull där nere känns lite meh.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av fqvarfort:

Hja, "under $1000" kan betyda så lågt som 1 cent men om om tillverkarna anger "under $1000" brukar det betyda $999.99. Jag skulle gissa på antingen $949.99 eller $999.99.

eller så har inte sweclockers en aning utan skriver det eftersom att det med största sannolikhet är billigare än den andra med en jäkla massa skärmar inuti.

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonix:

varför ska alla vara så tröga i denna tråd??

Det står inte att det ska kosta 1000$ deras gammla tangentbord kostade det, och det är jag inte förvånad över eftersom att i varenda knapp satt det en liten Oled skärm.

Nu så har dom satt en stor skärm bara, för att få ner priserna... Dom skriver ju att det iallafall kommer ligga under det löjliga priset som det andra tangentbordet låg på, Det vill säga att det kan vara allt ifrån 999$ till 10$ och det kommer ju säkert iallafall halveras i pris mot det gammla.

US$2600 för det gamla.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

US$2600 för det gamla.

fel fel fel ^^

DataNova Sweden AB: Optimus Maximus keyboard - 11303 Gadgets/Prylar/USB Produkter

2600 dollar = ca 20000kr medans det kostar 14000kr och nya lär gå på ca 7000-8000 kr

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Hur fan lyckas de få ett tangentbord plus skärm till att kosta 8000kr?! Lär ju inte direkt vara en dyr skärm de använder heller. Detta bör ju gå att lösa för runt 2-3000kr MAX - En billig skärm + ett tangentbord med genomskinliga knappar.

En billig (multi)touchscreen med förbaskat udda format. Genomskinliga knappar med en fot av ett material som fungerar med skärmen för att låta den detektera korrekt. En lösning för att ge sagda knappar vettig känsla och återfjädring. Japp, en 50 lapp är nog kostnaderna begränsad till... Eller kanske inte?

Jag är inte speciellt överaskad av prislappen, däremot är jag inte heller i deras målgrupp.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

En billig (multi)touchscreen med förbaskat udda format. Genomskinliga knappar med en fot av ett material som fungerar med skärmen för att låta den detektera korrekt. En lösning för att ge sagda knappar vettig känsla och återfjädring. Japp, en 50 lapp är nog kostnaderna begränsad till... Eller kanske inte?

Jag är inte speciellt överaskad av prislappen, däremot är jag inte heller i deras målgrupp.
B!

Tror det verkligen de använder en touch-skärm under? Isåfall är de ju inte så smarta..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg