Bästa Android telefonen just nu?

Permalänk

Bästa Android telefonen just nu?

Hej!

Vilken är den bästa Android baserade telefonen just nu?

För alla som irriterar sig på ordet "bäst", det jag menar med bäst är ju så klart den telefon som har flest funktioner, har bra och nyttiga funktioner, är användarvänlig, har hög prestanda och pålitlighet, och relativt lång batteritid (relativ betyder så klar i relation till andra motsvarande produkter). En prisvärd telefon helt enkelt, en Android telefon som ger mest valuta för pengarna. Jag vill t.ex. inte ha en telefon som dödar pågående samtal så fort man tar den i handen och nuddar vid antennen. Ja, ni vet nog vilken jag menar utan att jag nämner den.

Vad finns på den svenska marknaden just nu?

Vad ska komma inom kort på den svenska marknaden?

Jag säger "på den svenska marknaden" eftersom jag inte är intresserad av vad som har kommit eller ska komma i USA. Det brukar ta lång tid innan sådant kommer till oss i Sverige. Jag planerar att köpa en den här månaden, kanske redan nästa vecka om jag hittar något jag gillar. Så något som kommer under fjärde kvartalet i år är kanske inte så intressant då.

Tack på förhand!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Skulle nog vilja påstå att mer prisvärt än detta blir det inte:
Samsung I5700 Galaxy Spica mobiltelefon hos The Phone House

Permalänk
Medlem

Hur mycket vill du lägga ut?

Permalänk
Hedersmedlem

Kika på Samsungs nya (Galaxy S??), HTC Legend och HTC Desire. Desire är snabbare än Legend, men Legend har helt otrolig byggkvalitet, om du uppskattar det mer än rå prestanda.
Jag har själv en Legend, och är riktigt nöjd. Visst märks ibland att den inte är snabbast på marknaden, men det är en otroligt bra och prisvärd telefon.

Permalänk
Medlem

HTC Desire skulle jag säga.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk

Nu har jag fått flera bud. Tackar!

Samsung Galaxy Spica
Samsung Galaxy S
HTC Legend
HTC Desire

Jag glömde visst nämna att det ska vara en pekskärmsmodell. Men det är vad jag har fått tips på ändå. Det är ju ändå det som blir allt mer vanligt idag. Dessutom finns det några få Android baserade telefoner som har inbyggt tangentbord. Jag har för mig att det är en Motorola. Den första Android telefonen från HTC hade också det har jag för mig, men den säljs inte längre och är rätt gammal nu.

Vad händer med Motorola? Har inte de lanserat en modell nyligen på den svenska marknaden? Det var någon modell som de lanserade först i USA som nu ska finnas i Europa också. Är Motorola över huvudtaget närvarande i Sverige? Jag tänkte på det att de inte har någon svensk webbplats och man kan inte välja Sverige som region på deras webbplats även om texten är på engelska. Jag vill inte behöva ringa dyra samtal till USA för att få support eller skicka telefonen dit för service.

HTC har varit framgångsrika med sina Android telefoner förut. Det är Sense UI som säljer de mest känns det som. Jag tycker om just Sense UI. Men hur är HTC som företag? Har de bra kundtjänst och support? Ger de bra service? Hur stort är HTC egentligen? För mig känns det ju som ett nystartat företag som kanske inte är lika erfarna och etablerade som Nokia, SonyEricsson och Samsung är. Men det kanske handlar mest om min egen uppfattning, och deras dåliga marknadsföring och närvaro på marknaden.

Samsung har något gränssnitt de kallar Touchwiz på sina Android telefoner. Hur jämför sig det med Sense UI? Någon som har testat och jämfört? Är det också ett sånt gränssnitt som gör att man kan ha olika widgets flytande på startskärmen och byta mellan olika skärmar? Fungerar detta endast med Samsungs egna appar eller fungerar det även med vissa appar från Android Market?

Vad är Samsung Apps? Är det ett alternativ till Android Market?

Det verkar hända mycket kring Samsung och Android idag. Jag får en känsla av att de håller på att ta över den marknaden ifrån HTC.

Annars är det i stort sett dessa tillverkare man har att välja på om man vill ha en Android baserad telefon. HTC, Samsung, och Motorola eventuellt. Visst finns har man också SonyEricsson. Deras senaste Xperia X10 är ju grymt snygg. Jag hade valt den direkt om jag valde bara efter designen! Men den är ju inte världens vassaste Andorid telefon. Den kör en föråldrad version av Android och många användare har rapporterat om olika problem med den. Bara här nyligen när jag skulle skapa den här tråden såg jag i forumet att det var någon som hade problem med sin X10. Det är jättesynd, för den är ju som sagt grymt snygg. Nokia är uträknade då de inte använder Android. Vad är det de kör med nu, är det Symbian fortfarande?

Vad är era tankar kring det här?

Har jag hoppat över någon tillverkare?

Är det någon mer telefon man kan titta närmare på?

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy S just nu. Hade tidigare en Desire, men den känndes gammal i jämförelse.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectroGeeza:

Nu har jag fått flera bud. Tackar!

Samsung Galaxy Spica
Samsung Galaxy S
HTC Legend
HTC Desire

Skulle säga att Spica, Desire och Galaxy alla är mycket prisvärda, beroende på vad du vill lägga ut. legend är jag mer tveksam till. Det känns mer som en designlur, och det är väl inte fel, men det är inte vad man brukar mena när man pratar om prisvärdhet. Prestandan (bortsett från grafik, tror jag) är likvärdig med en Spica, som är 2000 kr billigare.

Skrivet av ElectroGeeza:

Vad händer med Motorola? Har inte de lanserat en modell nyligen på den svenska marknaden? Det var någon modell som de lanserade först i USA som nu ska finnas i Europa också. Är Motorola över huvudtaget närvarande i Sverige? Jag tänkte på det att de inte har någon svensk webbplats och man kan inte välja Sverige som region på deras webbplats även om texten är på engelska. Jag vill inte behöva ringa dyra samtal till USA för att få support eller skicka telefonen dit för service.

Motorola har ingen närvaro på den svenska marknaden vad jag vet. Kan nog gå att beställa från handyattacke, men då finns det andra telefoner jag hellre skulle ta. Om du måste ha ett fysiskt tangentbort kan det väl vara värt det. Min erfarenhet är att det är överlägset pekskärm.

Skrivet av ElectroGeeza:

HTC har varit framgångsrika med sina Android telefoner förut. Det är Sense UI som säljer de mest känns det som. Jag tycker om just Sense UI. Men hur är HTC som företag? Har de bra kundtjänst och support? Ger de bra service? Hur stort är HTC egentligen? För mig känns det ju som ett nystartat företag som kanske inte är lika erfarna och etablerade som Nokia, SonyEricsson och Samsung är. Men det kanske handlar mest om min egen uppfattning, och deras dåliga marknadsföring och närvaro på marknaden.

HTC har växt otroligt mycket på kort tid, och har lite växtvärk. De släpper många olika varianter av telefoner, och hinner inte riktigt med att uppdatera dem. HTC Hero fick vänta mycket länge på en uppdatering till android 2.1.

Skrivet av ElectroGeeza:

Samsung har något gränssnitt de kallar Touchwiz på sina Android telefoner. Hur jämför sig det med Sense UI? Någon som har testat och jämfört? Är det också ett sånt gränssnitt som gör att man kan ha olika widgets flytande på startskärmen och byta mellan olika skärmar? Fungerar detta endast med Samsungs egna appar eller fungerar det även med vissa appar från Android Market?

Jag har bara använt spica. Då får man med en launcher som heter pantheon som är laggig, och touchwiz. Finns inte så mycket att säga om Spicans interface mer än att det är rätt likt vanillla, rätt anonymt, och en smula laggigt. Inte så att det är kass, men inget speciellt heller. Slänger man ut det och kör launcher pro eller helix blir prestandan bättre, och man kan skräddarsy det på fler sätt.

Man kan ha widgets och dynamisk startskärm i alla androidtelefoner. Det är en av fördelarna med operativet.

Edit: touchwiz påverkar inte vilka appar du kan köra.Samsungs funkar, och alla andra också. Som regel funkar alla appar på alla telefoner med standardupplösning på skärmen. På små telefoner som x10 mini kan det i vissa fall bli problem, men det verkar faktiskt vara rätt sällan det händer att en app inte funkar.

Skrivet av ElectroGeeza:

Det verkar hända mycket kring Samsung och Android idag. Jag får en känsla av att de håller på att ta över den marknaden ifrån HTC.

Nä, de är inte i närheten. HTC säljer extremt många Desire. Ta en titt på prisjakt om du kan hitta någon som har den i lager.

Skrivet av ElectroGeeza:

Är det någon mer telefon man kan titta närmare på?

Skulle väl vara en tysk nexus one från Handyattacke.de då. Som Desire, fast utan sense, lätt vodaphonebrandad, och med regelbundna uppdateringar.

Permalänk

Legend är en klockren och kvalitéts lur som känns gedigen. Men jovisst, lite långsammare processor.
Mest prisvärda android är jusst nu Galaxy Spica, Galaxy S är också en sylvass produkt, men den kostar lite mer också.

Motorola la ner sitt mobila kontor i början av förra året och vet egentligen inte någon som säljer (och om det finns så är det import). Dom hade helt enkelt inte någon vettig försäljning för att motivera att dom är kvar.

Ang. HTC så har dom funnits länge, innan så hette dom QTEK, och har bara hetat HTC de senaste 2-3 åren, så kanske därför dom känns lite "nya", men tror dom har funnits sen '91 i sverige iallafall. Så 20 år, jadu, det är mer än Apple har pillat på mobilmarknaden.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

HTC Desire
HTC Legend
Och en lite oväntat uppstickare: Sony Ericsson X10 mini samt Mini Pro. Den stora X10 är inte asbra, särskilt inte för de pengarna.

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

HTC Desire
Den stora X10 är inte asbra, särskilt inte för de pengarna.

Äh! Nu tog du i. Antingen gillar du inte X10:an av någon anledning eller så ratar du den av någon underlig anledning, men den är definitivt inte dålig och den är enligt över 100 omdömen garanterat värd pengarna.
Omdömen om Sony Ericsson Xperia X10

Permalänk
Medlem
Skrivet av sean.wiklund:

Äh! Nu tog du i. Antingen gillar du inte X10:an av någon anledning eller så ratar du den av någon underlig anledning, men den är definitivt inte dålig och den är enligt över 100 omdömen garanterat värd pengarna.
Omdömen om Sony Ericsson Xperia X10

+1
X10 är inte dålig. Kritiken mot den handlar väl mest om att den har en gammal androidversion som agerar flaskhals, så att hårdvaran inte kommer till sin rätt, men det har ju SE lovat fixa i q3. Sen har den väldigt bra ljud och bra kamera. Dock har de gjort det märkliga valet att ge den en billig digitizer, så den har inte multitouch.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar på Phonehouse och har alla de "värsta" android telefoner som demolurar och jag har provat de samtliga utförligt och länge..

Galaxy S sopar banan med alla telefoner just nu, den är helt fantastiskt!
Har aldrig haft en tanke på att köpa en Samsung men nu lutar det åt att den blir den första.
Har haft både iPhone och HTC HD2/Desire men inget slår Samsungen (enligt mig), skärmen med super amoled 16milj färger är en fröjd för ögat. När jag surfar till samma sida (aftonbladet) med iPhone, Galaxy, Desire & X10 blev Galaxyn klar först. Andorid är framtiden och telefonen har inte buggat en enda gång. Än så länge är det enda negativa den lite plastiga känslan jämfört med HD2n som jag haft längst i jobbet.
Dessutom ligger den bra i pris jämfört med konkurrenterna!

KÖP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-ZoRe:

Jag jobbar på Phonehouse och har alla de "värsta" android telefoner som demolurar och jag har provat de samtliga utförligt och länge..

Galaxy S sopar banan med alla telefoner just nu, den är helt fantastiskt!
Har aldrig haft en tanke på att köpa en Samsung men nu lutar det åt att den blir den första.
Har haft både iPhone och HTC HD2/Desire men inget slår Samsungen (enligt mig), skärmen med super amoled 16milj färger är en fröjd för ögat. När jag surfar till samma sida (aftonbladet) med iPhone, Galaxy, Desire & X10 blev Galaxyn klar först. Andorid är framtiden och telefonen har inte buggat en enda gång. Än så länge är det enda negativa den lite plastiga känslan jämfört med HD2n som jag haft längst i jobbet.
Dessutom ligger den bra i pris jämfört med konkurrenterna!

KÖP!

Bra inlägg!
Om jag får gå offtopic ett tag,nu när du som testat många modeller läser tråden, vilken/vilka skulle du säga är den sämsta androidtelefonen?

Permalänk
Medlem

Beror lite på prisklassen men om man ser highend telefonerna så skulle jag personligen ta X10n sist. Den är långsamast, har ett trött gammalt android i den som det är nu, fördelen är väl att den har en ganska ok kamera fast det är ändå inget jag använder..
Samtliga telefoner tar bra bilder i rätt ljusförhållanden, i mörker är alla mer eller mindre lika kassa..
1) Samsung Galaxy S
2) HTC Desire
3) SOE X10
Dessutom ska man även tillägga att om man ser till antal servicar per telefon så kan man vända listan upp&ned på, vilket bekräftar rankingen av ovanstående lista..

Däremot är X10n en GRYM telefon men Desire/Galaxy är helt enkelt bättre och ger ett bättre helthetsintryck!
Har man provat samtliga telefoner under ett par dagar tror jag en klar majoritet kommer rankat listan på samma vis, det gjorde iaf vi fyra som jobbar i vår butik
Fråga gärna om det är något speciellt du undrar över!

Permalänk
Skrivet av X-ZoRe:

Jag jobbar på Phonehouse och har alla de "värsta" android telefoner som demolurar och jag har provat de samtliga utförligt och länge..

Galaxy S sopar banan med alla telefoner just nu, den är helt fantastiskt!
Har aldrig haft en tanke på att köpa en Samsung men nu lutar det åt att den blir den första.
Har haft både iPhone och HTC HD2/Desire men inget slår Samsungen (enligt mig), skärmen med super amoled 16milj färger är en fröjd för ögat. När jag surfar till samma sida (aftonbladet) med iPhone, Galaxy, Desire & X10 blev Galaxyn klar först. Andorid är framtiden och telefonen har inte buggat en enda gång. Än så länge är det enda negativa den lite plastiga känslan jämfört med HD2n som jag haft längst i jobbet.
Dessutom ligger den bra i pris jämfört med konkurrenterna!

KÖP!

HD2 har väl inte Android?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscaralexiusson:

HD2 har väl inte Android?

HD2 kör Windows Mobile. Men han beskrev vilka telefoner han hade använt.
Skulle lätt ta Samsung Galaxy jag med, den verkar grym! Det är kanske dags o lämna Iphone träsket....

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectroGeeza:

Nu har jag fått flera bud. Tackar!

Samsung Galaxy Spica
Samsung Galaxy S
HTC Legend
HTC Desire

Jag glömde visst nämna att det ska vara en pekskärmsmodell. Men det är vad jag har fått tips på ändå. Det är ju ändå det som blir allt mer vanligt idag. Dessutom finns det några få Android baserade telefoner som har inbyggt tangentbord. Jag har för mig att det är en Motorola. Den första Android telefonen från HTC hade också det har jag för mig, men den säljs inte längre och är rätt gammal nu.

Vad händer med Motorola? Har inte de lanserat en modell nyligen på den svenska marknaden? Det var någon modell som de lanserade först i USA som nu ska finnas i Europa också. Är Motorola över huvudtaget närvarande i Sverige? Jag tänkte på det att de inte har någon svensk webbplats och man kan inte välja Sverige som region på deras webbplats även om texten är på engelska. Jag vill inte behöva ringa dyra samtal till USA för att få support eller skicka telefonen dit för service.

Motorola är nästan enbart på den Amerikanska marknaden just nu, deras nyaste modell Droid X släpptes just där. Exclusive: Motorola Droid X preview -- Engadget

Skrivet av ElectroGeeza:

HTC har varit framgångsrika med sina Android telefoner förut. Det är Sense UI som säljer de mest känns det som. Jag tycker om just Sense UI. Men hur är HTC som företag? Har de bra kundtjänst och support? Ger de bra service? Hur stort är HTC egentligen? För mig känns det ju som ett nystartat företag som kanske inte är lika erfarna och etablerade som Nokia, SonyEricsson och Samsung är. Men det kanske handlar mest om min egen uppfattning, och deras dåliga marknadsföring och närvaro på marknaden.

Att HTC säljer mest har väl varit mest pga. av att de var rätt så ensamma på den svenska androidmarknaden till en början, det är nu som Samsung och SE börjat komma med sina bättre Android mobiler som det blir mer spridning.

Skrivet av ElectroGeeza:

Samsung har något gränssnitt de kallar Touchwiz på sina Android telefoner. Hur jämför sig det med Sense UI? Någon som har testat och jämfört? Är det också ett sånt gränssnitt som gör att man kan ha olika widgets flytande på startskärmen och byta mellan olika skärmar? Fungerar detta endast med Samsungs egna appar eller fungerar det även med vissa appar från Android Market?

Alla (?) gränssnitt av Android klarar widgets. Touchwiz är rätt så fint, inget jag stör mig på i det förutom väderwidgeten som är standard, den är rätt så tafflig.

Skrivet av ElectroGeeza:

Vad är Samsung Apps? Är det ett alternativ till Android Market?

Nej, det är mesta skit som kom med mobilen med lite olika program, inget större.

Skrivet av ElectroGeeza:

Det verkar hända mycket kring Samsung och Android idag. Jag får en känsla av att de håller på att ta över den marknaden ifrån HTC.

Annars är det i stort sett dessa tillverkare man har att välja på om man vill ha en Android baserad telefon. HTC, Samsung, och Motorola eventuellt. Visst finns har man också SonyEricsson. Deras senaste Xperia X10 är ju grymt snygg. Jag hade valt den direkt om jag valde bara efter designen! Men den är ju inte världens vassaste Andorid telefon. Den kör en föråldrad version av Android och många användare har rapporterat om olika problem med den. Bara här nyligen när jag skulle skapa den här tråden såg jag i forumet att det var någon som hade problem med sin X10. Det är jättesynd, för den är ju som sagt grymt snygg. Nokia är uträknade då de inte använder Android. Vad är det de kör med nu, är det Symbian fortfarande?

Symbian är ju rätt dött, Nokia kommer tillsammans med Intel med sitt nya Meego om ett tag som kommer vara deras smartphone OS. Windows Phone 7 kommer ju också komma inom en snar framtid. Jag har nu köpt en Samsung Galaxy S själv och är supernöjd, sjuk hårdvara och en fin desing, dock en rätt så saftig prislapp på ca. 6k men enligt mig så är den värt det.

Skrivet av ElectroGeeza:

Vad är era tankar kring det här?

Har jag hoppat över någon tillverkare?

Njae, LG finns ju också men vet inte om de har släppt någon mobil på den Europeiska marknaden ännu. HTC, Motorola (USA) och Samsung är störst (SE tar väl Motorolas plats i Europa som den tredje största).

Skrivet av ElectroGeeza:

Är det någon mer telefon man kan titta närmare på?

Nej, fokusera på Ledgend, Desire och Galaxy S. Du kan ju dock kolla här och se hur mycket bättre Galaxy S är jämfört med Desire. http://www.careace.net/wp-content/uploads/2010/06/htc-desire-... också värt att läsa Samsung's Galaxy S has four times the polygon power of Snapdragon -- Engadget

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sean.wiklund:

Äh! Nu tog du i. Antingen gillar du inte X10:an av någon anledning eller så ratar du den av någon underlig anledning, men den är definitivt inte dålig och den är enligt över 100 omdömen garanterat värd pengarna.
Omdömen om Sony Ericsson Xperia X10

Tyckte jag var väldigt snäll faktiskt

X10:an är en bra telefon. När den fungerar. Det har varit grymt mycket strul med den. Att de dessutom har implementerat ett tangentbord som är minst sagt undermåligt i jämförelse med andra Androidlurar gör det inte bättre.

Om SE hade nöjt sig med att bara implementera TimeScape och MediaScape i Android så skulle den varit kanon. Men som alltid ska de in och pilla på saker som det inte finns någon mening med, och det är framförallt det som stör mig. Där har de lyckats mycket mycket bättre med X10 mini och mini pro.

Kan ju säga att våra kunder är långt mer nöjda med sina Hero, Legend och Desire än de som skaffade sig en X10. Däremot kom en kund in häromdagen och proklamerade: "Det här är den coolaste telefon jag nånsin haft!" om X10 mini pro, och det är alltid trevligt Men det har hittills inte hänt med den stora X10:an.

Tilläggas bör att samma uttalanden har hörts från ägare till Hero, Legend och Desire. Så det är min bestämda uppfattning (efter att ha arbetat med alla de här lurarna samt hört vad våra kunder tycker) att X10:an INTE är en jättebra telefon. Och man kan inte bara räkna bort faktumet att den har 1.6, för det är trots allt vad den levereras med. När 2.1 kommer så får vi helt enkelt göra en ny bedömning.

Permalänk
Medlem

Vilken androidtelefon har bäst "verklig" taltid/passningstid? Tittar man på tillverkarnas egna siffror på Prisjakt så ligger Samsungs lurar bra till men det är som sagt i terorin. I praktiken verkar ingen telefon komma i närheten av de teoretiska siffrorna men jag kan ha fel.

Visa signatur

"The only true currency in this bancrupt world is what you share with someone else when you're uncool"
-Almost famous

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creosote:

Vilken androidtelefon har bäst "verklig" taltid/passningstid? Tittar man på tillverkarnas egna siffror på Prisjakt så ligger Samsungs lurar bra till men det är som sagt i terorin. I praktiken verkar ingen telefon komma i närheten av de teoretiska siffrorna men jag kan ha fel.

Tja de siffrorna baseras ju på om du endast har 2G igång, absolut inget annat. Men det ger ändå en fingervisning.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creosote:

Vilken androidtelefon har bäst "verklig" taltid/passningstid? Tittar man på tillverkarnas egna siffror på Prisjakt så ligger Samsungs lurar bra till men det är som sagt i terorin. I praktiken verkar ingen telefon komma i närheten av de teoretiska siffrorna men jag kan ha fel.

Tja, det är väl så att köper du en androidtelefon kommer du göra slut på batteriet snabbt alldeles oavsett passningstid, eftersom de är så roliga att sitta och leka med, och ju mer kräm man har i batteriet desto mer öser man på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky:

Tja, det är väl så att köper du en androidtelefon kommer du göra slut på batteriet snabbt alldeles oavsett passningstid, eftersom de är så roliga att sitta och leka med, och ju mer kräm man har i batteriet desto mer öser man på.

Precis! Min HTC dör på knappa dagen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Precis! Min HTC dör på knappa dagen

Jag hade min Spica på USB-laddning hela dagen på jobbet, men lik förbannat dog den tjugo över sju.

Permalänk
Medlem

Har själv en Samsung Galaxy Spica. Helt klart en mycket prisvärd telefon. Är den enda androidluren man kan få för under 2000 vad jag vet, så om du har en låg budget är den ett givet val. Som sagts tidigare har den 200MHz snabbare processor än legend som kostar det dubbla, dessutom är batteriet ganska väl tilltaget (1500mAh). Enda nackdelen är kameran som inte har någon ljuskälla överhuvudtaget.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Köppte en Samsung Galaxy S, var ett impuls köp tog den som hade största displayen. Hade jag läst på hade jag undvikit Samsung. Men oj vilken telefon, snabb som tusan alldrig upplevt någåt lagg alls, och batteriet räcker 2 dagar med ganska tung användning, det gjorde inte min gammla HTC.

Väldigt enkelt interface också, lättarbetad telefon minst sagt, det är nästan identiskt med Launcher pro, dom snodde allt därifrån.

Och ju mer jag läser om den på internet ju mer fattar jag att jag gjorde det rätta valet, Iphone 4 klass kanske bättre t.o.m och kostar många tusen mindre. Att den spelar allt i video väg som jag har är ett stort plus också, skärmen är skarp och har underbara färger.

Att den är så tunn är ett stort plus också får lätt ner den i bröstfickan bakom börsen utan att fickan sticker ut en mil. Möjligheten at streama filmer osv direkt till tv:n, och från datorn till telefonen är riktigt nice också.

Det enda nackdelen är avsaknaden av blixt, vilket kan vara irreterande för många.

Sorry about the rant, som sagt jag är helt lyrisk har alldrig varit så nöjd med en telefon förut!

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.