Asetek visar vattenkyld skärmdator

Permalänk
Melding Plague

Asetek visar vattenkyld skärmdator

Vattenkylningsexperterna på Asetek stannar inte vid kompakta vattenkylningsystem. Nu visar företaget upp en vattenkyld skärmdator med komponenter som inte går av för hackor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kunde inte trycka play på filmen,, vill ha faktorn hade blivit dödligt hög!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Väldigt väldigt väldigt häftigt !!
Föresten är det inte Asetek som gör H50'n ? jag vet att det är Corsair som säljer dem som H50 men om jag inte minns fel så är det Asetek som gör dem.

Permalänk
Medlem

Sjukt coolt! Jag hoppas att den kommer ut på marknaden!

Permalänk
Medlem

Fränt! Gillade dock inte killen som läste upp allting, så otroligt dålig.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Väldigt väldigt väldigt häftigt !!
Föresten är det inte Asetek som gör H50'n ? jag vet att det är Corsair som säljer dem som H50 men om jag inte minns fel så är det Asetek som gör dem.

De är bara CoolIT som gör en helt egen kyl lösning och produktion.

Dom andra så som NorthQ och Corsair sätter bara på sina klistermärken på Asetek's prylar.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Väldigt väldigt väldigt häftigt !!
Föresten är det inte Asetek som gör H50'n ? jag vet att det är Corsair som säljer dem som H50 men om jag inte minns fel så är det Asetek som gör dem.

Jo det är Aseteks teknologi som ligger i H50.

Och måste säga det är en riktigt awesome koncept dator som rapar iMac i rumpan så det blöder.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Haha killen på slutet
"Now that's thermal management done right" *stelt leende*

Permalänk
Medlem

Han såg ut som att han jizzade sig i byxan eller något.

Permalänk
Skrivet av Ant3:

De är bara CoolIT som gör en helt egen kyl lösning och produktion.

Dom andra så som NorthQ och Corsair sätter bara på sina klistermärken på Asetek's prylar.

Skrivet av ParasiteX:

Jo det är Aseteks teknologi som ligger i H50.

Och måste säga det är en riktigt awesome koncept dator som rapar iMac i rumpan så det blöder.

Tack, jag för mig att jag läst det nånstans men man vill ju gärna vara säker innan man säger nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Tack, jag för mig att jag läst det nånstans men man vill ju gärna vara säker innan man säger nått

Ursprungligen inskrivet av ParasiteX
Jo det är Aseteks teknologi som ligger i H50.

De är inte Asetek's teknologi i H50 utan de ÄR Asetek som tillverkar hela kylaren de ENDA Corsair kanske gör ar att sätta dit fläkten. Men de har jag svårt att tro att de inte sker hos Asetek.

Corsair och NortQ sätter bara på klistelappar med sina Företags namnet och sånt plus att dom har olika designade emballage (låda) som dom skickas i.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RemixV2:

Han såg ut som att han jizzade sig i byxan eller något.

Gjorde inte du det

grym dator hoppas den kommer i produktion.

Permalänk
Medlem

BUTTSCRACTCHER! Apple?

Permalänk
Medlem

GE MIG! Fattas bara till bärbara datorer. tänk dig en svaaaaaaal laptop som maxar spel som du kan ha i knät!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Kunde inte trycka play på filmen,, vill ha faktorn hade blivit dödligt hög!

Just do it!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

för mig känns det alltid komiskt att se cinebench efter jag har sett det här YouTube - CineBench 11.5 Benchmark Run (EVGA SR-2 Classified w/ Dual Intel XEON X5680s @ 4GHz)

Permalänk
Medlem

Gillas skarpt! Det där kan mycket väl bli en riktig hit med lite tur, är den bara lättskruvad så är då iaf jag intresserad, som kompletterande dator eller något.

Skrivet av Quickzor:

GE MIG! Fattas bara till bärbara datorer. tänk dig en svaaaaaaal laptop som maxar spel som du kan ha i knät!

Ja! Lysande idé! Vill ha!

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

Fattar inte riktigt varför dom kör med vattenkylning på den ... Med så pass liten radiator och slangdiameter kommer marginalen för överklockning vara minimal. Och det är något i alla fall jag skulle vilja göra om jag hade en i7 920! De skulle lika gärna kunnat sätta tysta fläktar på GPU och CPU istället för på radiatorn. Då hade de ju kunnat skippa pumpen som också låter en del. Visst, det är en cool prototyp, men det känns inte värt det, redan nu innan prislappen är känd.

Permalänk
Medlem

Tanken bakom den här produkten är inte att man ska överklocka, Utan den är nog snarare tänkt som kontorsmaskin som vill ha en komptakt lösning och mycket kräm.

Samt ska man klocka så köper man lite mer entasuiast inriktade delar.

Permalänk
Medlem

Crysis någon?

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Fattar inte riktigt varför dom kör med vattenkylning på den ... Med så pass liten radiator och slangdiameter kommer marginalen för överklockning vara minimal. Och det är något i alla fall jag skulle vilja göra om jag hade en i7 920! De skulle lika gärna kunnat sätta tysta fläktar på GPU och CPU istället för på radiatorn. Då hade de ju kunnat skippa pumpen som också låter en del. Visst, det är en cool prototyp, men det känns inte värt det, redan nu innan prislappen är känd.

Ja då kanske inte det här är datorn för dig. Men du får gärna bygga en egen bättre maskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

De är bara CoolIT som gör en helt egen kyl lösning och produktion.

Dom andra så som NorthQ och Corsair sätter bara på sina klistermärken på Asetek's prylar.

Bara CoolIT ??
Swiftech gör väl sina grejer själv ??
Thermaltake också om jag inte minns fel !!

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Bara CoolIT ??
Swiftech gör väl sina grejer själv ??
Thermaltake också om jag inte minns fel !!

Sen när har Swiftech och Thermaltake haft liknande färdiga lösningar som Corsair och CoolIT's grejer?

Thermaltake's kit är ju mer likt vanlig vattenkylning fast extremt mycke mer budget.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Shit, jag klarade knappt gå igenom hela videon, han som pratar låter sjuuuuuuuukt nervös, jobbigt att lyssna på.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Skrivet av Forze:

Shit, jag klarade knappt gå igenom hela videon, han som pratar låter sjuuuuuuuukt nervös, jobbigt att lyssna på.

Japp, väldigt irriterande. Men det är väldigt najs med en vattenkyld All-In-One dator.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Ja då kanske inte det här är datorn för dig. Men du får gärna bygga en egen bättre maskin

I'm on it bro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

GE MIG! Fattas bara till bärbara datorer. tänk dig en svaaaaaaal laptop som maxar spel som du kan ha i knät!

Ja, fast litet konstigt hade det sett ut med den enorma skärm-foten monterad på en bärbar...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Fattar inte riktigt varför dom kör med vattenkylning på den ... Med så pass liten radiator och slangdiameter kommer marginalen för överklockning vara minimal. Och det är något i alla fall jag skulle vilja göra om jag hade en i7 920! De skulle lika gärna kunnat sätta tysta fläktar på GPU och CPU istället för på radiatorn. Då hade de ju kunnat skippa pumpen som också låter en del. Visst, det är en cool prototyp, men det känns inte värt det, redan nu innan prislappen är känd.

Varför ska du klocka en sån dator? Känns onödigt. Corsair H50 funkar bra så varför skulle inte det här fungera?

Permalänk
Skrivet av fesen:

Varför ska du klocka en sån dator? Känns onödigt. Corsair H50 funkar bra så varför skulle inte det här fungera?

För att Corsair H50 kör endast CPU på sin loop, medan den här kör både GPU och CPU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

För att Corsair H50 kör endast CPU på sin loop, medan den här kör både GPU och CPU.

Fast det här var en dual 120mm radiator, med ett grafikkort med låg värmeutveckling?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson