Asetek visar vattenkyld skärmdator

Permalänk
Avstängd

Dålig grafikkrets. Dom borde sätta i en radiator enbart till grafikkortet så dom kan ha in ett 5870 eller liknande, och ha en fläkt på cpu'n...? Kommer ju ändå väsnas med pump och "tysta" fläktar

Permalänk
Skrivet av smacked:

Fast det här var en dual 120mm radiator, med ett grafikkort med låg värmeutveckling?

Med tysta fläktar som inte flyttar särskilt mycket luft (antar jag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Med tysta fläktar som inte flyttar särskilt mycket luft (antar jag)

Aj då, det var det också
Hyfsat intressant nonetheless

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Varför ska du klocka en sån dator? Känns onödigt. Corsair H50 funkar bra så varför skulle inte det här fungera?

Att låta en så fet processor köra i stock skulle kännas otroligt fel. Men visst, det handlar väl om hur mycket pengar man har, och vilka behov. Vissa köper svindyra grejer de inte använder (SLI-riggar, Iphone och MBP), men jag funkar väl inte så helt enkelt

Jag klockar allt, då får man mest ut av pengarna. Vet inte hur ni andra funkar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lambi:

Att låta en så fet processor köra i stock skulle kännas otroligt fel. Men visst, det handlar väl om hur mycket pengar man har, och vilka behov. Vissa köper svindyra grejer de inte använder (SLI-riggar, Iphone och MBP), men jag funkar väl inte så helt enkelt

Jag klockar allt, då får man mest ut av pengarna. Vet inte hur ni andra funkar.

Jo men säg att tant Agda skulle köpa denna dator, tror du hon skulle bli arg för att hon inte kunde OCa den då!?

Sen kan det mycketväll gå att OCa den ordentligt, en H50 har inte direkt grova slangar, vist den har bara CPUn att kyla men den har även pumpen direkt på blocket som blir varmt, som resulterar i att du kunde nog få en H50 att ge bättre prestanda om inte pumpen värmt upp blocket, det jag menar är att denna lösning som dom har valt i datorn nog kommer att fungera bättre än vad vi tror (Eller så blir det så att den inte funkar alls) det är bara att vänta och se, skulle jag köpa skulle jag iaf så hur mkt det gick att OCa

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Jo men säg att tant Agda skulle köpa denna dator, tror du hon skulle bli arg för att hon inte kunde OCa den då!?

Sen kan det mycketväll gå att OCa den ordentligt, en H50 har inte direkt grova slangar, vist den har bara CPUn att kyla men den har även pumpen direkt på blocket som blir varmt, som resulterar i att du kunde nog få en H50 att ge bättre prestanda om inte pumpen värmt upp blocket, det jag menar är att denna lösning som dom har valt i datorn nog kommer att fungera bättre än vad vi tror (Eller så blir det så att den inte funkar alls) det är bara att vänta och se, skulle jag köpa skulle jag iaf så hur mkt det gick att OCa

MVH

Till att börja med har jag svårt att tro att tant Agda skulle köpa en sån dator, dels pga hon antagligen inte lirar crysis, och dels för att hennes pension nog inte är så jävla hög

Skämt åsido, jag håller helt med dig, vi vet faktiskt inte hur bra den här lösningen fungerar. Diskussionen från början var egentligen kring frågan om man ska ha en i7 i stock eller överklocka den. Jag sa att det här verkar vara ett waste of money, eftersom jag själv skulle velat klocka en processor för 3k. Varför köpa en Ford Mustang om man inte kan gasa lixom? Dock fick jag inte medhåll från fesen som tycker att den är bra som den är. Allt finns längre upp i tråden.

MVH