Permalänk

Alla krull där ute!

Jag vet mycket väl att det här ska föreställa nåt sorts datorforum, men jag har varit här tillräckligt länge för att veta att det då och då cirkulerar lite halv-fåfänga personer också, som jag själv. Och, om man har tur, med lätt homosexuella tendenser.

Det är iaf såhär att mitt hår är ganska krulligt. Eller krulligt kanske är fel ord, men det är extremt vågigt och typ lite frissigt, ganska torrt och fruktansvärt bångstyrigt. Det har blivit lite längd på det nu, och det blir besvärligare och besvärligare. Ska man se något sånär anständig ut är det massa olja i håret och tofs som gäller, vilket jag inte är helt tillfreds med. Plattången har jag sas supit bort och det är ändå grymt tröttsamt i längden.

Jag har funderat på att helt enkelt köra en fet rakpermanent och bli av med problemet, men 1) det kostar as, och 2) man har ju läst om mindre trevliga bieffekter.

Jag har inget emot att det är vågigt osv, bara man kunde få lite kontroll på det och minska lockarna lite. Vad har jag då för alternativ? Inpackningar, oljor, krämer, conditioners, schampoo...

För att använda en äkta swec-term: vad göra?

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Klippa dig en del bara? En f.d. klasskamrat hade samma problem, men han klippte sig och kammade/borstade det varje dag så höll det sig vågigt, inte krulligt.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Gå till en hyffsat billig frisör och säg 12mm, går fort och funkar bra.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Syrran (frisör) har en kompis med jäkligt lockigt/krulligt/vågigt hår. Hon vill iaf plattpermanenta honom. Jag undrade om inte håret kunde gå av då, men tydligen har vi skandinaver i stort sett starkast hår i världen och det händer nästan aldrig. Och om det skulle hända så löser man det genom att klippa kort vilket troligen fortfarande är bättre än innan.

Men det viktiga är väl egentligen vad du själv tycker? Om du inte gillar krullet ska du självklart göra något åt saken, men vissa gillar ju det. Alla är olika.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ja, klipp dig?
Gör som p-nilz skrev så löser sig allt.

Edit:
Förstod dock inte varför du blandade in "homosexuella tendenser" såvid du inte syftar på det krullet..:P

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Edit:
Förstod dock inte varför du blandade in "homosexuella tendenser" såvid du inte syftar på det krullet..:P

I brist på annat att göra ger jag mig på en chansning.
Homosexuella förknippas ofta med design, styling, mode etc.
Med andra skulle en homosexuell person eller någon som klassas som "bögig" mycket väl kunna vara duktig inom hårämnet och därför kunna hjälpa till!

Permalänk

Haha. 4mm rakapparat heter det
Jag har väl mer eller mindre var missnöjd med mitt hår sedan puberteten då jag fick fucking vågor och skit.
Jag hittade lösningen för någon månad sen... Snagg, mmm det är riktigt najs

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Generalkyckling:

I brist på annat att göra ger jag mig på en chansning.
Homosexuella förknippas ofta med design, styling, mode etc.
Med andra skulle en homosexuell person eller någon som klassas som "bögig" mycket väl kunna vara duktig inom hårämnet och därför kunna hjälpa till!

Iofs är det sant, de kan det väl mer än vad heterokillar kan men iaf..
Tror dock en heterosexuell kille kan lika mycket.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Iofs är det sant, de kan det väl mer än vad heterokillar kan men iaf..
Tror dock en heterosexuell kille kan lika mycket.

Dock är det inte allmänt accepterat för en heterosexuell person att kunna "bögiga" saker.
True story.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anton_mjor:

Dock är det inte allmänt accepterat för en heterosexuell person att kunna "bögiga" saker.
True story.

True true..

Behöver ju dock inte vara allmänt accepterat för att det ska stämma.. Alla killar kan olika mycket om olika saker:)

Permalänk
Medlem

Klippmaskin utan distanskam uppföljt med rakhyvel. Löser alla dina behåringsproblem över nackhöjd.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

I brist på annat att göra ger jag mig på en chansning.
Homosexuella förknippas ofta med design, styling, mode etc.
Med andra skulle en homosexuell person eller någon som klassas som "bögig" mycket väl kunna vara duktig inom hårämnet och därför kunna hjälpa till!

Spot on min vän. Det ska dock läsas med ohyggliga mängder distans, naturligtvis.

Och det var ett fasligt tjat om att raka bort alltihop haha. Tanken har faktiskt slagit mig flera gånger, men jag har så litet huvud så jag tror det skulle se knäppt ut. Klippa mig vill jag inte göra heller. Saken är att när det blivit sån längd som det är nu har jag alltid klippt mig för det blir så jobbigt, men jag har ALLTID ångrat mig. Det är därför jag tänkte om det finns några sätt som gör det hela lindrigare så man kan härda ut, utan att se ut som ett ägg i håret.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

kör på afro

jag har tyvärr rakt hår, sett bilder på farsan med ett gigantiskt orange afro, alltid varit lite svagt avis

/Daniel

Permalänk
Medlem

Min skalle är inte biff heller, men jag tog beslutet att kapa ner det till 1-2 mm för ett par månader sen (pga hårfäste som klättrar åt fel håll), och har aldrig haft mindre bekymmer. Jag vet att det måste vara ett förbannat tråkigt svar, men det löser alla problem. Finns ett fåtal som får till krullfrillor hyffsat, men annars ser det överlag skitfult ut. Min åsikt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Har samma sorts hår som dig, det du ska göra är att dra till frisören och be de tunna ut och ordna till håret, du ska inte säga att du vill att de kortar ner håret utan endast tunnar ut. Problemet med ditt hår är att det ser grymt ut när det är kort men blir lätt en jungel när det växer en del, så, tunna ut, tunna ut, tunna ut!!!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2