Ny laptop till wow som är så liten som möjligt. Vad krävs egentligen? *hjälp*

Permalänk
Inaktiv

Ny laptop till wow som är så liten som möjligt. Vad krävs egentligen? *hjälp*

Ska köpa en ny laptop som ska vara så liten som möjligt och funka till wow, hade en 12 tum innan som funkade bra. Vad krävs egentligen för att spela wow? Jag kan ingenting om datorer men vad tror ni om denna? Priset är lite mer än jag tänkt mig för dom håller ändå så kort tid, så finns det billigare är jag öppen för förslag

HP Pavilion dm1-2020eo 11,6-tums laptop med 5GB DDR3 RAM! - Dator - Laptop - Laptop 11 - 12 tum

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152980:

Ska köpa en ny laptop som ska vara så liten som möjligt och funka till wow, hade en 12 tum innan som funkade bra. Vad krävs egentligen för att spela wow? Jag kan ingenting om datorer men vad tror ni om denna? Priset är lite mer än jag tänkt mig för dom håller ändå så kort tid, så finns det billigare är jag öppen för förslag

HP Pavilion dm1-2020eo 11,6-tums laptop med 5GB DDR3 RAM! - Dator - Laptop - Laptop 11 - 12 tum

Kolla på paketen eller på Wow's hemsida om vad det krävs av datorn. Jag skulle tro att den där datorn klarar WoW väldigt, väldigt lätt. Jag spelade wow på en dator från 2002 och det var inga problem. Den där datorn verkar bra nog, men är du säker på att du vill ha en med så liten skärm. Jag tänkte eftersom wow spelar man oftast länge blir det nog lite jobbigt att se allting så litet efter ett tag

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Sweclockers hade ju en nyhet nyligen angående att nästa expansion kommer använda dx11, så ett kort som klarar det är väl att föredra?!
Om du vill ha en liten dator så kolla på Acer TimelineX 3820.
13 tums-skärm och dx11-grafik.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Inaktiv

Ah ok så det kan vara så illa att man köper en dator som inte ens klarar wow om ett tag? Jag spelar inte så mycket men man vill ju att det ska funka när suget smyger sig på jag vet inte riktigt vad det är man ska titta efter, men jag har förstått att det gärna ska vara mycket ram och minne, då kanske ni förstår vilken nivå jag är på

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av eliaz:

Sweclockers hade ju en nyhet nyligen angående att nästa expansion kommer använda dx11, så ett kort som klarar det är väl att föredra?!
Om du vill ha en liten dator så kolla på Acer TimelineX 3820.
13 tums-skärm och dx11-grafik.

Hur vet man om det stödjer dx11? Tycker dock skärmen är lite stor, vill ha en som är så liten som bara går... förstår att det kan bli lite jobbigt men ska jag spela länge har jag en stationär, men vill kunna ta den här med mig smidigt

Permalänk
Medlem

Datorn du länkar till är ju i princip en AMD netbook, så letar man efter en dator som inte klarar wow så är det en bra kanditat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooljmb:

Datorn du länkar till är ju i princip en AMD netbook, så letar man efter en dator som inte klarar wow så är det en bra kanditat.

Hmm ok, vad är det man ska titta efter när man letar dator då? Vad är det som gör att det inte skulle funka?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimmeh:

H*n tyckte att den första datorn på lite över 6 var lite för dyr, Alienware är nog inte jeppens favorit

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Inaktiv

Nej det stämmer min förra kostade 10 och höll knappt två år så jag tänker inte lägga så mycket på en dator igen... Men alla som finns på netonnet eller Elgiganten och så? Det funkar alltså inte? Någon som vet exakt vad man ska titta efter i specifikationen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152980:

Nej det stämmer min förra kostade 10 och höll knappt två år så jag tänker inte lägga så mycket på en dator igen... Men alla som finns på netonnet eller Elgiganten och så? Det funkar alltså inte? Någon som vet exakt vad man ska titta efter i specifikationen?

ATI 5650 och en i3/i5 är väl det optimala men då får man nog lägga ner 8-9k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

ATI 5650 och en i3/i5 är väl det optimala men då får man nog lägga ner 8-9k.

Kör ett 4650 i min laptop, det funkar med wow helt klockrent, ganska bra inställningar dessutom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Handa:

ATI 5650 och en i3/i5 är väl det optimala men då får man nog lägga ner 8-9k.

Ok, jag hade NVIDIA GeForce Go 6150 559MB på min gamla dator, är det sämre än ATI Mobility Radeon™ HD 4225-grafik som finns på den datorn jag funderar på att köpa? (hade en HP tx2020eo innan), den klarade wow kanon.

Permalänk
Skrivet av eliaz:

Sweclockers hade ju en nyhet nyligen angående att nästa expansion kommer använda dx11, så ett kort som klarar det är väl att föredra?!
Om du vill ha en liten dator så kolla på Acer TimelineX 3820.
13 tums-skärm och dx11-grafik.

Öh, va? Han kommer ju inte behöva DX11 för att spela wow. DX11 kommer ju bara lägga till lite snygga effekter som kommer kräva mer prestanda, så varför skulle han köra med det?

Permalänk
Inaktiv

Den datorn jag är mest inne på verkar ha DX10.1, skulle det funka? Och bara för att klargöra är jag en hon

Permalänk
Medlem

Notebookcheck: ATI Radeon HD 4225

Enligt benchmarks här så är det bättre än det grafikkort du hade på din gamla dator men har svårt att se att den skulle klara WoW speciellt bra när 4225 som är bättre inte ens klarar av Left 4 Dead bra.

Permalänk

Om du vill lira Wow i DX11 så fungera den här inte, har bara dx10.1
dessutom är det lite löjligt att den har 5GB ram, men bara en 32bit OS ....

Kan du strunta i DX11, så är nog vilken som helts modern laptop tillräckligt. Jag har en liten HP 311 mini, 1.6 GHZ, 4GB ram, win-xp och ion-processor. Fungerar utmärkt och det är inte direkt den snabbaste.

DX11 är ganska krävande ändå, tex kör jag på mitt system (se nedan) Aliens vs Predator, och jäkla vad systemet måste tugga med dx11, medan in dx10 har det "nästan" trokigt. Så på en laptop, jag vet inte.

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Obiwannabekenobi:

Om du vill lira Wow i DX11 så fungera den här inte, har bara dx10.1
dessutom är det lite löjligt att den har 5GB ram, men bara en 32bit OS ....

Kan du strunta i DX11, så är nog vilken som helts modern laptop tillräckligt. Jag har en liten HP 311 mini, 1.6 GHZ, 4GB ram, win-xp och ion-processor. Fungerar utmärkt och det är inte direkt den snabbaste.

DX11 är ganska krävande ändå, tex kör jag på mitt system (se nedan) Aliens vs Predator, och jäkla vad systemet måste tugga med dx11, medan in dx10 har det "nästan" trokigt. Så på en laptop, jag vet inte.

Ahh ok jag är inte jättekräsen spelar vara då och då men vill ju att det ska funka hade en hp tx2020eo innan och det funkade bra. Då kanske den här ändå kan va ett bra val då för jag vill inte att skärmen ska va större än 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woodlauncher:

Öh, va? Han kommer ju inte behöva DX11 för att spela wow. DX11 kommer ju bara lägga till lite snygga effekter som kommer kräva mer prestanda, så varför skulle han köra med det?

Sa jag att han behöver dx11 eller? Jag sa att det vore att föredra... Självklart vill man att spelet man spelar skall vara så snyggt som det kan vara och slippa ha hårdvara som flaskhalsar, när man dessutom köper en ny dator för många slantar. Lär dig tolka korrekt!

On topic - Crille, dx11 är inte nödvändigt för att spelet skall gå att spela men nödvändigt för att du ska kunna se all ny grafik. dx10 eller till och med dx9 funkar så klart även det.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Skrivet av eliaz:

Sa jag att han behöver dx11 eller? Jag sa att det vore att föredra... Självklart vill man att spelet man spelar skall vara så snyggt som det kan vara och slippa ha hårdvara som flaskhalsar, när man dessutom köper en ny dator för många slantar. Lär dig tolka korrekt!

On topic - Crille, dx11 är inte nödvändigt för att spelet skall gå att spela men nödvändigt för att du ska kunna se all ny grafik. dx10 eller till och med dx9 funkar så klart även det.

föredra?! gjorde att jag tolkade det som om du trodde man behövde DX11.

Som jag sa, varför ha DX11 då de lägger till lite snygga effekter som tar prestanda eftersom datorn han ska köpa ändå inte klarar wow på högsta som det är!

Du pratar även om DX11 som om grafiken skulle bli sjukt mycket bättre, det kommer den inte att bli.