Permalänk

TimelineX 3820TG -demo vara?

hej!
jag beställde en TimelineX 3820TG från komplett 8500krs modellen (i5, 5650, 320hdd) för 7300kr inc frak, dock så var det demo vara.

var det ett bra köp ?

Undrar om någon vet hur bra skick en demo varor brukar vara från komplett?
hur lång garanti brukar det vara på laptop från komplett ?

hur är skärmen ? har hört att den är ganska dålig.. hur dålig kan det vara i jämnförelse med en hp-dv3550 led skärm ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

hej!
jag beställde en TimelineX 3820TG från komplett 8500krs modellen (i5, 5650, 320hdd) för 7300kr inc frak, dock så var det demo vara.

var det ett bra köp ?

Undrar om någon vet hur bra skick en demo varor brukar vara från komplett?
hur lång garanti brukar det vara på laptop från komplett ?

hur är skärmen ? har hört att den är ganska dålig.. hur dålig kan det vara i jämnförelse med en hp-dv3550 led skärm ?

Datorn verkar ha fått väldigt bra kritik utav det jag läst. Klämde på den för andra gången idag. Det mesta känns stabilt. Det du hört om skärmen är enligt mig tyvärr sant. DOCK är den INTE sämre än tex Asus Ul30VTs skärm som är ungefär lika bra/dålig. Utav det jag läst verkar det som om skärmen är ungefär lika bra eller dålig som de flesta skärmar är idag :).

Jag tror att du kommer bli nöjd och jag tror inte att det är någon fara med demo-vara från Komplett.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk

tycker du att 7300kr var en bra köp ? eller kommer det bättre datorer snart i samma prisklass ? vill ju inte ångra mig efter 1-2 månader xD

Permalänk
Medlem

Om du fick 1 års garanti så var det ett bra köp och du får inte något bättre för det priset om du inte bor i USA.

Permalänk
Medlem

ska beställa en 3820 nästa vecka :). Här finns det en hel del läsning om andra ägares moddar o sånt, allt från blacklight keyboard mod till en som (har inte kommit dit än men läst att han ska) ska byta cpu och lägga ny kylpasta mm. Jag ligger på page 120 efter 3 dagar :P.

Står även mer om tex att det är en synaptics touchpad, extra drivisar med ytterligare multitouch funktioner hittar man folk som tipsar om. Mkt bra tråd det där.

EDIT: Grafikkortet kan klockas 25% på core. CPU kan klockas om man har rätt modell (450m) ~25% oxå

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

ska beställa en 3820 nästa vecka :). Här finns det en hel del läsning om andra ägares moddar o sånt, allt från blacklight keyboard mod till en som (har inte kommit dit än men läst att han ska) ska byta cpu och lägga ny kylpasta mm. Jag ligger på page 120 efter 3 dagar :P.

Står även mer om tex att det är en synaptics touchpad, extra drivisar med ytterligare multitouch funktioner hittar man folk som tipsar om. Mkt bra tråd det där.

EDIT: Grafikkortet kan klockas 25% på core. CPU kan klockas om man har rätt modell (450m) ~25% oxå

Tror du glömde lägga in länken.

Här är den iallafall;

Acer TimelineX 3820TG Owners Lounge. Info, benchmarks, tweaks, mods and upgrades

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

ska beställa en 3820 nästa vecka :). Här finns det en hel del läsning om andra ägares moddar o sånt, allt från blacklight keyboard mod till en som (har inte kommit dit än men läst att han ska) ska byta cpu och lägga ny kylpasta mm. Jag ligger på page 120 efter 3 dagar :P.

Står även mer om tex att det är en synaptics touchpad, extra drivisar med ytterligare multitouch funktioner hittar man folk som tipsar om. Mkt bra tråd det där.

EDIT: Grafikkortet kan klockas 25% på core. CPU kan klockas om man har rätt modell (450m) ~25% oxå

Hehe stackarn Bronsky som fick vänta så länge ;).

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Om du fick 1 års garanti så var det ett bra köp och du får inte något bättre för det priset om du inte bor i USA.

Som Handa säger, fick du garanti så är det ett bra köp tycker jag själv iallafall :).

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liath:

Hehe stackarn Bronsky som fick vänta så länge ;).

Lite roligt faktiskt när han kan få en HP Dv6 med 160 GB SSD för samma pris om han bor i USA vilket jag tror att han gör från vad jag läst.

Permalänk

mjoo jag tror att det ingår 1 års garanti, demo varorna har ju samma garanti som orginalet

Permalänk

''Informationen vi har om denna demovara är att den är en ersättningsvara eller ett uppvisningsexemplar från en mässa.
Emballaget kan vara slitet eller inte vara originalförpackning''

vad är en ersättningsvara? sånt som kan vara reprarerat ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

''Informationen vi har om denna demovara är att den är en ersättningsvara eller ett uppvisningsexemplar från en mässa.
Emballaget kan vara slitet eller inte vara originalförpackning''

vad är en ersättningsvara? sånt som kan vara reprarerat ?

Det kan inte jag svara på. Någon annan kanske kan eller så får du maila komplett!

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Haha det gjorde jag :P. Bronsky's "over the atlantic" och "arriving to america" (tror den hette så) va iaf den första riktigt bra :). Proffsigt skrivet. Men har inte kommit till att bronsky får datorn så spoila inte :O, är på sid 130

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Haha det gjorde jag :P. Bronsky's "over the atlantic" och "arriving to america" (tror den hette så) va iaf den första riktigt bra :). Proffsigt skrivet. Men har inte kommit till att bronsky får datorn så spoila inte :O, är på sid 130

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Om du fick 1 års garanti så var det ett bra köp och du får inte något bättre för det priset om du inte bor i USA.

Acer har två år. Iaf enligt våra avtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Acer har två år. Iaf enligt våra avtal.

Hur menar du med våra avtal?

Visa signatur

Eeeeep