Permalänk
Medlem

Bästa datorn för 5000kr?

CPU
GPU
Moderkort
HDD
PSU
och Minne
?
Tack pa forhand

Visa signatur

Curiosity is the key to knowledge

Permalänk
Skrivet av Pc Anka:

CPU
GPU
Moderkort
HDD
PSU
och Minne
?
Tack pa forhand

Dock 200 över budget.
Hade jag kört på, sedan uppgraderat med 2gb minne till efter en tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StålNisse:

http://pici.se/pictures/sCETRPjFz.png

Dock 200 över budget.
Hade jag kört på, sedan uppgraderat med 2gb minne till efter en tid.

Tack for radet men jag glomde tyvarr namna att jag vill ha Intel CPU, g-kortet kan vara vilket som:)

Visa signatur

Curiosity is the key to knowledge

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Pc Anka:

Tack for radet men jag glomde tyvarr namna att jag vill ha Intel CPU, g-kortet kan vara vilket som:)

Varför vill du ha intel? Du får en 4kärnig AMD för samma pris som en 2kärnig intel. AMD är bäst i den prisklassen.

Permalänk

Kanske det här kan vara en bas...

Lite svårt att få det prisvärt när Intel är ett krav, men jag utgick från ett mini-ITX moderkort, det är den enda fördelen jag kan se med ett Intel-system i den här prisklassen, att det är lätt att hitta moderkort för mini-ITX.

Jag lämnade kvar en hel del av budget då jag tycker det är lite svårt att välja nästa komponent utan att veta lite om vad du ska använda datorn till. Möjliga användningar av resterande budget...
+ Uppgradera minnet till 4 GB.
+ Ta bort DVD-brännaren (du nämnde inte det i din post, möjligt att du glömde det, eller så kanske du har en gammal liggandes?) och lägg till en 40 GB X25-V SSD.
+ Sitt på pengarna tills Q4 2010 (när Intel lanserar G3) och köp en SSD då.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför du vill ha Intel, du skulle få en mycket bättre AMD dator i den här prisklassen.. Kolla inte på namnet, kolla på prestandan.