Bärbar dator för max 7500kr!!!!

Permalänk
Medlem

Bärbar dator för max 7500kr!!!!

Hej

Nu blir det att inhandla en bärbar dator men frågan är vilken
Jag har kollat upp två som intresserar mig och är i den prisklassen jag har tänkt mig

Acer Aspire 7740G-334G64Mn (LX.PLX02.178) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
Acer Aspire 5740G-334G50Mn (LX.PMB02.079) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Så jag undrar om vilken är bäst av dessa två samt finns det flera datorer som är i samma prisklass som är bättre.
Ge gärna tips om andra datorer.

Tack i förhand

Permalänk

Jag har skummat runt som fan efter den mest prisvärda datorn för omkring 6000-8000kr och har kommit fram till att nu när Komplett kör sin rea på Acer Aspire 7740G så är den utan tvekan vad jag skulle valt med tanke på 17,3" skärmen samt 1600x900 upplösning. Jag vill inte ha nån jäkla 15,4" med 1366x768 upplösning då jag kört med den upplösning alldeles för länge, och tro mig, den räcker inte till slut! Men valet är som kvalet!

Permalänk
Medlem

Lite mer frågor

Tack för svaret men klarar cpu och grafikkortet den upplösningen i någolunda krävande spel

Vet någon vad dessa datorer får i 3dmark06???

Samt om någon äger någon av datorerna kan ni ge för och nackdelar

Permalänk
Skrivet av granen92:

Tack för svaret men klarar cpu och grafikkortet den upplösningen i någolunda krävande spel

Vet någon vad dessa datorer får i 3dmark06???

Samt om någon äger någon av datorerna kan ni ge för och nackdelar

Jag tror inte den klarar nyare spel i dom höga upplösningarna, men att slippa ha 1366x768 vid surfning samt skrivbordsarbete skulle för mig vara skönt att slippa!

Denna får 6540 poäng i 3DMark 06: Notebookcheck: Review Acer Aspire 8942G Notebook

Den har likadan processor, samma mängd minne i DDR3, samma grafikkort och samma storlek och hastighet på hårddisken (nåja, kanske inte rakt av, men näst intill). Så Acer Aspire 7740G bör utan tvekan få samma resultat -+ 100 poäng! Den ska nog klara av nyare spel på medium inställningar.

Permalänk
Medlem

då blir det en 17 tum

jag har bestämt mig efter din övertalning¨

och om det laggar i spel kan man bara ställa ner upplösningen

så den blir perfekt.

men vet någon hur länge rean varar på komplett??

Permalänk