Max 7,5k, mest för spel men också film.

Permalänk
Medlem

Max 7,5k, mest för spel men också film.

Tjenixen, har jobbat ihop lite pengar och skulle därför vilja passa på och köpa en ny dator då den jag har nu helt enkelt är för gammal..stationär var det också, så det här med bärbart är lite nytt. Skulle därför vilja få lite tips eller rättare sagt hjälp, så jag gör ett så bra val så möjligt. Och jag vill som sagt spela lite spel på den, så som Warcraft III, Starcraft 2, WoW och troligtvis Guild Wars 2 när det då kommer..men också se nån film då och då.
Jag har kollat runt lite och har kommit fram till 4st jag tycker verkar vara något att ha, men ni kanske vet bättre.

Dator 1

Dator 2

Dator 3

Dator 4

MVH Nille4!

Permalänk
Medlem

Varför inte fortsätta på en stationär? Får mycket mer dator för pengarna då i alla fall. Om du skulle vilja ha en bärbar som håller för spel skulle du nog nästan behöva punga ut 11 000+ imo..

Men sure, de där spelen du skriver kommer de nog klara med låg upplösning.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Men just för smidigheten med en bärbar, enklare med lan och allt det tjafset:) Finns jue bärbara som klarar spelen jag nämnde, men vilken som e bäst vet jag inte. Därför hoppades jag på lite hjälp här:)

Permalänk
Medlem

Jadu, 3an är sämst, 1an och 2an är väldigt identiska när det gäller grafik, processor, ram, enda skillnaden var 140GB hårddisk. Om man kollar på dessa 2 så ska man kolla på övrigt - typ, usb, kamera eller ja, något sånt du tycker är viktigt. väldigt identiska iaf.

dator 4 hade bäst processor men intergrerat grafikkort som antagligen skulle prestera sämst för spel (före dator 3 dock)

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Då blir det väl 1an, 17,3" skärm och HD verkar vara det som avgör isf..men kom gärna med egna tips om ni känner till en bättre dator för pengarna, och som håller för mina syfte...Tack för den snabba responsen!

Permalänk
Medlem

Btw, någon som vet fall "Dator 1" stöder DirectX 11?

Permalänk
Avstängd

Med högre upplösning kommer spelen spelas ännu sämre och du kommer tvingas sänka inställningarna ännu mer. Punga ut mer om du ska kunna spela spel...

Permalänk
Medlem

Du ska ha en i5a med ett ati hd 5650 sen är det bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av modstar:

Du ska ha en i5a med ett ati hd 5650 sen är det bra

Vad kan en dator med i5 kosta?

Permalänk
Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Vad jag ser så har den ej någon i5 processor.

Permalänk
Medlem

köpte min packardbell tj75 med i5 och hd 5650 och 320gb hdd på mediamarkt för 7500, och den klarar av gta4 / IV på mellan hög grafik och 1366*768.

Permalänk
Medlem

Hmm okej. Fick goda nyheter, min budget har ökat till 10-11 tusen! Så tänkte på MSI GX640? Eller finns något mer prisvärt?

Permalänk

i5 eller i3 spelar knappast ngn roll i spel, skillnaden för övrigt är också ytterst marginell(då räknar jag på 430m, en annan historia med 450m). Kör du på 17" acern på komplett för 6990:- Grafikkortet i den fixar DX11, ang upplösningen så går det ju utmärkt att sänka den om det laggar.

Ska du ha en dator som presterar riktigt bra i spel så får du räkna med drygt 10k, men då får du enormt mycket högre spelprestanda. Jag tänker då på MSi gx640 såklart.

Permalänk
Medlem

På 10k skulle jag köra denna : Acer Aspire 5943G - Inet.se

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, det kommer bli en GX640 för er som undrar:)

Permalänk

Helt rätt väg att gå, hoppas du blir nöjd

Permalänk
Medlem

Jo, känner samma här:)
En sak som förvirrar mig lite..Har kollat på bilder av gx640:en och upptäckt två olika modeller.

Vilken ska man följa? Själv gillar jag den längst ner mest...

Permalänk

Du ska välja den senaste modellen som har i5 450m processor, det är den nya uppdaterade. Den första hade i5 430m.

Med andra ord denna

MSI GX640-265NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Permalänk
Medlem

Men den nya uppdaterade som du precis länka, är den modellen som inte riktigt föll mig i smaken...Så får bli den med 430m i det fallet.

Permalänk
Medlem

i5 450M

i5 430M
Detta stämmer?

Permalänk

Ingen aning om bilderna stämmer, skulle avråda från den med 430m då 450m är en snabbare processor.

Skulle tippa på att bilderna inte stämmer faktiskt, den övre ser ut som en GT- nånting gammal modell.

[edit]
Kolla msi's hemsida, den övre bilden ser ut som en gx740.

MSI Europe ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

MSI Europe ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

Permalänk
Sötast

Usch hehe, lycka till att spela på den om du köper en Acer.

Sämre skit kan man inte hitta för pengarna, lär överhetta inom 5 min

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Ingen aning om bilderna stämmer, skulle avråda från den med 430m då 450m är en snabbare processor.

Skulle tippa på att bilderna inte stämmer faktiskt, den övre ser ut som en GT- nånting gammal modell.

[edit]
Kolla msi's hemsida, den övre bilden ser ut som en gx740.

MSI Europe ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

MSI Europe ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

Ja, köper en gx640 borde det bli modell 2, oavsett vilken processor det är.
Skillnaden mellan en 450m och en 430m processor är väl ytterst liten?

Skrivet av Allexz:

Usch hehe, lycka till att spela på den om du köper en Acer.

Sämre skit kan man inte hitta för pengarna, lär överhetta inom 5 min

Okej, men hade du läst hela tråden hade du fått reda på att det är en gx640 jag ska köpa(Y)

Permalänk
Medlem

Men går man sedan in på Webhallen.se och kollar efter en gx640, får man se denna bild.
Webhallen GX640

Permalänk

Fel bild, kolla msi's hemsida. Det är en gx740 på bilden

450m är faktiskt snabbare, 2,4ghz vs 2,26ghz och turbo 2,93ghz vs 2,53ghz.

Alltid smart att köpa senaste versionen fö.

Permalänk
Medlem

Okej:) Man vet aldrig, men ganska klart nu.
Jo lite är det, kanske lika bra att punga ut några hundra lappar till.
Men har i5 450m prossen också turbo boost?:S

Permalänk
Skrivet av Nille4:

Okej:) Man vet aldrig, men ganska klart nu.
Jo lite är det, kanske lika bra att punga ut några hundra lappar till.
Men har i5 450m prossen också turbo boost?:S

Japp det har den, den är i nivå med en i5 520m ungefär.

Permalänk
Medlem

WEBHALLEN.com - MSI GX740-238NE - Core i5-450M / 4GB / 500GB / 17" TFT / HD 5870 / Windows 7 HP 64bit - Black/Red

Den helt klart, så får du även ett bättre grafikkort istället för 5850, bättre processor.
Sen större skärm för en struntsumma på 400-800 kr mer.

Permalänk
Medlem

Aha, det var gött. Men då får man ta och dra iväg beställningen snart(Y)
Jag tackar för din väldigt hjäpsamma respons!