Presskonferens om Iphone 4 på fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av r:Grid:

ConsumerReport har ju visat att db faktiskt sjunker när man tar på den svaga punkten på antennen, och rykten säger att Apple själva va medvetna om felet. Vad föreslår du att Apple ska göra, "förkasta testerna" som du sa i början? Det skulle ju isåfall innebära att dom säljer vidare telefonen med ett uppenbart fel. Låter ytterst nongalant, och lär skada deras rykte som kvalitetsmärke med produkter som "bara fungerar".

Hur många telefoner testade de? du kan inte utifrån en telefon dra någon slutsats. Och oavsett om det är fel eller inte bör Apple förkasta testerna, dåliga tester bör förkastas oavsett om de råkat visa på rätt resultat.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Hur många telefoner testade de? du kan inte utifrån en telefon dra någon slutsats. Och oavsett om det är fel eller inte bör Apple förkasta testerna, dåliga tester bör förkastas oavsett om de råkat visa på rätt resultat.

Du har inte läst mitt tidigare inlägg? Jag nämde där klart o tydligt att dom inte nänner antalet, endast att dom har testat ett flertal, både Iphone 4 och Iphone 3GS mm. Så jag kan tyvärr inte besvara den frågan i detta inlägget heller. Och så är det ju så att det är Mängder med andra testare som kommit fram till samma sak, o jag tror ju inte dom precis har samsats om en enda telefon, risk förligger att dom använt varsin och fått samma resultat.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av r:Grid:

Du har inte läst mitt tidigare inlägg? Jag nämde där klart o tydligt att dom inte nänner antalet, endast att dom har testat ett flertal, både Iphone 4 och Iphone 3GS mm. Så jag kan tyvärr inte besvara den frågan i detta inlägget heller. Och så är det ju så att det är Mängder med andra testare som kommit fram till samma sak, o jag tror ju inte dom precis har samsats om en enda telefon, risk förligger att dom använt varsin och fått samma resultat.

Men de har ju inte fått nått resultat, att ringa ett samtal och se om det läggs på bevisar ju ingenting. Du måste i en kontrollerad miljö mäta signalstyrkan, exakt hur mycket tappar den osv. Det handlar om standardsätt på hur man testar saker.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Suck I give up..

Enjoy Your day!

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Tror ni det kommer streamas så man kan följa det?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Kommer det livebloggas? Nån som har länk?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nice, ska hålla ett vaksamt öga där o se vad som händer

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

10:19AM "So what have we learned? Smartphones have weak spots -- this isn't just the iPhone 4, it's all phones. Next, some really interesting data from AppleCare, we looked at the statistics, we asked what's the percentage of all iPhone 4 users that have called AppleCare about the antenna or reception, or anything near reception problems. Because you would have thought 'Jesus, it must be a lot of users complaining about this' -- So what percentage have called AppleCare? 0.55% Just one half of one percent."

Verkar som att den inte är så dålig. Tror bara detta problem är överhypat.

Permalänk
Medlem

Verkar nästan lite så, bara för att det är apple så hittar folk nått och kör stenhårt på det sen.
Nu kanske man inte ska ta hans grafer och % allt för noga. Men verkar ju vara mindre klagomål och returer jämfört med 3gs när den kom?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Hur många staplar som försvinner är intetsägande, det som måste testat är hur signalstyrkan förändras, i rena dB. Eftersom Apple erkänt buggen med att de visade för många staplar är det ju än viktigare att testa hur många dB som försvinner och vilken nivå de låg på tidigare. Innan all denna data finns tillgänglig kan vi ju inte säga så mycket alls om att vissa verkar ha problem, vi kan inte uttala oss om alla telefoner eller hur stort problemet är. Om man ändå skall testa något kan man väll göra det korrekt, annars är det ju bortkastad tid.

Men du, om staplarna försvinner helt när man håller telefonen "normalt" + att samtal bryts, du tror inte att det är jävligt mycket signalstyrka som försvinner, eftersom till och med samtalen bryts? Tror knappast att NASA behöver testa telefonen för att bevisa att det är problem med antennen

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg