Permalänk
Medlem

volvo 240 hjälp med färgval

tjenare! jag har köpt en volvo 240 -88 och tänkte göra om den till en likadan på bilden nedan och då undra jag om någon av er kan photoshopa denna bilden till mig i orange? favorit färgen of course
andra färger ochså om ni vill tips och ideer är bra välkommna. men inget om massa plast skit och kjolar tack!

Permalänk

Ojoj, myyycket jobb. Inte photoshop jobbet då alltså...
240... seriöst?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Bara valt att den skulle byta allt blått till orange så inte det bästa men ger en idé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke_88:

http://img825.imageshack.us/img825/1918/1335414679711.jpg

Bara valt att den skulle byta allt blått till orange så inte det bästa men ger en idé.

jag tycker det ser snyggt ut tack för bilden ! om ni har ork och lust skulle jag gärna vilja ser mer färgalternativ

och anton_major: vad är det för fel på en 240? en sänking och lite färg så är dom extremt snygga!

Permalänk
Skrivet av snall3z:

jag tycker det ser snyggt ut tack för bilden ! om ni har ork och lust skulle jag gärna vilja ser mer färgalternativ

och anton_major: vad är det för fel på en 240? en sänking och lite färg så är dom extremt snygga!

Vet inte om jag håller med om det riktigt.
240 för mig är förvuxna fjortisar utan trafikvett eller gamla gubbar som fortfarande tycker att deras gamla as fortfarande duger att åka i.
För volvo är ju magiska på något vis, de kan rosta hur jävla mycket som helst och ändå gå igenom besiktnigen 5 år längre än någon annan bil i samma skick.

Och 240 är inte en snygg bil, varken bilen i sig själv eller personerna som kör de kan göra dem snygga.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Jag tycker den första frågan man ska ställa sig är om det är värt att plöja ned massa pengar i utgångsobjektet man funderar på.
Det folk oftast ångrar är antagligen just att de utgick från helt fel bil.

Med det sagt finns det ju inget som säget att volvo 240 inte skulle kunna vara någons favoritbil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Vet inte om jag håller med om det riktigt.
240 för mig är förvuxna fjortisar utan trafikvett eller gamla gubbar som fortfarande tycker att deras gamla as fortfarande duger att åka i.
För volvo är ju magiska på något vis, de kan rosta hur jävla mycket som helst och ändå gå igenom besiktnigen 5 år längre än någon annan bil i samma skick.

Och 240 är inte en snygg bil, varken bilen i sig själv eller personerna som kör de kan göra dem snygga.

nja håller inte riktigt med dig :/ förutom det där om besiktningen.. och ända sen jag började bygga med bilar för 7 år sen har det ändå bara varit en 240 jag alltid velat ha. och då menar jag inte en sån som raggarna kör sönder och så utan mera utställnings bil som ett kärt barn eller hur vi ska säga. jag vet inte hur du är men jag vill ha det snyggt och prydigt!

och jag har alltid och kommer nog alltid hatar nya bilar man köper för man kan får inte den känslan man får av att man har byggt något helt själv. en känsla man bara kan beskriva som Stolt! och när man känner så så skiter man i alla andra och deras kommentarer....

Permalänk
Medlem

Alltid roligt när folk bryr sig om en gammal volvo. Själv har jag två stycken 240:s (en 245 Turbo '85 och en 244 DL '87), härliga bilar att skruva med och väldigt praktiska. Man åker skönt och högt, lägger man även ner lite tid så kan man ju faktiskt få bekvämligheter som c-lås, AC, elspeglar och fönsterhissar utan större huvudvärk.

Är du reggad på Svenska 200-klubben? Svenska 200 Klubbens internetforum :: Index om inte annat, kunskaperna är enorma och man slipper orelevanta kommentarer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cl3mens:

Alltid roligt när folk bryr sig om en gammal volvo. Själv har jag två stycken 240:s (en 245 Turbo '85 och en 244 DL '87), härliga bilar att skruva med och väldigt praktiska. Man åker skönt och högt, lägger man även ner lite tid så kan man ju faktiskt få bekvämligheter som c-lås, AC, elspeglar och fönsterhissar utan större huvudvärk.

Är du reggad på Svenska 200-klubben? Svenska 200 Klubbens internetforum :: Index om inte annat, kunskaperna är enorma och man slipper orelevanta kommentarer...

änkligen en bra och riktig kommentar jag vände mig bara hit för kolla om någon kunne hjälpa mig att photoshopa bilden jag hade men annars har jag stor hjälp av garaget.org

Permalänk

Nu tycker jag då att 740 är bra mycket snyggare än 240

men laserblå, subarublå, Volvo ocean blue, någon mörk grå volvo färg eller hedeliga 601 hade nog suttit som smäck annars!

EDIT: OP: va fan du bor ju bara 4mil norr från mig

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

nja jag tycker nästan bara om 740 när dom har kjolar,vingar,svarta fälgar och mörkblå så är dom jävligt snygga även nyare 855 är snygga i mörkblått med lite kjolar. bor du i Gnosjö eller?

jag såg ett bar skitsnygga 240 i gult på ett forum men bara utsidan.. återigen om någon har lust,tid och ork skulle det vara sjysst att se min bild i gult?

Permalänk
Medlem

absolut den snyggt ändå . jag har egen 240 oxå men ska renvoerna sen blir snyggt oxå alltstå turbo oxå .

allt orignial ingen kjolpaket .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

jag hade tänkt bygga min 240 jag har nu till min personliga bil eller hur vi ska säga men den ska vara snyggt och prydigt i den. sen om jag har en hög med pengar hade jag tänkt köpa en till 240 som jag ska ha till utställnings bil men en jävligt cool touch jag börja rita lite och se om den ens blir lika snygg som min bild i hjärnan jag kan iaf säga att den kommer blir jävligt annorlunda från vilken 240 i världen O.o finns några som har ungerfär samma utgångspunkt fast inte som min. och självklar ska man har en turbo i sin 240 så man har lite att busa med...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Vet inte om jag håller med om det riktigt.
240 för mig är förvuxna fjortisar utan trafikvett eller gamla gubbar som fortfarande tycker att deras gamla as fortfarande duger att åka i.

Och 240 är inte en snygg bil, varken bilen i sig själv eller personerna som kör de kan göra dem snygga.

Kan bara hålla med!
Ser bara barn som tror att bara för att de fått körkort så kan de köra (nej, man kan inte köra för att man har körkort, kom tillbaks när du har 40k mil bakom ratten), samt 70+ gubbar som sällan kommer över 50km/h.

Nu ska jag iofs inte säga för mycket som kör Saab men men..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Kan bara hålla med!
Ser bara barn som tror att bara för att de fått körkort så kan de köra (nej, man kan inte köra för att man har körkort, kom tillbaks när du har 40k mil bakom ratten), samt 70+ gubbar som sällan kommer över 50km/h.

Nu ska jag iofs inte säga för mycket som kör Saab men men..

40k låter lite väl överdrivet, beror ju helt på var du kör dina mil också för den delen.

Permalänk

Vet många som bara kört ett par hundra mil som kört bättre än folk som kört flera tusen mil.

så att dra alla över en kam är bara dumt även om många yngre ligger på gränsern ibland.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Vet många som bara kört ett par hundra mil som kört bättre än folk som kört flera tusen mil.

så att dra alla över en kam är bara dumt även om många yngre ligger på gränsern ibland.

Helt sant.
Däremot var min poäng att det är oftast dampbarnen som skaffar en bakhjulsdriven volvo som de kör skiten ur

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

och vem har sakt att jag ska köra skiten ur den??... det har jag en gammal sketen tråkig renault till....

Permalänk
Skrivet av snall3z:

och vem har sakt att jag ska köra skiten ur den??... det har jag en gammal sketen tråkig renault till....

Nejnej, inte du
Men faktum är att de flesta som köper en bakhjulsdriven volvo gör det

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Helt sant.
Däremot var min poäng att det är oftast dampbarnen som skaffar en bakhjulsdriven volvo som de kör skiten ur

Kanske må vara.
Snarare bortskämda snorungar som inte lyft ett finger i sitt liv som gör så.

Du kan ju ta en titt på min bil som gått 30,5K mil. Då är det en vardagsbil.
http://pici.se/pictures/large/cVwHtMlgR.jpg
Jag kör rätt hårt med den stundsvis och ändå går den som en klocka och ser bra ut.
Du skulle nog räkna in mig i den skaran men men..
Det hela handlar om om man vill ta hand om grejorna eller inte.

Nog snackat om vare sig förarna bakom ratten eller bilarna.
Gillar han sin 240 så får han göra det och han ville ha ett PS jobb och färg förslag.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Kanske må vara.
Snarare bortskämda snorungar som inte lyft ett finger i sitt liv som gör så.

Du kan ju ta en titt på min bil som gått 30,5K mil. Då är det en vardagsbil.
http://pici.se/pictures/large/cVwHtMlgR.jpg
Jag kör rätt hårt med den stundsvis och ändå går den som en klocka och ser bra ut.
Du skulle nog räkna in mig i den skaran men men..
Det hela handlar om om man vill ta hand om grejorna eller inte.

Nog snackat om vare sig förarna bakom ratten eller bilarna.
Gillar han sin 240 så får han göra det och han ville ha ett PS jobb och färg förslag.

Du behöver inte ta åt dig
Köra skiten ur och köra hårt är två skilda saker.
Leka med bilen i bland kan man ju göra, jag kommer göra det när jag får mitt körkort, och jag är ändå enligt mig själv en lugn person som inte skulle riskera andras liv för en lek.
Men att sträva efter bredställ i varje kurva inne i centrum... jaaa, det är väl mest såna personer jag syftar på

Och nog om detta, nästa gång jag skriver i den här tråden har jag något matnyttigt att komma med

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

jag kom över en fin 240DL -87 som rullat 12 000 mil. Det var lite skavanker då den vart bondkörd, men som den tredje ägaren tänkte jag ta hand om bilen. De tidigare ägarna har dött av hög ålder så det blir väl att jag har kvar den länge Året innan jag köpte den hade den rullat 8 mil efter besiktning.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------