Permalänk

fråga om speldator

Hej! Jag tänker köpa en ny bärbar speldator och har en budget på 13 000 kr. Jag vill kunna spela nyare spel som MW 2 och Assassin's Creed. Den måste vara minst 13 tum och högst 15. Jag är 13 år och vet inte ett skit om datorer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk

Jag funderar på alienware M15x, är den bra?

Permalänk
Medlem

Alienware är gjord för gaming så jag förmodar att den är bra, den kostade ju 15k så jag länkade ej den

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk

Ok, jag får fundera lite.

Permalänk

Behöver jag ett dyrare grafikkort till M15x datorn eller går det bra med det vanliga?

Permalänk

Sök på prisjakt efter msi gx640, kostar 10-11k och har 5850m grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JensaBrorsan:

Hej! Jag tänker köpa en ny bärbar speldator och har en budget på 13 000 kr. Jag vill kunna spela nyare spel som MW 2 och Assassin's Creed. Den måste vara minst 13 tum och högst 15. Jag är 13 år och vet inte ett skit om datorer.

Ska du spela, är det inte bättre med en stationär? Om du redan har skärm osv så får du så extremt mycket mer prestands för pengarna jämfört med en laptop

Permalänk
Medlem

MSI GX740 Windows 7 Home Premium - Inet.se
Cirka 12k kronor

edit: Oj, missade skärmstorleken. Den här modellen är 17"

Permalänk
Skrivet av krilleoh:

Ska du spela, är det inte bättre med en stationär? Om du redan har skärm osv så får du så extremt mycket mer prestands för pengarna jämfört med en laptop

Jag har redan en bra stationär dator hemma. Den bärbara är till när jag reser eller är vid min morsars sommarstuga där vi inte har plats för en stationär, men tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Varför får skärmen inte vara större än 15"?

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Varför får skärmen inte vara större än 15"?

Den blir för tung och klumpig om den är större.

Permalänk
Avstängd

För den budgeten är GX640 eller 740 de bästa valen.

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk
Permalänk

Tack för alla svar:)