Reportage: Dreamhack Summer 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Jag är lite förvånad faktiskt, det var inte så många p12:or i år. Dom var inte stökiga i alla fall men vissa fanns ju. Även fjortisarnas jävla spring har minskat också men finns ju dock kvar.

Skrivet av KTL:

Utan tvekan bättre denna sommar. Mer städat överlag, mindre stökiga p12er. Kort och gott mycket bättre nivå på dem som var där i år oavsett ålder. Är i alla fall jag och dem jag var med överens om. Bra event, svårt med artistbokningar som alltid men det funkade väl. Bokar vintern också helt klart!

Skönt att höra! Blir nog att boka en biljett till winter!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thereal_twisted:

Pojkdagis snarare

Tja, det är nog sant, för jag såg faktiskt inga pappalediga i någon lattebar.

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

Tja, det är nog sant, för jag såg faktiskt inga pappalediga i någon lattebar.

Lätt skäggväxt på vissa dock, det tar sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Det är ju bara bra.

Helt rätt, hellre gubbar än äckliga P12or.

Skrivet av 1guy:

vill inte vara tråkig men tycker det är löjligt så mycket pengar läggs på det pisspelet.

är såklart objektivt och bara min åsikt, men nog borde det räckt med 50.000 då spelet ändå är nytt.
lägg in pengar i SC:BW eller WC3 så får man något som tar skicklighet.

alternativt mer pengar till Quake lirarna.

Indeed, har aldrig testat skiten men utav det jag sett så verkar det vara en total rip-off av DoTA, endast förbättrad grafik. Jag kanske har fel, men det är den uppfattningen jag fått utav det.

Skrivet av Conradiminja:

Vet någon varför Sweclockers träffen blev inställd? Satt och väntade i Asus montern, och gick senare med kusinen till en av hans vänner som satt inne på sweclockers, och så såg jag en "notis" som stog något "Sweclockers på Dreamhack inställt" ", Och nu är den notisen borta:

http://www.sweclockers.com/nyhet/12227-sweclockers-pa-dreamha...

Lite synd iaf! :[.

Samma här! Blev besviken efter att ha frågat två från ASUS-Montern. Vistt, coolt med Paragon som köttar i ICC10/25HC men ändå tråkigt att inte se SweClockers. Hade sett fram emot det rätt länge. Men det blev som sagt till att kolla på överklockning och Paragon.

Skrivet av Andreas D:

Nej vi skojar inte, det luktade röv i d-hallen.

Det kan du ha rätt i, men folk som sitter i "lukten" vänjer sig och bygger upp "immunitet" mot den. (Wow immunitet!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Utan tvekan bättre denna sommar. Mer städat överlag, mindre stökiga p12er. Kort och gott mycket bättre nivå på dem som var där i år oavsett ålder. Är i alla fall jag och dem jag var med överens om. Bra event, svårt med artistbokningar som alltid men det funkade väl. Bokar vintern också helt klart!

Precis! På crew-corner så skrev dom att dom som får städ uppgiften får 2500kr. Och p12orna och fjortisarna var lugna iår, gillas! Fast invigningen sög däze.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

enligt mig vann detta över w09 så det är på rätt spår .. men aldrig kommer någonting slå sumer 05

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt najs bilder, tycket jag kände igen denna platsen

tycker den är lite lik där jag satt i "wintras" i mitten av bilden längst ut på raden.

jag var faktiskt inte på DHS men ska väl förhoppningsvis boka till Wintern, hoppas vi ses

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Kan verkligen hålla med Swec på vissa ställen luktade det röv En av anledningarna var killen som satt framför mig, kollade där dagen efter och där låg en hel jävla hög med skit(inte rent fysiskt bajs men annat "skit"), ett söndrigt tangentbord (ja avslaget på mitten) och massa annat skit. Dessutom hade den jäveln spillt någon klistrigt skit på grenkontakten :S

Men annars var det nice Det var mitt första dreamhack, var kul att träffa klanen IRL och gå runt i coola clan tröjor

Permalänk
Medlem

Gött Reportage! Blir till att dra ditt till vintern.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk

en dum fråga... men i den där "dreamhack store" är grejerna billigare än vanligt eller har dom samma priser? ^^

Visa signatur

dRft

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av effekthero:

en dum fråga... men i den där "dreamhack store" är grejerna billigare än vanligt eller har dom samma priser? ^^

Som alla andra butiker så är vissa priser billigare, vissa priser samma och vissa priser dyrare.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Som alla andra butiker så är vissa priser billigare, vissa priser samma och vissa priser dyrare.

aha, okej tack för svaret

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem
Skrivet av effekthero:

aha, okej tack för svaret

Sista 2 dygnen så sålde dom ut vissa grejer Kommer ihåg dh tröjor, skärm, grafikkort bl.a. och då var dom grejerna riktigt billiga

Permalänk

finns de något 18+ ställe på DH (har inte varit på DH men vill fan inte sitta vid någon jävlar äcklig p12a om ja ska dit)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Skrivet av kinnunen4321:

finns de något 18+ ställe på DH (har inte varit på DH men vill fan inte sitta vid någon jävlar äcklig p12a om ja ska dit)

nej det gör det inte

Permalänk
Skrivet av kinnunen4321:

finns de något 18+ ställe på DH (har inte varit på DH men vill fan inte sitta vid någon jävlar äcklig p12a om ja ska dit)

Skulle nog va helt öde där om det fanns ett

Permalänk
Medlem

Skulle va gött med åtminstone ett 16+ område

Visa signatur

Ta på mig!

Permalänk

dom borde ju göra ett 18+ rum tkr jag, llr ett p12 rum så alla dom småjävlarna inte stör dom andra

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kinnunen4321:

dom borde ju göra ett 18+ rum tkr jag, llr ett p12 rum så alla dom småjävlarna inte stör dom andra

Det senare du syftar på heter D-hallen.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.