Permalänk
Medlem

Asus pl30jt

Är på jakt efter en liten dator med HDMI och matt skärm. Vad tror ni om ASUS Pl30Jt?
http://www.insidehw.com/News/Hardware/Asus-readies-Calpella-b...

Permalänk
Medlem

att jag väntar på fler reviews och ankomst till sverige precis som till många andra av asus kommande bärbara med optimus. ser fram emot det.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om denna dator med matt skärm?

Permalänk

Nu finns datorn köpa i Tyskland från € 900 inkl. frakt (Asus PL30JT-RO030X - Preisvergleich (Preis ab € 875,00) - Notebook). Enligt ASUS-återförsäljaren GH Data (ASUSTeK Computer Inc.) lär PL30JT inte komma till Sverige, för de har inte fått någon information om dem och de brukar tydligen få info från ASUS om nya datorer rätt långt i förväg.

En nackdel med att köpa från Tyskland är att det fysiska tangentbordet har tyska markeringar, men det kanske går att åtgärda med klisterlappar och språkinställningar? Enligt diverse forumdiskussioner verkar tyska tangentbord ha samma knapp-layout som svenska så att det inte ska vara något problem. En annan nackdel är väl att operativsystemet är på tyska, men om man har Windows med en svensk nyckel kan man väl installera det istället? (eller finns det någon nackdel i stil med att man förlorar drivrutiner om man tar bort originalinstallationen?)

Permalänk
Medlem

Man får väl välja vad man vill ha för språk på win 7 när man installerar det ? Jag tog tex engelska på min ul30VT när jag installerade det, gjorde det samma på min köpta ultimate version jag har till min stationära dator.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Inaktiv

PL30 kommer komma till Sverige, i vilket utförande är ej bestämt ännu dock.

Permalänk
Skrivet av Kurai:

Man får väl välja vad man vill ha för språk på win 7 när man installerar det ? Jag tog tex engelska på min ul30VT när jag installerade det, gjorde det samma på min köpta ultimate version jag har till min stationära dator.

Intressant! Vilken typ av Win 7 har du på din UL30 (Home Premium, Professional eller Ultimate)? I Ultimate så har man ju stöd för flera språk, men i de andra kan man bara ha ett språk och jag antog att det redan är bestämt vilket språk som är installerat...

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den verkar VÄLDIGT lik UL30JT-RX008V...

Permalänk
Inaktiv

inte så konstigt, de bygger på samma platform
PL har istället matt chassi och matt skärm.

Skrivet av Oskarrr:

Jag tycker att den verkar VÄLDIGT lik UL30JT-RX008V...

Permalänk

Intressant recension på tyska av PL30JT-RO030X här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

inte så konstigt, de bygger på samma platform
PL har istället matt chassi och matt skärm.

Har du möjligtvis någon information om vilket datum den kommer till Sverige?

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

inte så konstigt, de bygger på samma platform
PL har istället matt chassi och matt skärm.

bumpar tråden. Sekvencia.se verkar få in två olika modeller, en med en i3 330UM á 7700 kr och en med i5 520UM för runt 9000 kr. Ser priserna ut att stämma?

Permalänk

Nu verkar den billigare versionen finnas hos sekvencia för 7362 kr. Eftersom Asus verkar skicka med turbo33 även på den här modellen är frågan om en core i3 på 1.6 Ghz flaskar grafikkortet vid spel?