Permalänk
Medlem

Sony Vaio Z12 13.1" 1.43 Kg

Permalänk
Medlem

ssd i raid0 är väl inte det smartaste de kommit på, i övrigt är den som Z11 vad jag läst...dvs mycket bra skärm, bra tangenbord, bra prestanda.

Ljudnivån i Z11 kunde bli en del under press...

kan tillägga några saker: ssd-diskarna är samsung, som inte är lika bra som intels x25. Det enda man får med raid0 är högre seriell överföringshastighet, men den stora fördelen med ssd är ju söktiden. Inget trim-kommando stöds i raid, samt diskarna går inte byta ut (Går en sönder är det m.a.o. kört att fixa det själv). Frågade själv om Z12 på notebookreview.com:s forum...finns hur mycket som helst att läsa där om man orkar...:)

Permalänk
Medlem

Den dyrare med en skärmupplösning på 1 920 x 1 080 är ju rätt galen. Har 1600x900 på min VGN-z16 och är mycket nöjd med köpet sedan ~två år. Tycker skärmen och det nätta formatet/vikten är hela behållningen. Ska byta till ssd-disk vid tillfälle.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

är nu en stolt ägare av ett sånt här åbäk
Kan säga att upplösningen på 1080p är smått ser inte ett smack I needs glases

Visa signatur

Gigabyte X570 AORUS MASTER, AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident*2=64GB, Gigabyte Geforce RTX 3090 24GB AORUS XTREME, PNY XLR8 CS3140 M.2 Gen 4 NVMe SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Jag funderar själv på att köpa en. En av få små datorer med bra upplösning på skärmen och backlit tangentbord. Känns lite onödigt att punga ut nästan 30k för den, man tycker någon tillverkare skulle kunna ta en av sina ultraportabla 7-9k datorer slänga på bättre skärm och bakgrundsbelysning av tangentbordet och ta 13-15k för den. Jag hade köpt iaf.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Är det matt skärm på den?

Permalänk
Medlem

Tror att den är matt av vad jag har sett i sony centrum i Stockholm.

F och Z var de enda serierna som hade matt skärm, dvs sony vaio premium skärm.