Google slutar sälja Nexus One

Permalänk
Melding Plague

Google slutar sälja Nexus One

IT-jätten Google meddelar att sista omgången av Android-telefonen Nexus One inkom till webbutiken under förra veckan.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nexus One gjorde sitt jobb och nu pensioneras den. Tack Google, för att ni gav utvecklingen en spark i arslet och fick hjulen att börja rulla.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Nexus One gjorde sitt jobb och nu pensioneras den. Tack Google, för att ni gav utvecklingen en spark i arslet och fick hjulen att börja rulla.

Precis vad jag tänkte. Nu är den för dyr och finns bättre alternativ som t.ex. Desire.
Bra produkt men de fattar att den inte håller längre

Permalänk
Medlem

I bland får till och med Google trycka på bromsen

Permalänk
Medlem

Jo den ligger väl lite efter vid dehär laget. Men de släpper alltså inte en ny version då? Med omodifierad version av android alltså, typ en Nexus Two.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skocke:

Jo den ligger väl lite efter vid dehär laget. Men de släpper alltså inte en ny version då? Med omodifierad version av android alltså, typ en Nexus Two.

de har ju tidigare sagt att de hade planer på det, men lade det projektet på is, då de uppnått vad de ville med nexus one, det vill säga, satt fart på marknaden för android mobiler

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

skulle den funnits i butik så hade jag och några bekanta till mig köpt den. och så tror jag att det var för väldigt många. lite synd faktiskt

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Tur att man köpte en direkt när den kom ut för 4000kr då Lite synd att dom inte verkar släppa några uppföljare dock då jag föredrar Android som det är och inte vill ha några 3e partsmoddar likt HTC Sense eller dylikt. Och att påstå att det finns bättre alternativ nu (t ex. Desire) var ju dagens skämt haha. Nexus har allt Desire har plus dubbla micar för att filtrera bort bakgrundsljud plus att den har Android 2.2 vilket Desire inte har än. Den enda telefonen jag skulle kunna överväga att byta min Nexus mot vore HTC Evo 4G i 3G/HSPA utförande pga. den feta skärmen vore kul när man tittar på serier. Men annars finns det ingen telefon jag skulle byta mot. En rootad Nexus är som en dator, den kan göra allt typ.

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Medlem
Skrivet av optimuz:

Tur att man köpte en direkt när den kom ut för 4000kr då Lite synd att dom inte verkar släppa några uppföljare dock då jag föredrar Android som det är och inte vill ha några 3e partsmoddar likt HTC Sense eller dylikt.

Går att stänga av sense om man så vill. Krävs ingen root, det är bara att stänga av det. Jag måste säga att Sense-widgeterna är i en klass för sig. Det finns varken mail eller sms-widget som ens kommer i närheten att finna på market - inklusive betal-apps.

Skrivet av optimuz:

Och att påstå att det finns bättre alternativ nu (t ex. Desire) var ju dagens skämt haha. Nexus har allt Desire har plus dubbla micar för att filtrera bort bakgrundsljud

Mindre RAM och mindre standby-tid i jämförelse med Desire. De dubbla micarna har diskuterats fram och tillbaka och de gör inte särskilt mycket skillnad.

Skrivet av optimuz:

plus att den har Android 2.2 vilket Desire inte har än. Den enda telefonen jag skulle kunna överväga att byta min Nexus mot vore HTC Evo 4G i 3G/HSPA utförande pga. den feta skärmen vore kul när man tittar på serier. Men annars finns det ingen telefon jag skulle byta mot. En rootad Nexus är som en dator, den kan göra allt typ.

En rootad desire med en vettig 2.2-ROM ger samma möjligheter.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Inaktiv

Hela Nexus One projketet kostade små potatis för Google.
Stora Android snöbollen går inte att stoppa nu.
Bra gjort Google! Jag tycker verkligen Android platformen och all nya lurar är top!

Permalänk
Medlem

faaan! har fortfarande beslutångest...

Iphone VS Nexus One

Nexus One = Rare, DVS längre nörd-penis

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

faaan! har fortfarande beslutångest...

Iphone VS Nexus One

Nexus One = Rare, DVS längre nörd-penis

iPhone känns, för mig, inte ens som ett alternativ på mobilmarknaden längre. Jag funderar själv på att skaffa någon Android-mobil om inte Windows Phone 7 visar sig kapabelt. Men mycket av det som gör mig så het på Android är hur det inte är lika idiotlåst som iPhone OS (iOS nu för tiden) där man kan göra en så enkel sak som att installera program utanför marknadsplatsen.

Längre e/nörd-penis får du väl genom att ha den häftigaste, största och nära inpå klumpigaste mobilen? Likt Droid X?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Synd, Nexusen var precis vad som behövdes, fast i större skala. Android har problem att bli bra utan en sådan telefon.
Skrev av mig lite tidigare:
> 140 tecken - Android - sett från en iPhoneutvecklare.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Vänta nu. Ja det står www.sweclockers.com i min webbläsare. Trodde att jag råkat snurra in på mobil.se så mycket mobiltelefon information det kommit här på senaste tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Vänta nu. Ja det står www.sweclockers.com i min webbläsare. Trodde att jag råkat snurra in på mobil.se så mycket mobiltelefon information det kommit här på senaste tiden.

Okej det var roligt.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Okej det var roligt.

Okej det var sarkastiskt.

Permalänk
Medlem

Jag är hemskt nöjd med min Nexus - det är lätt den bästa telefonen jag haft -vi kan bara beklaga att det inte är så många som fårr möjligheten att köpa dem...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Skrivet av undcon:

jag är hemskt nöjd med min nexus - det är lätt den bästa telefonen jag haft -vi kan bara beklaga att det inte är så många som fårr möjligheten att köpa dem...

+1

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Inget konstigt här.

Google sysslar med mycke, men dom har ingen vinst att göra med hårdvara.

Jag är överygad om att nexus ENBART var en kanal för dom att få ut sitt mobil-operativsystem till folket, att visa vad dom vill åstakomma.

Googles intresse är med android, inte hårdvaran som den driver. Nyttan med android är med samma med googles övriga mjukvarulösningar, information. Google tjänar långsiktigt på att veta ALLT om sina användare, där är hela vinstintresset.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Lullebulle:

Det nämns faktiskt i nyheten.

Skrivet av Nyhet:

Telefonen finns även tillgänglig för registrerade utvecklare genom Android-butikens publicerarsida.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Det nämns faktiskt i nyheten.

Åh, missade den meningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Går att stänga av sense om man så vill. Krävs ingen root, det är bara att stänga av det. Jag måste säga att Sense-widgeterna är i en klass för sig. Det finns varken mail eller sms-widget som ens kommer i närheten att finna på market - inklusive betal-apps.

Nej det går inte att stänga av, visst du kan byta launcher, men du har fortfarande alla Senseapps kvar, du har deras fula (enligt mig) omgjorda menyer/ikoner samt att du kan inte få original Androidlaunchern för den har HTC tagit bort.

Skrivet av Valiumballong:

Mindre RAM och mindre standby-tid i jämförelse med Desire. De dubbla micarna har diskuterats fram och tillbaka och de gör inte särskilt mycket skillnad.

Det gör stor skillnad, jag har både en Desire och en N1 och medan det är helt tyst när du pratar med någon som har en N1a så hör man allt bakgrundsljud i Desire. RAMen är 576 vs 512, det däremot gör absolut 0 skillnad! Jag har aldrig mindre än 150MB ledigt minne på min Nexus. Tror snarare du har mindre minne ledigt på Desire eftersom Sense drar en hel del. Och batteritiden är avsevärt bättre på N1, speciellt sen den fick Android 2.2. Då går det inte ens att jämföra.

Skrivet av Valiumballong:

En rootad desire med en vettig 2.2-ROM ger samma möjligheter.

Då bryter du garantin vilket många inte vill. Och customroms är inte något alla vill pilla med heller.

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

iPhone känns, för mig, inte ens som ett alternativ på mobilmarknaden längre. Jag funderar själv på att skaffa någon Android-mobil om inte Windows Phone 7 visar sig kapabelt. Men mycket av det som gör mig så het på Android är hur det inte är lika idiotlåst som iPhone OS (iOS nu för tiden) där man kan göra en så enkel sak som att installera program utanför marknadsplatsen.

Smartphone och Windows Mobile i samma mening?
Nokia 1000 serien>Windows Mobile.

Permalänk
Medlem

Aldrig mer WinMo för mig. Har en rootad Desire och kör Leedroids Froyo ROM och det är en dröm. Tidigare telefoner var X1(vilken jag gillade efter lite pillande med olika ROM) och X2(som jag behölll i 3 veckor. Brrrr). Tvivlar på att WinMo 7 har en suck mot Android.