Asus grafikkort med dubbla Geforce GTX 480

Permalänk
Medlem

Ska igen skriva att ASUS är sena?
Galaxy visade ju upp dual GPU fermi nakenbilder för ett par månader sedan redan.
techPowerUp! News :: Galaxy Readies Dual-Fermi Graphics Card
Så inget nytt direkt. Frågan är väl vem som får ut det först.

Lät som Galaxy skulle göra både dual GTX470 och GTX480 kort.

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Ska igen skriva att ASUS är sena?
Galaxy visade ju upp dual GPU fermi nakenbilder för ett par månader sedan redan.
techPowerUp! News :: Galaxy Readies Dual-Fermi Graphics Card
Så inget nytt direkt. Frågan är väl vem som får ut det först.

Lät som Galaxy skulle göra både dual GTX470 och GTX480 kort.

Kul att vissa är mer uppdaterade men det kortet har bara 2st 8-pin så det är nog inget allt för allverligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jo visst är det självsägande att det inte kan, men om kortet är grymt bra och är runt 20-30% dyrare än 5970 så kan det ändå vara intressant, framförallt om det dessutom har bra kylning och är tyst, då kan det vara riktigt intressant kort.

Jag skrev mitt inlägg med en ton av ironi trodde jag... men även med en fundering på möjlighet för kortet, det finns ju faktiskt en liten chans att det går på runt 8-9kkr eller 10-11 kkr och om prestandan då är ~30% bättre än 5970 och ljudnivån låg så är det inte ett dåligt kort.

Finns en massiv chans att det kostar 12000kr+ och säljs i begränsad upplaga.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jäääääääävlar! Dom är inte friska

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

OMG Awsome men hmm låter som att det kommer explodera nått eller att nått i rummet börjar brinna undra om den kör load på 150C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Kul att vissa är mer uppdaterade men det kortet har bara 2st 8-pin så det är nog inget allt för allverligt

Dubbla 470 på det. Rycktas om dubbla 480 med.

Permalänk
Medlem

M-M-M-MONSTER KILL!!!!

Om jag misstänker rätt nu så lär de här kortet bli lika onödigt som de där kortet med 2x5870. Allt hänger dock på priset, men minst 10000kr lär de gå på iaf.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

OMFG!

Två tack! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Dubbla 470 på det. Rycktas om dubbla 480 med.

Galaxy kortet var ett labbkort. Det är inte garanterat att komma i produktion. Kul om det gör det. Asus är det enda företaget vad jag vet som har konkreta planer på ett 480gx2

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750