Rejält överklockade Geforce från POV

Permalänk
Melding Plague

Rejält överklockade Geforce från POV

Holländska och Nvidia-exklusiva Point of View kryddar sortimentet med nya grafikkortsserien TGT av överklockade grafikkort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

820mhz från fabrik!! Jag har beställt ett gigabyte 1gb och det är "bara" på 715mhz hehe

Permalänk
Medlem

Ingen hint ang. pris och om den kommer hit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Ingen hint ang. pris och om den kommer hit?

Läs artikeln: "lanseringsdatum för Sverige och prislapp är ännu okänt". Om jag inte misstar mig helt betyder det att de inte vet än...

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

820MHz? Det var inte lite för GTX460!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Ska det vara fabrikats OC så ska det

Permalänk
Medlem

5 års garanti och megafabriks-OC, ack så deprimerande priset kommer (skulle) bli här i Svärrje.

Permalänk
Medlem

äntligen kommer dom med vettig överklockning på grafikkorten! var ju bara patetiskt att köpa förut (typ 20mhz höjning osv)

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Bra att fler tillverkare gör bättre fabriks OC!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Von_OttO:

äntligen kommer dom med vettig överklockning på grafikkorten! var ju bara patetiskt att köpa förut (typ 20mhz höjning osv)

Även om mitt gamla 8800GT var överklockat med 110mHz..

Permalänk
Skrivet av Humper:

Även om mitt gamla 8800GT var överklockat med 110mHz..

Skrivet av Nyhet:

Fabriksöverklockade grafikkort är alltid populära, speciellt för den som inte känner för att överklocka på egen hand. Ofta handlar det endast om några få procents extra prestanda, men ibland dyker det upp mer extrema modeller från olika tillverkare.

IBLAND klockar dom högre än vanligt.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk

Äntligen lite RIKTIGT fabriksöverklockning, usch på fjuttiga 25 MHz som det var på HD 4870 t.ex.
Och sen... Vad är det med överklockning och massa barnsliga namn?
Aja "Ultra Charged" var inte lika illa som Gainwards GLH (Goes Like Hell)
Dom måste seriöst ha en p12 "CS g4m3r" som sitter och namnsätter grejerna

Permalänk
Medlem

Plötsligt verkar Gigabytes OC modell vara ett andraval. Detta är ju ypperligt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Dispersion:

Äntligen lite RIKTIGT fabriksöverklockning, usch på fjuttiga 25 MHz som det var på HD 4870 t.ex.
Och sen... Vad är det med överklockning och massa barnsliga namn?
Aja "Ultra Charged" var inte lika illa som Gainwards GLH (Goes Like Hell)
Dom måste seriöst ha en p12 "CS g4m3r" som sitter och namnsätter grejerna

Det kanske är dit dem riktar sig med fabriks OC resten kanske spar 500-1k och vet redan hur man ska klocka

Permalänk
Medlem

Så pass klockade och 5 års garanti. Det tycker jag låter rätt så attraktivt
Känns dessutom som at 460 är ett trevligt kort. Man kanske byter upp sig till Ultra Charged 460, om inte priset blir allt för högt. Skulle vilja se tester också mellan dessa och standard.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Och sen... Vad är det med överklockning och massa barnsliga namn?
Aja "Ultra Charged" var inte lika illa som Gainwards GLH (Goes Like Hell)

Äh, lite får de väl lattja till det!

Tycker det är ett bra tillskott så man inte bara får massa knepiga modellnamn överallt...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

själv tänker jag nog välja ett helt oklockat 460 för att sen själv klocka skiten ur det när jag själv ska spela. tänker väll på den lilla strömförbrukningen jag. känns lite onödigt att sitta överklockat i windows miljö liksom.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

själv tänker jag nog välja ett helt oklockat 460 för att sen själv klocka skiten ur det när jag själv ska spela. tänker väll på den lilla strömförbrukningen jag. känns lite onödigt att sitta överklockat i windows miljö liksom.

Går ju annars att klocka ner de fabriksöverklockade korten när man sitter i windowsmiljö (då är man också garanterad att korten verkligen klarar av en såpass hög klockning).

Permalänk
Medlem
Skrivet av hårdnackad:

själv tänker jag nog välja ett helt oklockat 460 för att sen själv klocka skiten ur det när jag själv ska spela. tänker väll på den lilla strömförbrukningen jag. känns lite onödigt att sitta överklockat i windows miljö liksom.

du märker absolut ingen skillnad på ett överklockat grafikkort i strömförbrukningen under idle (windows) som med ett oklockat..

det handlar säkert om 10kr om året i slutändan i elräkningen..

iofs, 10kr = 10st tuggummin

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Det kanske är dit dem riktar sig med fabriks OC resten kanske spar 500-1k och vet redan hur man ska klocka

Hehe, helt klart
Men är det handplockat så ändras det hela direkt, då skulle man nog fundera på det i alla fall.
Undrar om POV korten är handplockade... Kan alltid hoppas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Hehe, helt klart
Men är det handplockat så ändras det hela direkt, då skulle man nog fundera på det i alla fall.
Undrar om POV korten är handplockade... Kan alltid hoppas!

Skrivet av Nyhet:

All cards are carefully hand selected and qualified with a comprehensive burn-in test in our European testing center of TGT to ensure highest quality and stability even beyond the OC clock settings for maximized speed and performance.

.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

Aldrig sett vilken funktion fabriks OC fyller, speciellt inte på budgetkorten där steget till nästa kort ofta är billigare och bättre än OC varianten.
Vissa skulle då komma med argumentet att man kan få mer poäng på överklockningssidor, men det är ju ett kort som man betalat MER för att få och man borde alltså istället tävla mot personer med samma fabriksöverklockade kort, samma märke osv. I mina ögon handlar det inte längre om att man själv är bra på att klocka utan mer som att någon med t.ex. ett 5870 tävlar mot någon med ett 5850 om att få högst fps.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av MrStalker:

Ojj, tack, måste missat det, då kanske det blir ett köp senare

Permalänk
Skrivet av Dispersion:

Hehe, helt klart
Men är det handplockat så ändras det hela direkt, då skulle man nog fundera på det i alla fall.
Undrar om POV korten är handplockade... Kan alltid hoppas!

Ja om så är fallet skulle nog även jag skippa ASUS och EVGA och köra pov man kan ju alltid höja klocken lite till själv

Permalänk
Medlem

Grafikkorten går väl in i 2D läge i windows och klockar ner sig själv rätt så skapligt, eller?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Så pass klockade och 5 års garanti. Det tycker jag låter rätt så attraktivt
Känns dessutom som at 460 är ett trevligt kort. Man kanske byter upp sig till Ultra Charged 460, om inte priset blir allt för högt. Skulle vilja se tester också mellan dessa och standard.

För dig vore väl ett extra 5770 fan så mycket smartare?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

För dig vore väl ett extra 5770 fan så mycket smartare?

Om jag pallar ljudnivån. Jag värdesätter ljudnivån högre än prestanda och pris.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Nån som vet om POV, EVGA, Asus etc handplockar GPU-er till deras fabriksöverklockade kort? Till exempel verkar Asus vanliga 460 GTX ha exakt samma strömförsörjning som deras överklockade variant (775Mhz). Nånting måste man väl betala extra för?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere