Få tillbaka det man köpt i itunes?

Permalänk
Medlem

Få tillbaka det man köpt i itunes?

Hejsan.

Jag har tappat min iphone 3g och nu skaffat en 3gs. Jag hade ett problem när jag skulle synka och det var att programen inte blev synkade till säkerhetskopian. Så det jag undrar är om att det på något sätt går att få tillbaka det jag köpt i itunes till min iphone (har kvar kvitton på min mail)

Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

Dina appar lagras i itunes-biblioteket, om de mot förmodan inte skulle finnas där så är jag ganska säker på att du bara kan gå in och hämta hem dem igen.

Köpt musik fungerar dock inte att hämta hem igen, det är bara till att köpa igen om man inte har backup.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Då du försöker köpa programmet igen kommer det en dialogruta där det står att du redan köpt och kommer att få ladda hem gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Då du försöker köpa programmet igen kommer det en dialogruta där det står att du redan köpt och kommer att få ladda hem gratis.

hur säker är du på det?
Har fått ett nytt id på telefonen men det kanske är mitt itunes konto som den har registrerat att jag handlat med.
för när först skulle till itunes nu första gången så sa den till att jag loggar in med en annan telefon på mitt konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zwir:

hur säker är du på det?
Har fått ett nytt id på telefonen men det kanske är mitt itunes konto som den har registrerat att jag handlat med.
för när först skulle till itunes nu första gången så sa den till att jag loggar in med en annan telefon på mitt konto

Prova med en billig app? Kan väl vara värt att riskera 7kr?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Alla appar du köpt är bundet till ditt itunes konto å går att ladda ner gratis igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zwir:

hur säker är du på det?

Har själv gjort det flera gånger när jag inte orkat gå till datorn för att synka över den kopia jag redan äger.

Det gäller alltså bara appstore, inte itunes store.

Permalänk
Medlem

Och företagen undrar varför folk piratkopierar. Först levererar de en dator med en hårddisk, ingen raid. Sedan får man köpa DRM smittade filer som man sedan får köpa igen om ens hårddisk går sönder efter man lämnat in hela datorn för operativsystemet och ens filer blev kaputt. Och för att skydda sig mot detta ska man köpa deras dyra time capsule som säkerligen också bara innehåller en hårddisk och ska säkert också lämnas in för eventuella diskkrascher.

Nu är det självklart inte bara apple jag klagar på. Men visst skrattar man alltid lika hårt när någon har sparat ALL sin viktiga data på laptopen som de sedan tappat/fått stulen eller bara gått sönder. Eller när de är så otroligt dumma när de har en stationär med två diskar men sparar bara viktig data på ena XD

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Och företagen undrar varför folk piratkopierar. Först levererar de en dator med en hårddisk, ingen raid. Sedan får man köpa DRM smittade filer som man sedan får köpa igen om ens hårddisk går sönder efter man lämnat in hela datorn för operativsystemet och ens filer blev kaputt. Och för att skydda sig mot detta ska man köpa deras dyra time capsule som säkerligen också bara innehåller en hårddisk och ska säkert också lämnas in för eventuella diskkrascher.

Nu är det självklart inte bara apple jag klagar på. Men visst skrattar man alltid lika hårt när någon har sparat ALL sin viktiga data på laptopen som de sedan tappat/fått stulen eller bara gått sönder. Eller när de är så otroligt dumma när de har en stationär med två diskar men sparar bara viktig data på ena XD

RAID är INTE Backup. Aldrig.

Det finns DRM i apparna till iPhone/iPod/iPad... dock så är all musik som säljs via iTunes DRM-fri.

Klart att diskar kan gå sönder, det är därför man har backuplösningar (exerna diskar, "molnet", osv.). Man måste inte köpa time capsule (NAS), vilken disk/nas/internetlösning som helst fungerar.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Raid är inte backup nej, men det är då otroligt skönt att ha! Raid + backup ska man ha, annars fåre fan va.

Var lite osäker angående DRM, de har haft DRM på musiken iaf vad jag hört.

Självklart är det inte heller något sköpkraf på timecapsule, men säkert 9/10 av apple användarna tar den för att det är apple och finns nära till hands.

Hårddiskar går sönder, och när de väl går sönder är det skönt att bara köra vidare som vanligt och stoppa in en ny disk när man fått tag på en. Vet inte hur de sitter på iMacs och timecapsuels men har en känsla av att det inte är så lätt att byta själv. Liksom med moderna bilar och byte utav lampor, jävla idioti! Annat är det med rörförstärkare när man bara drar lös det dåliga röret och stoppar dit ett nytt.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Var lite osäker angående DRM, de har haft DRM på musiken iaf vad jag hört.

Det är problemet. Folk är ofta inte säkra utan "har hört" något. Precis som många är säkra på att iPodar inte spelar mp3, utan bara köpta låtar från iTunes.