Permalänk

HP 11.6 tum för pluigg i höst

Hej grabbar
Ska börja plugga i höst och behöver en lätt och smidig dator.
Tror ni denna kommer göra mig nöjd?
Komplett.se - HP Pavilion dm1-1103 11,6" HD LED

Ska bara plugga, göra anteckningar, surfa osv på den.

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk

När du säger plugga, exakt vad syftar du på? Word?
Mao, vad ska du plugga för något?

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Storebror89:

När du säger plugga, exakt vad syftar du på? Word?
Mao, vad ska du plugga för något?

Ska plugga ekonomi, så den ska väll klara excel, word, osv
Men vill heller inte ha ngt skit som de vanliga netbooksen. Den ska hålla 4 år också:)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Skrivet av MX510.:

HP Pavilion dm1-1101 - Inet.se
4990:-

Dude, detta är samma som ja länkade, fast 1 000 kr dyrare....

HP PAVILION DM1-1105 PD 3GB/320 11.6" W7HP - Stor underhållning i ett litet, elegant paket - Specifikationer
5 690:-

O detta e exakt samma fast med 1 gb extra ram.

Vad sägs om denna då:
Egenskaper för Asus UL20A-2X035V har ni hört ngt bra eller dåligt om denna?

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Denna kanske Asus UL30VT-QX008V Silver edition

Ska vara en mycket bra dator, framförallt med tanke på storleken. Hysteriskt bra batteritid och mkt portabel!

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Skrivet av r:Grid:

Denna kanske Asus UL30VT-QX008V Silver edition

Ska vara en mycket bra dator, framförallt med tanke på storleken. Hysteriskt bra batteritid och mkt portabel!

Satan vad sänkt den är:D Fan att jag inte kan slå till just nu:( Aja vi får se om 1 månad, vad som finns osv:)
tack för tipset iaf:)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

Om du ska plugga ekonomi samt skriva uppsatser och så på datorn, så förespråkar jag en dator med fullskaligt tangentbord. Har dock inte kollat igenom alla förslag, men det är bara ett tips av egna erfarenheter.

Visa signatur

Är en helt vanlig ekonom...

Permalänk
Medlem

Kan lova dig, minst 13" med nästan fullskaligt tangentbord vill du ha om du skall skriva allt du behöver under din studietid på den.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argit:

Om du ska plugga ekonomi samt skriva uppsatser och så på datorn, så förespråkar jag en dator med fullskaligt tangentbord. Har dock inte kollat igenom alla förslag, men det är bara ett tips av egna erfarenheter.

Skrivet av Derox:

Kan lova dig, minst 13" med nästan fullskaligt tangentbord vill du ha om du skall skriva allt du behöver under din studietid på den.

Hehe detta tror jag kan vara bra att ha i åtanke. Som båda skriver kan det vara skönt med ett fullskaligt t-bord :). Själv tänkte jag inte ens på detta när jag gick in tråden. Jag tror att Argit och Derox är något på spåren här ;).

Obs, Ul30VT går knappast upp i pris så du behöver inte vara orolig att du inte kan köpa den nu. Det har kommit "efterföljare" som ser till att 30VT ligger lägre i pris.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk

Tack för alla tips:)
Datorn är främst till för att föra anteckningar på lektionerna. Kolla serier påvägen till skolan osv.
Har en större bärbar som jag kommer skriva mina uppsatser på. Men absolut, 13 tum är inte för litet och inte för stort. Det blir nog 13:)
UL30VT har väll näst intill fullskalit tangentbort eller hur?

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjagrisen:

Tack för alla tips:)
Datorn är främst till för att föra anteckningar på lektionerna. Kolla serier påvägen till skolan osv.
Har en större bärbar som jag kommer skriva mina uppsatser på. Men absolut, 13 tum är inte för litet och inte för stort. Det blir nog 13:)
UL30VT har väll näst intill fullskalit tangentbort eller hur?

Tror faktiskt det är helt fullskaligt. Sweclockers har gjort ett test på den du kan ta en titt på YouTube - SweClockers testar Asus UL30VT-QX030V

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om