Ett väldigt bra erbjudande för endast 10k?

Permalänk
Medlem

Ett väldigt bra erbjudande för endast 10k?

Halloj!

Satt och kollade på lite bärbara datorer för skojs skull(har redan bestämt mig vilken jag ska ha) och hittade denna maskin. Enligt mig är det ett väldigt bra erbjudande, sen kanske jag inte är den bäste inom bärbart.

Acer AS7552G - 9990kr

Vad säger ni som kan detta området?
Är det väldigt bra prestanda för pengarna?

Permalänk
Medlem

nej köp en dell

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrolle:

nej köp en dell

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/940510-dell...

Permalänk
Avstängd

Gå upp 1000kr i prisklass ifall du vill ha en prisvärd spel laptop:
MSI GX740-238NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Köp på cdon eller b-ray.

Mvh r3mpuh

Permalänk
Medlem

tycker inte alls det är ett "väldigt bra erbjudande"... Du betalar ju nästan enbart för lagring? En dator av samma kaliber fast med 15" skärm kan du hitta för 8000kr? T.ex. Acer Aspire TimelineX 5820TG-5454G50Mn (LX.PTN02.187) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Egenskaper för Packard Bell EasyNote TJ75-JO-822NC den här har jag och det är 6gb ram i.... Och jag är sjukt nöjd.

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pletron:

tycker inte alls det är ett "väldigt bra erbjudande"... Du betalar ju nästan enbart för lagring? En dator av samma kaliber fast med 15" skärm kan du hitta för 8000kr? T.ex. Acer Aspire TimelineX 5820TG-5454G50Mn (LX.PTN02.187) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Egenskaper för Packard Bell EasyNote TJ75-JO-822NC den här har jag och det är 6gb ram i.... Och jag är sjukt nöjd.

Men kan som sagt inte värst mycket om det bärbara:) Men i mina ögon såg det bra ut, med 6gb ram och en phenom x4 processor, men det visade sig att jag hade fel.

Permalänk
Skrivet av Nille4:

Men kan som sagt inte värst mycket om det bärbara:) Men i mina ögon såg det bra ut, med 6gb ram och en phenom x4 processor, men det visade sig att jag hade fel.

Lugnt, den som aldrig gör fel är den som aldrig gör något

Permalänk
Medlem

De som skriker högst syns? Jag kan kontra med att mina 5-6 delldatorer har fungerat utmärkt utan problem. Någon varit inne på lagning när jag råkat bryta av skärmen, fixades på någon vecka gratis.

Om det är något företag som har erkänt dålig kvalité så är det ju Acer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MooDHooDs:

De som skriker högst syns? Jag kan kontra med att mina 5-6 delldatorer har fungerat utmärkt utan problem. Någon varit inne på lagning när jag råkat bryta av skärmen, fixades på någon vecka gratis.

Om det är något företag som har erkänt dålig kvalité så är det ju Acer.

HP har sämst kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

HP har sämst kvalité.

HP != dell

Permalänk
Medlem

En fråga bara, detta e helt off topic. Men en kylfläkt till laptops, kopplar man den in i datorn genom USB? Eller har den en särskild strömkabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nille4:

En fråga bara, detta e helt off topic. Men en kylfläkt till laptops, kopplar man den in i datorn genom USB? Eller har den en särskild strömkabel?

Oftast USB, brukar stå i produktinfon. Några få går med batterier

Permalänk
Skrivet av Nille4:

En fråga bara, detta e helt off topic. Men en kylfläkt till laptops, kopplar man den in i datorn genom USB? Eller har den en särskild strömkabel?

Menar du en sån "kul grej" fläkt som fläktar lite i ansiktet eller kylplatta? Kylplatta finns med direkt usb drift och även med dc-adapter. Såna kul-grej fläktar brukar va usb drivna, annars är de ju ingen större mening

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Menar du en sån "kul grej" fläkt som fläktar lite i ansiktet eller kylplatta? Kylplatta finns med direkt usb drift och även med dc-adapter. Såna kul-grej fläktar brukar va usb drivna, annars är de ju ingen större mening

Jag menade en kylplatta:)

Permalänk

Ok, det finns både och som sagt, jag har en zalman nc2000, den går bara på usb och räcker alldeles utmärkt till att kyla.

Permalänk
Medlem

Jo, har haft ögonen på den. Men vi får se..