Permalänk
Medlem

Vaccinera er mot vattkoppor!

Tja alla,

Då sitter man här hemma, med ångest, klåda och röda vätskefyllda prickar över hela kroppen. Jag hade nämligen aldrig vattkoppor som barn men fick det för ett par dagar sen, och det är fan inge vidare! Så jag vill mest bara rekommendera alla er som inte fick vattkoppor som barn att vaccinera er så ni slipper detta. Det sägs att sjukdomen blir jobbigare desto äldre man är. Jag är 23 år och just nu känns det relativt lugnt men det lär bli värre sen.... så, vaccinera er!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ja, det ska väl tydligen finnas viss risk för hjärninflammation och grejer om man får det som äldre. Själv hade jag det dock som barn, så jag riskerar ju bältros istället.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

När jag var liten så "vaccinerade" alla sig på det naturliga sättet, var det ett barn någonstans som hade vattkoppor någonstans så åkte folk dit med barn för att de skulle bli smittade och immuna. Huruvida detta var smart eller ej kan diskuteras, i min omkrets fungerade det bra. Men att bli smittad av dödade virus låter säkrare.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

När jag var liten så "vaccinerade" alla sig på det naturliga sättet, var det ett barn någonstans som hade vattkoppor någonstans så åkte folk dit med barn för att de skulle bli smittade och immuna. Huruvida detta var smart eller ej kan diskuteras, i min omkrets fungerade det bra. Men att bli smittad av dödade virus låter säkrare.

Samma här & det är likadant i min familj fortfarande. Alla våra småttingar har haft vattkoppor - med flit - nu i sommar.
Själv hade jag endast två-tre koppor (3-årsåldern), så för mig var det rätt lugnt.
Hade en flickvän för längesedan som var precis knökfull med koppor över hela kroppen - värre för henne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

samma här & det är likadant i min familj fortfarande. Alla våra småttingar har haft vattkoppor - med flit - nu i sommar.
Själv hade jag endast två-tre koppor (3-årsåldern), så för mig var det rätt lugnt.
Hade en flickvän för längesedan som var precis knökfull med koppor över hela kroppen - värre för henne.

Poxparty!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Men jag är ju rädd för att bli autistisk om jag vaccinerar mig.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Ja, det ska väl tydligen finnas viss risk för hjärninflammation och grejer om man får det som äldre. Själv hade jag det dock som barn, så jag riskerar ju bältros istället.

Jag hade vattkoppor när jag var liten och i maj så åkte jag på bältros. Bältros ligger latent i kroppen hos alla som haft vattkoppor men bryter sällan ut. MEN!!! Bältros var nog det djävligaste jag någonsin haft. Tänk er att ha brännt sig riktigt illa i solen och sedan duscha med hett vatten. Det är nog det närmaste sättet som jag kan beskriva bältros på.

Mina råd är:

1) Vaccinera er och era ungar mot vattkoppor så fort som möjligt för att slippa risken med bältros
2) Nästa år så kommer ett vaccin mot bältros och jag kan verkligen rekommendera att ni gör vad ni kan för att inte få bältros.

Från en som vet av erfarenhet....

//Calimero

Visa signatur

"ZFS - Practicing Safe Hex"

Permalänk
Medlem
Skrivet av calimero:

Jag hade vattkoppor när jag var liten och i maj så åkte jag på bältros. Bältros ligger latent i kroppen hos alla som haft vattkoppor men bryter sällan ut. MEN!!! Bältros var nog det djävligaste jag någonsin haft. Tänk er att ha brännt sig riktigt illa i solen och sedan duscha med hett vatten. Det är nog det närmaste sättet som jag kan beskriva bältros på.

Mina råd är:

1) Vaccinera er och era ungar mot vattkoppor så fort som möjligt för att slippa risken med bältros
2) Nästa år så kommer ett vaccin mot bältros och jag kan verkligen rekommendera att ni gör vad ni kan för att inte få bältros.

Från en som vet av erfarenhet....

//Calimero

Det går väl inte att undvika att få bältros förutom att undvika att få dåligt immunförsvar typ?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Aså, fellow swecare. Detta är fan hemskt. Vaccinera er, bara gör det.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

vattkoppor får väll större delen av befolkningen när man är barn, för då sprids de ju som fan

har haft mina, om jag inte minns fel så hällde morsan potatismjöl över mig så jag inte skulle klia, good times...Systernsdotter hade de för ett tagsen, satt och klia mig framför henne, hon blev lagom pissed

Men ja, de är förjävligt

Men känns för mig som en sak, alla går igenom, och man brukar alltid "Jävlas" lite med dem Rite of passage typ

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Det går väl inte att undvika att få bältros förutom att undvika att få dåligt immunförsvar typ?

Nja, det beror på vad du menar med "undvika". Den som inte har haft vattkoppor kan inte få Bältros. Jag fick en cirka 10 centimeter lång rand med koppor längs halslinningen och under cirka 6 dygn så var jag tvungen att äta starka smärtstillande tabletter för att härda ut. Nu 2 månader senare så är jag helt återställd sånär som på att det ser ut som om jag har hela halsen full med "sugmärken" prydligt uppradade längs halslinningen.

Det läskiga med Bältros är att man kan bli halvblind om det sätter sig på syn-nerven eller så kan man få kroniska smärtor som kan vara svårbehandlade.

//Calimero

Visa signatur

"ZFS - Practicing Safe Hex"

Permalänk
Medlem

Urghh.. hade vattenkoppor som liten också.. kommer ihåg hur jävla mycket det kliade.

Permalänk
Medlem

Hade också vattkoppor när jag var litten. Vad man än gör så ska man inte försöka skrappa bort dom, har fortfarande 1 eller 2 märke krav efter att jag har skrappat mig.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Minns när jag hade vattkoppor, jag hade pillat loss en av dem lite, en som var på knät, den var inte helt av utan den satt fast som en lucka typ.
Låtsades att det var ett "manhole" och att turtlesen kom upp från den. Åh ljuva 90-tal och feberyra som 4-åring.

Permalänk
Medlem

Hade ingen aning om att så många föräldrar vill att deras barn ska drabbas av en plågsam sjukdom.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

Min morsas väns son hade vattenkoppor typ...5 ggr när han var liten

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Fick också vattkoppor när jag var nånstans runt 23... det var fan inte skojsigt. Det finns nån medicin som snabbar på förloppet, men jag låg helt utslagen, kliade överallt, feber, you name it... tur att jag hade en flickvän som tog hand om mig då

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cropsgrinder:

Min morsas väns son hade vattenkoppor typ...5 ggr när han var liten

Hmm, man får livslång immunitet när man blivit smittad... det går inte att ha mer än en gång.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Fick också vattkoppor när jag var nånstans runt 23... det var fan inte skojsigt. Det finns nån medicin som snabbar på förloppet, men jag låg helt utslagen, kliade överallt, feber, you name it... tur att jag hade en flickvän som tog hand om mig då

Viruset har blivit fullkomligt massakerat av mitt immunsystem nu. Hade viruset haft barn och civila visade mitt immunförsvar inget nåd mot dom. Vit fosforgranater och nervgas mot svinen! Haha! Nu är det äntligen över. Ja om man ska ta antiviruspiller så måste man ta det max två dagar efter man sett första blåsan annars har det ingen effekt, och jag upptäckte inte sjukdomen förrän jag fick blåsorna i ansiktet och då var det redan för sent.

Nä det var verkligen inte kul, så jag råder er alla att bara vaccinera er ifall ni inte redan är immuna. Hemskaste sjukdomen jag någonsin haft. Jag visste inte att jag aldrig haft det innan, men hade jag vetat nu så hade jag vaccinerat mig illa kvickt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Hmm, man får livslång immunitet när man blivit smittad... det går inte att ha mer än en gång.

Storytopper!

Tack för tipset iallafall Cloudstone, hade glömt bort att jag aldrig haft det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Hmm, man får livslång immunitet när man blivit smittad... det går inte att ha mer än en gång.

Helt rätt, men Bältros kan man få och det vill man INTE ha.
Bild från Google-sökning

//Calimero

Visa signatur

"ZFS - Practicing Safe Hex"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Men jag är ju rädd för att bli autistisk om jag vaccinerar mig.

Om det kommer ett vaccin mot autism, vad gör du då? :3

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Vaccin är Illuminatis verktyg att på lång sikt minska befolkningen till en mer hanterbar population!
Minskad chans för kvinnor att bli gravida, lättare att få missfall och dödliga sjukdomar är bara en bråkdel av vad vaccinet för med sig.

Sen kan jag nu bekräfta att vaccinet innehåller små microship som registrerar dina rörelser och kartlägger ditt liv!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Vaccin är Illuminatis verktyg att på lång sikt minska befolkningen till en mer hanterbar population!
Minskad chans för kvinnor att bli gravida, lättare att få missfall och dödliga sjukdomar är bara en bråkdel av vad vaccinet för med sig.

Sen kan jag nu bekräfta att vaccinet innehåller små microship som registrerar dina rörelser och kartlägger ditt liv!

Jag tror att du kommer vinna över dina hjärnspöken pull. Det behövs bara några till välskrivna inlägg från din sida så har du Illuminati och reptikordern på flykt.

Det enda du bör vara orolig för är att de börjat behandla tangentbord med små nanorobotar som borrar sig in i dina fingrar och sedan följer nervcellerna upp till hjärnan.
Om jag vore dig så skulle jag inte skriva mycket mer, du vill inte bli infekterad. Du bör överge datorer helt och istället gå ut på gatan och ropa åt människor hur körda de alla är. När reptilerna slår på sin domedagsstråle och aktiverar alla nanorobotar kommer vi naiva får att ramla ihop döda. Då kan du stå på gatuhörnet med din skylt och skratta åt oss lättlurade.

EDIT:
Om jag ska vara lite seriös så är det dåligt föräldraskap att inte vaccinera sina barn.
De som inte vaccinerar sina barn är inkompetenta föräldrar.
Det är nästan synd att det är så mycket lättare att få ett barn än att ta hand om det på ett bra sätt.
Hade insikten om bristande kunskap alltid funnits så hade det inte varit ett problem, tyvärr så verkar okunskap och överdrivet positiv bild av sin kunskap ofta följa hand i hand. Vi har ett talande exempel på detta i tråden.