Framgångar för webbaserade speltjänster

Permalänk

Det jag gillar absolut bäst med Steam, förutom att det är bara att ladda ner sina spel, är deras steam cloud. Önskade dock att alla spelen hade det, losade all min "ranking" i COD MW2.

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Hur kan det då ha nåt så högt? För snabbt gick det, helt klart snabbare än 12.5mb/s. Det är jag helt säker på. Kan det vara så att Blixtvik levererade mer än dom lovade av misstag?

1.7GB delat på 10MB/s delat på 60 sekunder = 2.83 minuter.
Så nej, det gick inte snabbare än 12.5MB/s

Permalänk
Medlem

Jag ser bara två fel med Steam i dagsläget.
1. Priserna (dom "normala" inte erbjudanen mm.) Jag köpte COD:MW2 i internetbutik, ca 100:- billigare, Och länkades ihop med Steam i alla fall när jag började installera.
2. Säkerheten. vet ej exakt hur det går om man blir hackad mm, Men känns lite dumt att lägga alla äggen i samma korg.

Visa signatur

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
PS. Detta meddelande har granskats av FRA, Säpo, Polisen och NSA . (Med reservation för att ha utelämnat flertalet okända yttligare övervakare) .DS

Permalänk
Medlem

Jaså, hjälpte väl Valve genom att köpa Oblivion med alla tillägg för 80kr samt Day of Defeat source för 70kr.

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk

Jag älskar Steam. Deras reor gör att man klipper till.

Permalänk
Medlem

Steam är jäkligt bra, dock lite dyrt men det spelar ingen roll , love it att man bara kan köpa och sen tanka ner så har man spelet ganska fort om man har en bra lina GOGO Steam.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kom ihåg när steam kom. ALLA hatade det. Ett under att de behållt namnet! Kul att en bra produkt kan ändra folks uppfattning!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Föredrar D2D, klart bättre priser och man slipper ha en massa bloatware på datorn för att spela deras spel, samt att man slipper binda fysiskt köpta spel till steam och slipper fixa "play offline" och liknande (egen åsikt).
Dock är det trevligt att se att det går framåt för digital distrubition, vore kul att se hur mycket som såldes digitalt på PSN/xbox live/xbox live arcade, vore nog många sköna miljoner där med som aldrig når butiken.
Det bästa med fysiska butiker är dock att de kan ha de bästa reorna för att rensa hyllorna, och att de oftast har lägre pris än "nedladdningstjänster".

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

Kom ihåg när steam kom. ALLA hatade det. Ett under att de behållt namnet! Kul att en bra produkt kan ändra folks uppfattning!

Flera år av skit och de har snart en bra produkt, men visst det är fint att köpa spel online.

T.ex 4 kompisar satt och spelade codmw2, lånade ett acc en natt och blev fast.
Tog väll 2min tills jag satt och spelade på mitt egna acc, lätt värt de 50kr extra det kostade att få det direkt än att vänta 4-5 dagar. =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ett stort minus med Steam är dock att vi i Sverige är påtvingade euron. Och Steam kör ju med 1€=1$. Man skulle kunna ändra till pund eller USD. Har för mig att man kan ändra mellan valutorna på D2D vilket är bra.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk

Steam är kärlek...

Skrivet av phooka:

Ett stort minus med Steam är dock att vi i Sverige är påtvingade euron. Och Steam kör ju med 1€=1$. Man skulle kunna ändra till pund eller USD. Har för mig att man kan ändra mellan valutorna på D2D vilket är bra.

...men precis detta är det största felet med Steam. (Även fast jag bor i Finland, euro.)

Edit: Ehum, fast i dag verkar iofs 1$ faktiskt vara 1€.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

steam är underbart! nu för tiden köper jag alla mina spel där

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thxsen:

Enda nackdelen är då man är utan internet eller om någon hackar ens konto, då är man körd.

Instämmer, därför köper jag de spel jag kan direkt ifrån en butikshylla ute i affär, men är det internetlåsta spel som man iaf måste gå via onlinetjänster som steam så köper jag de spelen däröver om det är billigare än ute i affär om jag någonsin köper ett spel alls.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

Mitt konto vart hackat, skickade mail till Steam support sweden och förklarade samt skickade med ett kvitto på köpt spel. Nästa dag hade jag tillbaka kontot. Litar på dem nu

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara så enkelt för alla som blivit hackade att få tillbaka sitt steamkonto: Steam Account Hijacked - VIA Forums

Visa signatur

Core i5 750 2.66@3.33 ghz, 4 gb ddr3 pc3-10700, Sapphire Toxic Radeon hd 5850 1 gb vapor-x, Stockkylare, Fractal design r2
Core 2 Quad Q9400 2.66@3.44 ghz, 6 gb ddr2 pc2-6400, Powercolor Radeon hd 5770 1 gb, Corsair H50, Fractal design r2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hundbert:

Verkar inte vara så enkelt för alla som blivit hackade att få tillbaka sitt steamkonto: Steam Account Hijacked - VIA Forums

Det man läser i länken är ett bra exempel på hur man inte ska agera när man vill få support hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag köper gärna med riktiga skivor. Men ibland så är det priser man inte kan motstå på ex steam så då köper ja även att man inte har möjlighet att sälja vidare när man tröttnat på spelet.

eller som när spelbutiken.se hade bättre pris på DVD verren av BF BC2 än vad steam kunde sälja det för digitalt över nätet.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.