Permalänk
Medlem

Hur äter du din Hamburgare?

Hur äter du din Hamburgare?

Kanske så äter du själva hamburgaren först och låter pommen ligga tills efteråt eller så kanske du gör helt tvärtom.
Vem vet, du kanske rent utav äter den på ett helt annat sätt.

Detta för att lösa en gåta som jag och en polare alltid har försökt lösa. Hur gör man i sverige?
För vi båda står på varsin sida om slagfältet om hur man gör.
Så vi behöver nu eran hjälp för att för en gång skull lösa denna gåta.

Bara att delge era åsikter

Permalänk
Medlem

Pommen först!
Det börjar se mörkt ut för dig nikwad

Permalänk
Medlem

Filosofi på hög nivå det här

Jag äter nog lite pommes först, men inte så mycket. Sen äter jag burgaren, men tar några små pauser från den och dricker och äter lite mer pommes. När burgaren är slut så har jag ca hälften av pommesen kvar, som jag då äter... Tror inte jag haft någon egentlig plan över detta, utan det har mest blivit så, men då hamburgaren oftast är godare än pommesen så känns det dumt att äta pommesen först, om man eventuellt inte skulle orka äta upp allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesis:

Filosofi på hög nivå det här

Jag äter nog lite pommes först, men inte så mycket. Sen äter jag burgaren, men tar några små pauser från den och dricker och äter lite mer pommes. När burgaren är slut så har jag ca hälften av pommesen kvar, som jag då äter... Tror inte jag haft någon egentlig plan över detta, utan det har mest blivit så, men då hamburgaren oftast är godare än pommesen så känns det dumt att äta pommesen först, om man eventuellt inte skulle orka äta upp allt.

Precis, det är ju hamburgaren man har köpt för att äta, lite dumt att för käka sig på pommen först då huvud målet är just hamburgaren

Permalänk

Hamburgaren först såklart, det borde vara skottpeng på personer som gör annat Skämt åsido så brukar jag idag t.o.m. skippa att köpa pomfritt, då det oftast är samma smak och inget spännande. (bara extra kalorier)
Men annars det är för mig hambugaren som jag är ute efter och då den som jag först äter. Annars stör jag mig på att sitta med folk som äter extremt sakta, visst det är bra att tugga maten. Men börjar det ta runt 30minuter eller så att stoppa i sig en hamburgare med pomfritt så tar mitt tålamod att sitta och se på slut.
Jag satt en gång med en riktig långsam ätande gnu på burger king, efter att ha suttit där och väntat på honom ett bra tag(många minuter), så ber han mig gå till kön för att köpa en burgare till åt honom för han är ej mätt.

Så slutsats, jag stör mig på folk som inte kan äta hamburgare i "mänsklig takt". Sedan hur de beter sig när de äter spelar ingen roll, bara det händer något.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Beror ju på, gör man hamburgarna själv så finns oftast inga tillbehör på sidan av förutom det som ska på burgaren men snackar du om snaskiga skitburgare från donken osv så käkas pommesen alltid först.

Permalänk
Medlem

problemet jag har är, äter jag pommes först så är jag mätt för burgaren..och vice versa, så börjar ALLTID med burgaren/burgarna ^^

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Burgaren vill man ju åt såklart:)

Men börjaren lätt med drickan när man väntar på käket (som här i salem) sen pommesen, käkar burgare och äter slutligen upp resterna av pommesen.

På burgerrestaurang som donken eller burger king blir det pommesen/drickan först.

Permalänk

Jag varvar oftast lite mellan burgare, pommes och cola .. men vissa gånger försvinner burgaren först.

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Båda samtidigt såklart, varför ska man äta först hamburgaren och sen pommes ? fattar ej.. inte gott ju.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur äter du din Hamburgare?

Med bestick.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Med bestick och strippsen först sen burgare

Permalänk
Medlem

Menar vi skabb-burgare från McDonalds/Max/Burger King? Eller pratar vi riktiga burgare?

Skabb-burgarna spelar ingen roll inget sätt att äta dem på är speciellt gott, riktiga burgare äts i en blandning av burgare, pommes/klyftpotatis och coleslaw.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Valde alternativet "Vem bryr sig, jag äter min hamburgare, that's it".
Men även om jag inte bryr mig äter jag antingen hamburgaren först, eller hamburgaren och pommes samtidigt. Skulle aldrig vilja äta alla pommes först för att upptäcka att jag nu inte kommer orka få i mig hamburgaren!

Trådarna blir bara bättre och bättre

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig, jag äter min hamburgare, that's it

Jag äter aldrig hambrugare med pommes helt enkelt

Om jag dock mot förmodan skulle göra det skulle jag nog ta lite av varje under hela målet.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Jag ätter inte pommes Brukar lagga mina egna hamburgare istället för att köpa på max eller andra ställe. Billigare och man kan lägga på mer av det goda.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Först äter man sedan dricker man. Brukar dock varva mellan att starta med fries eller hamburgare, allt beror på hur varm hamburgaren är. Är den för varm är det fries först och vice versa.

Permalänk
Medlem

Det brukar bli båda samtidigt i stor utsträckning, men fokus ligger på pommesen då den tappar kvalitet snabbast.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Börjar nog ofta med några pommes, sedan varierar jag till burgaren är slut då brukar jag ha hälften av pommesen kvar som jag då äter om jag är sugen.

Men som folk redan påpekat är det stor skillnad på någon burgare på MC för att bli mätt och en riktigt burgare.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Jag mosar på lite av varje o sen så har jag kvar nästan hela drickan till sist

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Vanligtvis äts några pommes under tiden man packar upp hamburgaren/öppnar ev. dip, men sedan går hamburgaren med något enstaka avbrott för pommes. Efter det intas läsken och pommesen tills det att båda är slut. Om jag inte ser ut att orka pommesen väntar jag lite och dricker upp läsken.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag käkar hamburgaren först och sen tar jag pommesen, spelar ingen roll om det är hemma eller hamburgerhak

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

Dom gånger jag äter burgare så äter jag min pommes först. Den kallnar betydligt snabbare än burgaren därav äter jag dem först.

Permalänk

Är den från burger king, mcdonalds eller grillen på gatan?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Pommes först, sedan hamburgare, mest för att jag alltid tar bort grejer på hamburgaren. Så det har väl blivit en tradition av mig.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Börjar med lite pommes medan de fortfarande är varma, sen åker hamburgaren ner. Sen om jag fortfarande är hungrig äter jag resten av pommen, annars slänger jag det. Dricker gör jag lite då och då under måltiden.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Äter alltid hamburgaren först av ren reflex för att sedan komma på att man glömt äta pommen.. Så burgaren först och sen pommesen!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit