Cdon.com dyker in i SweClockers forum

Permalänk
Melding Plague

Cdon.com dyker in i SweClockers forum

Webbutiken Cdon.com sällar sig till skaran återförsäljare i SweClockers forum.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant, swec börjar få många återförsäljare i forumet nu! gillas!

Permalänk

Kul att fler och fler butiker och tillverkare dyker upp här.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Ser ju inte dirket vad Cdon har att göra på Sweclockers, har kollat igenom deras sida och hittar knappast mer datorprodukter än vad jag skulle hitta på mitt lokala ICA Maxi.

Någon annan som hittat något som inte är färdigbyggda HP datorer eller externa hårddiskar på sidan?

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DonBalderoN:

Ser ju inte dirket vad Cdon har att göra på Sweclockers, har kollat igenom deras sida och hittar knappast mer datorprodukter än vad jag skulle hitta på mitt lokala ICA Maxi.

Någon annan som hittat något som inte är färdigbyggda HP datorer eller externa hårddiskar på sidan?

Dom har ju datortillbehör, TV apparater, skärmar, ljud och sånt. Det är nog aktuellet för sweclockers jo.

Permalänk

Undrar också vad CDon har att erbjuda som inte butiker med datorkomponenter redan säljer men men varför inte antar jag

Permalänk
Medlem

Detta kanske kan vara bra när man har problem med ett spel som man köpt hos dem?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Var precis inne och kollade igenom deras sortiment, håller med att det inte mycket att hänga i julgranen. Men jag antar att deras "data sektion" är under uppbyggnad och förhoppningsvis kommer vi få se attraktivare produkter för oss sweclockare

Permalänk
Medlem

De restnoterar alla skivor jag beställer

Permalänk

Är mycket nöjd med den 26" Fujitsu skärm jag beställde från dem, bra pris, snabb leverans, och fraktfritt.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Trevligt när fler företag hittar till SweC.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Dom säljer ju en hel del PC spel, så på det viset så skulle jag väl säga att dom har en del att göra här iaf, men visst datordelar i sig är en annan sak. Jag har bara gott att säga om dom iaf, brukar använda deras download-PC tjänst en del.

Permalänk
Medlem

Lite lustigt att CDON dyker upp här bara två dagar efter jag läst alla recensioner på Pricerunner. Och det var föga smickrande - virrighet var ledordet.

Cdon: Information, recensioner och produkter - PriceRunner Sverige

Permalänk
Medlem

jobbade på cdon.com fram till jul föra året, sen nån månad efter det flyttade dom till nytt lager. har hört massa rykten att deras plock och pack ligger efter stor artat.

själv kommer jag aldrig beställa saker ifrån cdon.com då man har sett hur folket packar saker där.

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Inaktiv

Beställde mitt Starcraft 2 därifrån pg.a fri frakt och det till synes väldigt låga priset på själva spelet. Ska bli intressant och se vilken vecka spelet landar i brevlådan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razor199:

jobbade på cdon.com fram till jul föra året, sen nån månad efter det flyttade dom till nytt lager. har hört massa rykten att deras plock och pack ligger efter stor artat.

själv kommer jag aldrig beställa saker ifrån cdon.com då man har sett hur folket packar saker där.

Vart har dom flyttat nu då?
Iof,det var ca 4år sen jag knegade där, och då låg det vid Net on net.
Samt det var Total Logistic som stod för arbetsfolket och inte cdon själva.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Vart har dom flyttat nu då?
Iof,det var ca 4år sen jag knegade där, och då låg det vid Net on net.
Samt det var Total Logistic som stod för arbetsfolket och inte cdon själva.

då jag jobbade där så var det Aditro på Viared som hade cdons lager, men nu flyttade det 100 meter där ifrån till ENS heter det nya lagret.

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razor199:

då jag jobbade där så var det Aditro på Viared som hade cdons lager, men nu flyttade det 100 meter där ifrån till ENS heter det nya lagret.

ofasen!
Trodde det var smidigare att ha det ovanför postterminalen då sista packningen kunde läggas i korgen 19,00 och ändå hinna med posten.
Men men, där ser man....tack för updaten

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Lite lustigt att CDON dyker upp här bara två dagar efter jag läst alla recensioner på Pricerunner. Och det var föga smickrande - virrighet var ledordet.

Cdon: Information, recensioner och produkter - PriceRunner Sverige

Damn! Vad har hänt med CDON? Det var något år sedan jag köpte något från CDON men på den tiden tyckte jag att de stod för snabba leveranser, bra service och ofta fri frakt. Efter att ha läste omdömmena på pricerunner drar jag öronen åt mig lite.

Vad tror ni om prisjakts uppgifter som ger en lite annorlunda bild av cdon? (CDON - Omdömen, statistik och information)
Man kan ju tänka sig att folk som orkar gå in på pricerunner för att skriva ett omdömme gör det för att de är mäktigt missnöjda medan prisjakts plugin som låter alla kunder betygsätta sin erfarenhet kanske visar ett betyg som bättre representerar medelkunden? (dvs inte bara de med negative erfarenheter)

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Jag köpte en del CD och DVD därifrån förut, men nu var det ett tag sen. Tycker det är skönare att gå till Mediamarkt Barkarby och handla istället, priset är ju detsamma. Förr hade CDON bra priser och en hel del udda skivor (i musikväg), men nu är det bara mainstream kvar. DVD köper jag inte längre, väntar på att Blu-ray ska gå ner i pris.

Jag tycker det är mycket konstigt att vissa CD-skivor med psytrance är billigare och går fortare att få om jag handlar från psyshop.com i Tyskland istället för CDON i Sverige. Tyskarna kan det där med effektivitet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Langos:

Damn! Vad har hänt med CDON? Det var något år sedan jag köpte något från CDON men på den tiden tyckte jag att de stod för snabba leveranser, bra service och ofta fri frakt. Efter att ha läste omdömmena på pricerunner drar jag öronen åt mig lite.

Vad tror ni om prisjakts uppgifter som ger en lite annorlunda bild av cdon? (CDON - Omdömen, statistik och information)
Man kan ju tänka sig att folk som orkar gå in på pricerunner för att skriva ett omdömme gör det för att de är mäktigt missnöjda medan prisjakts plugin som låter alla kunder betygsätta sin erfarenhet kanske visar ett betyg som bättre representerar medelkunden? (dvs inte bara de med negative erfarenheter)

Använder folk ens pricerunner längre? :S
Sambon beställer böcker och filmer från cdon titt som tätt.
Inga problem här inte, gjort det nu i 4 år.

Litar mer på prisjakt än pricerunner.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Använder folk ens pricerunner längre? :S
Sambon beställer böcker och filmer från cdon titt som tätt.
Inga problem här inte, gjort det nu i 4 år.

Litar mer på prisjakt än pricerunner.

Jag använder Pricerunner - framför allt för att systemet för att recensera produkter känns mer komplett än på Prisjakt. Men jag använder inte någon för att faktiskt jämföra priser.

Permalänk
Medlem

sakerna kommer fram trasiga pga att dom packar väldigt dåligt...sist var det 4 cd som var spräckta och paketen var öppnad så man såg vad som fanns i det.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

köpte drm-besudlad musik där som inte fungerade varken på datorn eller mp3-spelaren.. fick visserligen kompensation för det men deras "downloads" är dyra och krångliga

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

jag gillar cdon. Dom samarbetar ju med csn-kortet så man får gratis frakt m.m sådant uppskattas alltid!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Snusfri

Har köpt mp3 därifrån några gånger och det har inte varit något drm på det iaf.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Varför ska så många affärer bredda sig in absurdum?
Räcker det inte med att sälja musik, tv-serier, filmer och böcker?

Nej, jag tänker inte handla några datorkomponenter från dem. Tycker de är stora så det räcker. Vill MTG ta över hela Sverige eller?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle vara nöjd om CDON först och främst får ordning på sitt nuvarande sortiment av musik. Jag har råkat ut för ett flertal gånger under de senaste två åren att delar av order strukits. I korrespondens har de hänvisat till tekniskt fel och mer ofta att skivorna jag beställt inte längre är tillgängliga hos leverantörer. Det konstiga är att dessa ej tillgängliga skivor fortfarande finns på deras hemsida. Visst 29 kr i rabatt för besväret per gång, men det är inte lika roligt att beställa när du inte ens vet vad du får. Sådant som finns brukar dock levereras omgående (det upplägget gillar jag, att de vid problem skickar ut de varor som finns inne).

Permalänk
Medlem

både jag och tjejen beställde igår nya in earlurar till mobiler/ipods. Fri frakt-vecka kändes najs

Väntar med spänning på paketen.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

Jag skulle vara nöjd om CDON först och främst får ordning på sitt nuvarande sortiment av musik. Jag har råkat ut för ett flertal gånger under de senaste två åren att delar av order strukits. I korrespondens har de hänvisat till tekniskt fel och mer ofta att skivorna jag beställt inte längre är tillgängliga hos leverantörer. Det konstiga är att dessa ej tillgängliga skivor fortfarande finns på deras hemsida. Visst 29 kr i rabatt för besväret per gång, men det är inte lika roligt att beställa när du inte ens vet vad du får. Sådant som finns brukar dock levereras omgående (det upplägget gillar jag, att de vid problem skickar ut de varor som finns inne).

Är ju botten om det är som du beskriver det, skapar merarbete både för dom själva och kunderna.

Visa signatur

««« »»»