Permalänk
Medlem

köpa laptop från usa

mina föräldrar ska till usa en sväng på en resa och de behöver en ny laptop. jag själv köpte min macbook i usa och tjänade en fin summa pengar på att göra detta men frågan är om man tjänar på det när det gäller pc laptops. vill alltså gärna ha lite briefing på detta från er som har bättre koll än mig på detta för tillfället, om det nu kan gå för sig
jag har försökt leta själv lite och kommit fram till att man inte tjänar så värst mycket på det när det gäller pc laptops och vill gärna se om jag har rätt eller fel.

datorn jag just nu funderar på att rekommendera föräldrarna är en asus Egenskaper för Asus UL50VT-XX020V
de har tänkt använda datorn till att kolla film, lyssna musik och surfa.

Permalänk

Med tanke på att du slipper svenska momsen och att du har dubbelt så stort urval därborta, så ja. Du sparar förmodligen till och med mer pengar på icke-Apple (Macbooks är också PC egentligen). Du tjänar nog ett par tusen på modeller under 10k i alla fall. Men som sagt så är det bästa med att köpa i USA det större urvalet.

Om du bryr dig om garanti och sådant bör även nämnas att Asus har worldwide-garanti, så det borde spela mindre roll var du köpt datorn (rätta mig om jag har fel).