Permalänk

Bra bärbar under 10 000:-

Jag är intresserad av en bärbar dator som klarar en del.

Den ska gå att spela på dvs den ska klara WoW, SC 2 och lite såna halv krävande spel, ingen värsting dator alltså. Skärmstorlek är inget viktigt eftersom jag kommer koppla upp den till en stationär skärm då jag spelar och klarar mig med 15" när jag ser på film/surfar.

Jag kan ingenting om bärbara datorer, vad som är bra/dåligt dvs. Förklara gärna vad som är bra/dåligt med en bärbar dator om ni kan.

Den får inte kosta mer än 10 000:- och vvill helst inte importera utan köpa från butik alternativt komplett eller inet.

Lämna gärna förslag.

Permalänk
Permalänk
Permalänk

Egenskaper för Acer Aspire 5740G-434G64Mn (LX.PMB02.080)

Den som är i det billigaste laget, jag undrar hur bra den är. Jag menar den har ju ändå i5, radeon 5650, 640 gb hdd, 4gig DDR-3

vad är det som gör den så billig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tisello1123:

Egenskaper för Acer Aspire 5740G-434G64Mn (LX.PMB02.080)

Den som är i det billigaste laget, jag undrar hur bra den är. Jag menar den har ju ändå i5, radeon 5650, 640 gb hdd, 4gig DDR-3

vad är det som gör den så billig?

förmodligen de dåliga grafikkortet :/

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk

just nu sitter jag på ett radeon hd 4890 i min stationära som duger gott och väl, min stationära är min dator som jag spelar mest på. Den bärbara är för att det ska vara enkelt och smidigt, samt lätt att ta med på lan typ. Grafikkortet behöver inte vara av det värsta laget.

Duger Radeon 5650 till SC2 och WoW så duger de till mig

Permalänk

Komplett.se - ASUS X77JV 17.3" HD+ e den bättre?

Härlig prissänkning med 20% off med

Permalänk

Nej, den e sämre, den större skärmen drar upp priset.

Om ni kollar på 5740g så står billigaste som 6500k nånting, men där den finns i lager kostar den 7990:-. Det har vart så ett bra tag nu med den. Dåligt grafikkort?? 5650m är bland det mest prisvärda kortet just nu,

Känns som jag måste nämna denna också i sammanhanget, det absolut mest prisvärda just nu om du frågar mig. Samma prestanda som 5740g i princip förutom processorn som är något långsammare.

Acer Aspire 5551G-N834G50Mn (LX.PUU02.021) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Permalänk

Tack

Skrivet av thereal_twisted:

Nej, den e sämre, den större skärmen drar upp priset.

Om ni kollar på 5740g så står billigaste som 6500k nånting, men där den finns i lager kostar den 7990:-. Det har vart så ett bra tag nu med den. Dåligt grafikkort?? 5650m är bland det mest prisvärda kortet just nu,

Känns som jag måste nämna denna också i sammanhanget, det absolut mest prisvärda just nu om du frågar mig. Samma prestanda som 5740g i princip förutom processorn som är något långsammare.

Acer Aspire 5551G-N834G50Mn (LX.PUU02.021) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

tack för ditt svar. Den verkar bra tror du att dom har den i butik? Tänkte åka in till bäckebol och kika imorn där finns elgiganten, mediamarkt och expert att kolla in på.

Då jag ändå är i farten så vill jag fråga om någon har erfarenhet av denna acer eller av andra acer datorer? Har Acer bra eller dålig trådlös internet uppkoppling eller något annat känt problem eller något som dom brukar göra bra?

Det mes trådlös mottagning är rätt viktigt för mig för ja kommer sitta 2 våningar under (i princip rakt under så genom golvet blir la avståndet ca 3.5m). Kan detta vara ett problem eller inte? Finns det någon enkel lösning som tex en trådlös förstärrkare eller något liknande?

Tack på förhand.

Permalänk

Elgiganten bör ha den, dom har kört reklam i tv för den iaf. Om det inte är slutsåld, men den finns ju i lager enl. prisjakt iaf.

Permalänk

Tack för alla tips köpte den från elgiganten.

Permalänk

Härligt, grattis till en väldigt prisvärd dator