Apple Safari får officiellt plugin-stöd

Permalänk
Melding Plague

Apple Safari får officiellt plugin-stöd

Apple lanserar version 5.0.1 av webbläsaren Safari med fullt stöd för tilläggsprogram.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bara ett par år sent ute, men på tiden att dom faktiskt visar intresse i att stödja utvecklare.

kanske safari blir värt att testa snart alltså

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Välkommen till klubben, Safari

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Äntligen

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

jag har nog haft safari installerad på min gamla dator i några månader, men bara startat den en enda gång :S
Chrome forever:)

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander-52:

jag har nog haft safari installerad på min gamla dator i några månader, men bara startat den en enda gång :S
Chrome forever:)

Jag gillade Chrome tills en reklam banner lyckades starta Java och installera SecurityTool(antivirus scam). Var i och för sig antagligen inte Chromes fel, utan Javas, men jag håller mig till Firefox nu.

Permalänk
Avstängd

Ok vad ska man med plugin's till? Det är en seriös fråga.:) Jag har inte fattat det där riktigt.:P Vad behöver Safari för plugin's?:) Vad har man dem till? Alltså trodde de var mest till för ja reklam och sånt...:O Men kanske har missat nåt. Om jag skriver i fel forum får någon gärna PM'a mig svaret.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ok vad ska man med plugin's till? Det är en seriös fråga.:) Jag har inte fattat det där riktigt.:P Vad behöver Safari för plugin's?:) Vad har man dem till? Alltså trodde de var mest till för ja reklam och sånt...:O Men kanske har missat nåt. Om jag skriver i fel forum får någon gärna PM'a mig svaret.:)

Ad och flash blocker är en av mina krav på en webbläsare och utan plugins/extensions stöd för en webbläsare så kan jag inte får det.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ok vad ska man med plugin's till? Det är en seriös fråga.:) Jag har inte fattat det där riktigt.:P Vad behöver Safari för plugin's?:) Vad har man dem till? Alltså trodde de var mest till för ja reklam och sånt...:O Men kanske har missat nåt. Om jag skriver i fel forum får någon gärna PM'a mig svaret.:)

Jag använder mest det underbara text to link. Vilket gör alla textrader med antingen http:// eller www. framför clickbara precis som en vanlig länk <3 sedan är ju som redan sagt ad block ett måste (även om jag faktiskt stängt av det på sweclockers)

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

vi som vill ha ett genomgånget test mellan de populäraste webläsarna när FF 4 kommer räcker upp en hand ?!

Permalänk

härligt:)

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Sötast

Välkommen till År2000!

Permalänk
Medlem

Nu har det ju varit möjligt att lägga in insticksprogram hela tiden i Safari, allafall i OS X-versionen. De flesta som kör mac antar jag kör med Safariblock eller Saft eller något annat ad-block-plugin.