Permalänk
Medlem

Drivrutin till ASUS A8N-E ?

Har formaterrat syrrans dator, men det går ej att koppla upp. Misstänker att jag måste installera moderkorts drivrutin.

Jag hittar ingen iaf, skulle behöva hjälp med det.
Datorn är gammal, från 2007.

Tycker det är dåligt att man inte fick meed någon skiva av asus att installera med.

OS: Win xp pro

tack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Direkt:

Har formaterrat syrrans dator, men det går ej att koppla upp. Misstänker att jag måste installera moderkorts drivrutin.

Jag hittar ingen iaf, skulle behöva hjälp med det.
Datorn är gammal, från 2007.

Tycker det är dåligt att man inte fick meed någon skiva av asus att installera med.

OS: Win xp pro

tack

Om du hade orkat gå in på ASUSTeK Computer så hade du hittat det, tog mig 2sec

ASUSTeK Computer Inc. - Motherboards - A8N-E

Kommer du inte till det, så finns det en liten flick i högra hörnet (Uppe) där är det bara att skriva in A8E-N sen ta download och välja OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Om du hade orkat gå in på ASUSTeK Computer så hade du hittat det, tog mig 2sec

ASUSTeK Computer Inc. - Motherboards - A8N-E

Kommer du inte till det, så finns det en liten flick i högra hörnet (Uppe) där är det bara att skriva in A8E-N sen ta download och välja OS

Laddade hem "A8NE1010", men i den låg den bara en .Bin fil, vart ska jag lägga den?

Ringde min kusin som fixade datorn sist och han sa att jag skulle installera nForce_6.53_WinXP2K_international. Men inte gjorde det saken bättre.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Installerade den men funkade inte det heller. Kan det bli knas eftersom jag redan har installerat den andra jag nämnde i inlägget innan?`

Konstigt att det ska vara så komplicerat att få igång internet.

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan ju alltid avinstallera den du lade in innan Är Nätverkskortet igång i bios?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Okej, pinsam situation. Jag tyckte det var konstigt att det inte fungerade, så jag öppnade datorn och såg efter, och det var tydligen inte Asus hon hade, utan Uli hete det. Så jag laddade hem ett program för att identifiera alla komponenter, så fick man fram namn på dem och kunde på så vis söka efter drivrutiner.

Så nu funkar internet i alla fall.

Men jag hittar dock inte drivrutinen till ljudkortet, "ULi/ALi M5455 AC'97 Audio Controller". Hittar bara massa skumma sidor som påstår att det är den, men laddar jag hem det är det något annat.
Finns det någon universell till det?

Permalänk
Medlem

Uli tillverkar inte moderkort, bara styrkretsar.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad heter din/hennes dator? Är det en märkesdito?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Datorn är fixad nu i alla fall! Tack ska ni ha för allt visat engagemang!