Sommarbilder från SweClockers medlemmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

awesome att man kom med!

Jag instämmer!

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ficklampa:

awesome att man kom med!

Du har verkligen fångat det vackra i Stockholm

Permalänk
Medlem

Trevliga bilder... och kul att se duktiga fotografer på forumet.

/Saint25

Permalänk

Riktigt kul nyhet! Bra initiativ att visa upp guldklimpar ur det numer enorma forumet, är ju nästan omöjligt att själv kunna ha koll i alla kategorier. Ser gärna fler liknande nyheter på förstasidan.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Hedersmedlem

riktigt kul att komma med och ännu roligare att bilden uppskattas! =D De som skulle vilja ha den som bakgrund kan PM:a mig och beställa upplösning så laddar jag upp ett packe med ett par upplösningar på DeviantArt

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Oh, imponerande bilder! Riktigt mysiga. Färgerna i ficklampas var häftiga, nostalgiska på något sätt.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Mycket fina bilder, värda att vara med i riktiga fototidningar/tävlingar.
Men jag tycker det är lite för mycket photoshop, speciellt vargEns bidrag. Men skulle man kunna få den i 1920x1080 för bakgrundsbild?

Har man inga PS skills och inte någon kamera för 5k+ har man ingen chans these days..

Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Skrivet av Frasse92:

Mycket fina bilder, värda att vara med i riktiga fototidningar/tävlingar.
Men jag tycker det är lite för mycket photoshop, speciellt vargEns bidrag. Men skulle man kunna få den i 1920x1080 för bakgrundsbild?

Har man inga PS skills och inte någon kamera för 5k+ har man ingen chans these days..

Det där stämmer inte riktigt. 99 % handlar om kreativiteten, 1 % om utrustningen.
Du kan skapa fantastiska bilder med en kamera för 1-2000 kr, allt handlar om hur kreativ du är.
Att dyrare utrustning sedan gör de lättare för dig att få bilden du vill ha är en annan sak.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Riktigt trevliga bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SprengdPanda:

Du har verkligen fångat det vackra i Stockholm

Tackar!

Skrivet av Ziegfried:

Oh, imponerande bilder! Riktigt mysiga. Färgerna i ficklampas var häftiga, nostalgiska på något sätt.

Det var tanken, tyckte det bidrog till att bilden blev bättre

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tri_State:

Det där stämmer inte riktigt. 99 % handlar om kreativiteten, 1 % om utrustningen.
Du kan skapa fantastiska bilder med en kamera för 1-2000 kr, allt handlar om hur kreativ du är.
Att dyrare utrustning sedan gör de lättare för dig att få bilden du vill ha är en annan sak.

Håller med. Denna bilden är tagen med en Samsung Digimax L60 (skräpkamera) och den blev väl inte helt dålig efter lite beskärning och modifieringar.

Samma sak gäller för bilderna jag postade tidigare i tråden: Imageshack - stp61687.jpg

Det är samma skräpkamera. ;0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Det där stämmer inte riktigt. 99 % handlar om kreativiteten, 1 % om utrustningen.
Du kan skapa fantastiska bilder med en kamera för 1-2000 kr, allt handlar om hur kreativ du är.
Att dyrare utrustning sedan gör de lättare för dig att få bilden du vill ha är en annan sak.

1% kanske e o ta i, men tanken hållr jag absolut med om. Bros ju lite på vad man ska plåta, mer konstnärliga/estetiska bilder med ganska stillastående motiv som ämnet nog kan utmärkas som går ju säkert ta bra bilder av med t.ex en kompaktkamera. Kommer man till uppgifter med mer snabba rörelser som i konsertfoto och bilsport mm kanske man ska börja fungera på dock om inte svårighetsgraden är lite väl hög om man står där med en Samsung L700 i näven. hur kreativt skapt man än är.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Hedersmedlem

Nu finns min bild uppe som Bakgrundsbild påDeviantArt för den som är intresserad!

Butterfly by ~vargeEEEEn on deviantART

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Det där stämmer inte riktigt. 99 % handlar om kreativiteten, 1 % om utrustningen.
Du kan skapa fantastiska bilder med en kamera för 1-2000 kr, allt handlar om hur kreativ du är.
Att dyrare utrustning sedan gör de lättare för dig att få bilden du vill ha är en annan sak.

Det är möjligt, men jag tror ingen av bilderna/motiven i artikeln hade varit med om de hade tagits med en kamera för 1-2kkr och helt utan PS, möjligtvis en.

Citat:

Nu finns min bild uppe som Bakgrundsbild påDeviantArt för den som är intresserad!

Butterfly by ~vargeEEEEn on deviantART

Tackar, perfekt till min nya IPS skärm

Permalänk
Medlem

And we have a winner!!

ficklampa, du har ju riktig talang alltså.

Damn vilka bra bilder du tar, stadshuset med ballongerna (D80 datum: 2007-06-15) var ju bara magisk. Får en att inse att jag lever i världens vackraste kanske stad (inget illa menat gentemot er andra), men det är ju klart att en en fotograf med lite fantasi och ett bra motiv gör ju att "staden" lyfts fram på bästa möjliga sett.

Jag gillar verkligen att stadshuset och de andra byggnaderna framstår som en svart siluett utan synliga detaljer i fasaden m.m, verkligen kraftfull bild.

Son of Qwerty´s nr: 4 högst upp tagen med A100 datum 2010-05-22 är också en riktigt fin och kraftfull bild med härliga kontraster, riktigt vackert.

Likaså varEEEEn´s macro/fjärilen och Tri_State´s bild med "dimmig djungel feeling" där man kan se solen bryta in och blanda med skuggor osv så skapar det en fantastisk känsla. Det första som slog mig var Dragonsnake Bog på Dagobah, hahaha!! Ja, lite så faktiskt.

Fantastiska bilder allihop faktiskt, riktigt kul att kika igenom och tack för ni postade dom här. Det är nästan så jag önskar att jag fick läsa en liten story för varje bild, vad var tanken bakom motivet. Försökte ni fånga bilderna så som dom är eller var det bara grabb and shoot när ett tillfälle visade sig osv, osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Nu finns min bild uppe som Bakgrundsbild påDeviantArt för den som är intresserad!

Butterfly by ~vargeEEEEn on deviantART

Den är så pass läcker att jag använder den

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd

Lite roligt att jag tänkte nästan likadant när jag var i Kairo. =0)

Permalänk

Kan inte tri state lägga upp sina bilder i ett paket han med?

Permalänk
Medlem

Tog denna nu under sommarn, något photoshoppad dock

Bilden är tagen vid Flottsbro i Stockholm.

Permalänk
Skrivet av HyperKossan:

Kan inte tri state lägga upp sina bilder i ett paket han med?

Vilka bilder tänker du då på ? Eller ville du ha de i högre upplösning ?

Det som ville ha bilden i 1920 upplösning finns här: (blev dock 1920x908 om man skulle behålla proportionerna)
http://img638.imageshack.us/img638/6155/eff221920.jpg

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Skrivet av r:Grid:

1% kanske e o ta i, men tanken hållr jag absolut med om. Bros ju lite på vad man ska plåta, mer konstnärliga/estetiska bilder med ganska stillastående motiv som ämnet nog kan utmärkas som går ju säkert ta bra bilder av med t.ex en kompaktkamera. Kommer man till uppgifter med mer snabba rörelser som i konsertfoto och bilsport mm kanske man ska börja fungera på dock om inte svårighetsgraden är lite väl hög om man står där med en Samsung L700 i näven. hur kreativt skapt man än är.

Jo, det helt klart sant de du säger. Jag försökte dock spegla principen här. Bilden jag tog hade jag exempelvis lika gärna kunnat ta med en D3000 istället för en D3. Prisskillnaden mellan de kamerorna är ca 35-40 K.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tri_State:

Jo, det helt klart sant de du säger. Jag försökte dock spegla principen här. Bilden jag tog hade jag exempelvis lika gärna kunnat ta med en D3000 istället för en D3. Prisskillnaden mellan de kamerorna är ca 35-40 K.

Sant, hade definitivt gått, även med en betydligt billigare kamera, kanske till o med en kompaktkamera om man har en som klarar den dynamiken du fått till i bilden (mycket snygg bild för övrigt). Misstänker att du kört råformat, vilken råkonverterare använde du?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Skrivet av r:Grid:

Sant, hade definitivt gått, även med en betydligt billigare kamera, kanske till o med en kompaktkamera om man har en som klarar den dynamiken du fått till i bilden (mycket snygg bild för övrigt). Misstänker att du kört råformat, vilken råkonverterare använde du?

Tackar.
Jepp, jag kör oftast i rå. Använder just nu Camera Raw CS5 men när denna bilden var tagen så hade jag nog CS4. Tycker att de är en galant råkonverterare, har dock ej testat så många.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Många snygga bilder!

Var framförallt imponerad av xplod. Höjd FOV i norrland ..