AMD släpper Catalyst 10.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaster3:

När jag installer CCC 10.7, så funkar Java jävligt dåligt, att det nästan inte funkar alls.. Det funkar perfekt med 10.6.

Jag har radeon 5850 och windows 7 64-bit.

Hm, de va la skumt, ska ju inte ha nått med java att göra, här kan du testa ett enkelt spel & se om det flyter Kom ihåg att rensa dina java tempfiler från kontrollpanelen ibland så brukar det gå bättre, också webbläsar cachen, kan göra underverk...

BreakOut Java Applet

Permalänk
Medlem

Nån som har lösning på problemet med att bilden hoppar?

Visa signatur

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Någon som vet om BF:BC2 load times är fixade i 10.7? Sitter fortfarande med 10.5 för på 10.6 verkade det inte fungera.

Fungerar inte för mig heller

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

grafik-buggarna

har dom fixat "mouse distortion" som händer ibland?, brukar få det när jag spelar Heroes of Newerth. Musen blir hackig och delar av muspekaren försvinner helt. den har blivit dubbelt så stor också.

Och vet ni om dom har fixat det ABSOLUT VIKTIGASTE? vet ni vilket det är?
För er som inte vet så ska jag berätta det för er, det är: (GSoD - Grey Screen of Death) Blir antingen helgrå skärm eller mestadels grå med svarta och vita vertiala linjer som förekommrt ibland. Anledningen till GSoD sägs vara att det inte blir tillräckligt med ström som överförs i samband med grafikkortet pga drivrutinerna från ATI/AMD när grafiken byts från 3D till 2D och när kortet är "idle". Alltså det händer när man t.ex surfar på sweclockers ;).

Nån som vet om det är fixat och allt fungerar bra som det ska? (ati är sååå kassa -.-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snallis:

har dom fixat "mouse distortion" som händer ibland?, brukar få det när jag spelar Heroes of Newerth. Musen blir hackig och delar av muspekaren försvinner helt. den har blivit dubbelt så stor också.

Och vet ni om dom har fixat det ABSOLUT VIKTIGASTE? vet ni vilket det är?
För er som inte vet så ska jag berätta det för er, det är: (GSoD - Grey Screen of Death) Blir antingen helgrå skärm eller mestadels grå med svarta och vita vertiala linjer som förekommrt ibland. Anledningen till GSoD sägs vara att det inte blir tillräckligt med ström som överförs i samband med grafikkortet pga drivrutinerna från ATI/AMD när grafiken byts från 3D till 2D och när kortet är "idle". Alltså det händer när man t.ex surfar på sweclockers ;).

Nån som vet om det är fixat och allt fungerar bra som det ska? (ati är sååå kassa -.-)

Snallis, tror inte dom fixat mouse distortion. Frågade tidigare i tråden. Fett störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Snallis, tror inte dom fixat mouse distortion. Frågade tidigare i tråden. Fett störande.

jaa, det är det verkligen, speciellt när man inte vet vart man har muspekaren på skärmen!
Blir LITE svårt att poppa spells på fiender i Heroes of Newerth

Permalänk
Medlem

Japp, men tror inte dom kommer fixa detta ever.

Permalänk
Medlem

Ni som uppdaterat, finns videokonvertararen med i 10.7 drivrutinerna? Den finns i Betan som jag kör nu, men har varit med om det tidigare att konverteraren varit med i Beta-drivisarna, men inte i den färdiga versionen

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

fack, datorn hänger sig när jag installerar skiten

Permalänk

Fick bara problem med denna drivrutinen, spel som jag har i crossfire krashar hela tiden :/

Tillbaka till 10.5!

Permalänk
Medlem

Många hoppar tillbaks till 10.5 då varken 10.6 eller 10.7 är bra. Finns även en 10.7 preview
10.8 beta finns att hitta men den versionen är naturligtvis rätt buggig.
Ska själv avinstallera 10.6 och köra 10.5 istället ikväll.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Kan man inte ladda ner SouthBridge drivrutinen längre? eller är den inbakad i grafikdrivrutinen? Jag kan i alla fall inte hitta den nånstans på deras sida längre

Edit:
Sorry, hittade den nu. Måste ha varit blind igår
Så det är inte värt att installera 10.7 säger ni, kanske inte värt att offra den tiden då för ominstallation. 10.6 gav mig blåskärm minns jag och denna är inte bättre då. Läste på AMD forumet att många haft problem att få CCC att funka med senaste drivrutinen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joi:

Tror du helt ärligt att han var seriös?

Inget som tydde på att han inte var det.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Många hoppar tillbaks till 10.5 då varken 10.6 eller 10.7 är bra. Finns även en 10.7 preview
10.8 beta finns att hitta men den versionen är naturligtvis rätt buggig.
Ska själv avinstallera 10.6 och köra 10.5 istället ikväll.

Och många kör 10.7 utan problem.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med att det inte går att ställa in manuella fläktinställningar?

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Håll er till ämnet.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Inaktiv

Inga problem alls med CCC 10.7 för mig, och har inte haft något med varken CCC 9.12 fram till 10.6 heller. Tråkigt för er det krånglar för. =/

Permalänk
Skrivet av anders.149:

Inga problem alls med CCC 10.7 för mig, och har inte haft något med varken CCC 9.12 fram till 10.6 heller. Tråkigt för er det krånglar för. =/

Samma här, jag är dock alltid noga med att först avinstallera det gamla CCC först. Sen boot och in med nya..

Permalänk
Medlem

Bara för mig kortet blev 15 C varmare med dessa drivers? hur fan lyckas ati...

Permalänk
Medlem

inga probs här,, på ett Sapphire 5970...

Permalänk
Medlem

funkar alldeles kanon..på ett asus 5850
har aldrig behövt avinstallerat dom gamla drivrutinerna. next, next,next,...klart:D

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Skrivet av vaggan:

Bara för mig kortet blev 15 C varmare med dessa drivers? hur fan lyckas ati...

Det beror väl på att idle klocksen är högre, ställ ner dom lägre om du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det beror väl på att idle klocksen är högre, ställ ner dom lägre om du vill.

Hur gör jag det då? har aldrig pillat med mitt kort via mjukvara annat än CCC och ändå steg tempsen med 15C nu. Testade även med 10.5 som verkar funka bra för många men tempsen var fortfarande 15C högre. Kör jag med 10.3 som fungerat stabilast för mig än så länge så ligger tempsen på "normala" 30-35C, med 10.5 / 10.7 ligger det på 50-55C. Inte så farligt iof men fortfarande konstigt att värmen höjs 15C för att man uppdaterar drivers <.<

Hur förklaras det? höjde dom idleclocksen efter 10.3 eller vad? Jag kan konstatera att det inte har med rumstemperaturen att göra då jag mätte värmen vid samma tidpunkt.

Kör med 5870 för övrigt.

Permalänk

Japp idle klocks är höjda, vill minnas att dom gjorde det för att fixa nåt knas som uppstod om man körde eyefinity.

Vet inte riktigt vilket bästa sättet att klocka ner idle-klocksen är, då jag inte har ett 5870 själv. Men någon annan vet säkert det.

Och precis som du säger så 50*c idle är ju inget konstigt alls, förvisso mer än 30*c men 30*c idle är å andra sidan extremt bra temp

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Japp idle klocks är höjda, vill minnas att dom gjorde det för att fixa nåt knas som uppstod om man körde eyefinity.

Vet inte riktigt vilket bästa sättet att klocka ner idle-klocksen är, då jag inte har ett 5870 själv. Men någon annan vet säkert det.

Och precis som du säger så 50*c idle är ju inget konstigt alls, förvisso mer än 30*c men 30*c idle är å andra sidan extremt bra temp

Åfan, då vet jag att det var fullt normalt att tempsen sköt i höjden då. Slipper jag nojja över det mera. Tack för det ^_^

Permalänk
Skrivet av vaggan:

Åfan, då vet jag att det var fullt normalt att tempsen sköt i höjden då. Slipper jag nojja över det mera. Tack för det ^_^

Hade vart en helt annan sak om load temp ökat 15*c, det hade inte alls vart bra

Permalänk
Avstängd

Har installerat 10.7 nu och Catalyst verkar funka för mig. Tempen steg ganska mycket som andra också har sagt, ligger på 55 grader IDLE vilket inte är kul :(. Kan det inte vara fel på avkännening bara tror ni? att den visar fel menar jag

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Jag har heller aldrig stött på problem med Ati drivisar, jo, det med långa BFBC2 load times t o m 10.2, men förutom det. Tycker synd om er som har otur med detta. Fast jag har bara haft 10.2 , 10.3 , 10.4 och 10.5, har för nuvarande 10.5 respektive 10.4 då jag tycker att dem funkar bra och att jag inte kör eyefinity (och därmed behöver hotfixarna)

MVH

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig använda ati igen. Kan bara köra 10.4. Alla nyare drivers blåskärmar vid windows uppstart.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nikken:

Jag kommer aldrig använda ati igen. Kan bara köra 10.4. Alla nyare drivers blåskärmar vid windows uppstart.

Hur installerar du drivrutinen i fråga?