Två platta Radeon HD 5770 från XFX

Permalänk
Melding Plague

Två platta Radeon HD 5770 från XFX

Grafikkort som endast blockerar en expansionsplats är på modet. Tillverkaren XFX hakar på med två nya modeller.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha så många utgångar på kortet? 5 är ju helt galet.

Permalänk

Undra hur mycket fläktarna låter?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enorus:

Varför vill man ha så många utgångar på kortet? 5 är ju helt galet.

Typ för att driva 5 skärmar?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

Känns som ett väldigt onödigt kort på en redan överfylld marknad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Känns som ett väldigt onödigt kort på en redan överfylld marknad

Håller inte med.
Det känns som ett väldigt intressant kort för tillfällen då många gränssnitt mot en dator önskas. Jag kan tänka mig att kortet gör sig förträffligt i exempelvis en övervakningscentral av något slag, i en affär där reklam visas på flera skärmar, för programmerare som vant sig vid lyxen av 2+ skärmar osv. Det är ett lättare kort som inte kräver lika mycket energi och sålunda inte blir lika varmt som 58xx-serien, men ändå har fem DP-utgångar. Därtill är det smalt och går att stoppa i en mindre låda. Förhoppningsvis är det relativt tyst också!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Inaktiv

Otroligt intressanta kort och kylningsbiten ser åtminstonde mer genomtänkt ut än Powercolors lösning. Att sedan ena modellen klarar fem skärmar är ju riktigt trevligt.

Att dessa skulle vara onödiga håller jag verkligen inte med om.

Permalänk
Avstängd

Ser ju väldigt intressant ut för en HTPC/Mini-gamingdator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Bästa pris påXFX Radeon HD5850 X Black Edition HDMI DisplayPort Dual-DVI 1GB

Varför inte länka till något 5770-kort? 5850 känns ju lite fel, kan lika gärna länka till ett nVidiakort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Ak:

Varför inte länka till något 5770-kort? 5850 känns ju lite fel, kan lika gärna länka till ett nVidiakort...

Den länkar säkert till något automatiskt.

Permalänk
Medlem

Tror nog kylningen blir rätt bra på dessa, men kommer verkligen det platta med 2 utgångar kosta hela 2000? Okej för det med 5 utgångar men

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

Perfekt för folk som bygger ITX system och har tajt om plats i chassit, förstår inte hur det skulle ses som onödigt.
Är ju egentligen bara bra att sakerna blir mindre.

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem

Jag fick en riktigt flashback till när jag som yngre satt och törstade över X800-korten när de var nya. Kylarlösningen ser ut som en mer eller mindre exakt kopia av dessa, som jag minns dem.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

accelero på ett sådant kanske

undra om det går att trycka dit en accelero S1 rev2 utan att modda den nu när DVI-portarna inte ligger på höjden längre. iaf inte mer modd än på 4770.

Visa signatur

Stationär: FD Define R4 | Asus P8Z77-V Pro | Core i5 3570K @ 4.23GHz | 8 GB Corsair Vengeance @1648Mhz | Asus Radeon HD 7790 | Samsung Evo 850 512 GB | Win 10 Home x64 | NAS Synology 210j 2x2TB Samsung F4

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Undra hur mycket fläktarna låter?

Ursäkta ett sent svar men i CF så låter dom mindre tillsammans än ett 5850 i load.
Dom sitter inklämda på ett m-ATX moderkort i en R3.
Referens är ett XFX 5850 BE i en R2.
Letade efter ett annat inlägg men kunde inte låta bli att svara

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...