A Game of Thrones (TV-serie)

Permalänk
Medlem

A Game of Thrones (TV-serie)

Är det någon annan här som ser fram emot TV-serien baserad på George R.R. Martin's fantastiska bokserie "A Song of Ice and Fire"?

Serien produceras av HBO (OZ, Rome) och Sean Bean spelar en av huvudkaraktärerna. Jag tror att det kan bli en riktig succé, speciellt då författaren verkar vara involverad i processen.

Har du läst böckerna? Tror du att TV-serien kan leva upp till förväntningarna?

Länkar:

Game of Thrones (TV series) - Wikipedia, the free encyclopedia
HBO

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Jag försökte börja läsa böckerna en gång, men just då hade jag inte direkt tid att läsa ytterligare en serie tegelstenar. Men det verkar vara bra skit. TV-serien lär jag ju försöka se, dock.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ska helt klart kolla in serien, men jag ska nog försöka läsa iallafall första boken innan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Ska helt klart kolla in serien, men jag ska nog försöka läsa iallafall första boken innan dess.

Det kan jag rekommendera. Böckerna är ganska långa men uppdelade i många, relativt korta kapitel. Jag brukar inte läsa speciellt ofta (eller snabbt för den delen), men dom här böckerna flyter på väldigt smidigt.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Ifall serien följer böckerna så kommer den bli LÅNG och ruskigt bra för böckerna är enastående.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Böckerna är ju sjukt bra så självfallet måste man följa tv-serien när den släpps.

Permalänk
Medlem

Sean Bean får ju alltid spela nervsammanbrott, inte direkt så jag tänker mig Eddard. Iofs är han inte fri från inre slitningar..

Oavsett så är prologen rätt cool och jag hoppas och tror den kommer inleda serien

Spoiler:

Lär ju bli som en lika plågad men mer rättänkade Boromir

Dold text
Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Bara jag som stör mig på att Westeros låter misstänkt likt Västerås?

Permalänk
Medlem

Häftigt! Hade helt missat att detta var på gång!
Är i mitten av andra boken, och (bok)serien har verkligen varit SJUKT bra hittils!

Är dock vääääldigt skeptisk till fantasy som blir TV-Serie efter Sam Raimi bokstavligt talat slaktade SOT :/

Men i vanlig ordning: om dom mot all förmodan kan lyckas följa originalberättelsen så har det potential att bli bra!

Permalänk
Medlem

Böckerna är helt underbara om än svåra att få tag i på svenska, men det finns ju potential att göra en grymm serie iaf.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem

En ny trailer har kommit tillsammans med en liten preview. Finns bara ett ord att säga: EPIC!

Ny trailer
YouTube - Game Of Thrones Official "Raven" Tease (HBO)

Preview med den nya trailern i slutet.
YouTube - Game of Thrones Preview

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janeway:

En ny trailer har kommit tillsammans med en liten preview. Finns bara ett ord att säga: EPIC!

Ny trailer
YouTube - Game Of Thrones Official "Raven" Tease (HBO)

Preview med den nya trailern i slutet.
YouTube - Game of Thrones Preview

Det ser väldigt ointressant ut för mej som bara har sett trailer och läste något.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Fin förhandstitt.
Blir intressant att höra om Bolton kommer att tala tyst.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

http://www.hbo.com/video/video.html/?autoplay=true&vid=114909...
Tittade just in den 'behind the scenes' videon och jag måste säga att jag är väldigt imponerad! Verkar bli en serie som håller väldigt hög kvalité!
Har läst alla böckerna och väntar otåligt på nästa, tur att det inte är så långt kvar till tv-serien. Verkar sändas i april om man ska tro på förhandstitten.

Permalänk
Medlem

Det är ju HBO som gör serien, klart det blir bra då!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Har läst att första avsnittet sänds i USA den 17e! Så lite mer än 2 veckor kvar tills man får se om serien håller måttet!

Permalänk
Medlem

Winters i coming!

Permalänk

Fan vilken smutt video!

Permalänk
Medlem

Började nu i måndags (Söndags).

Var bra första avsnitt.
Nu funderar jag på om man ska läsa böckerna. Har första hemma, tänkte läsa den innan men blev aldrig av.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Kan väl flika in att HBO förnyade serien för en andra säsong kort efter att första avsnittet visades.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Grymt välgjord och bra. Jag har faktiskt inte läst dessa böcker men blev väldigt sugen nu.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Såg första avsnittet 3 gånger sen beställde jag nått paket med samtliga 4 böcker

Härligt med en till säsong, hoppas på fler än 10 avsnitt nu då, 12 hade ju varit fina firren.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Inte läst böckerna så har inte så stor koll på världen men såg första avsnittet efter sett trailern på imdb. Med tanke på folket i norr osv funderade jag om det är mysticism, magi och sånt i världen eller?

Permalänk
Medlem

Serien är precis lika bra som jag förväntade mig. Och det kommer bara bli bättre. Tror att dom bara fokuserar på husen Stark, Lannister och Targaryen i första säsongen. De andra stora husen kommer nog att introduceras i nästa säsong.

Skrivet av Kapten Kattskit:

Inte läst böckerna så har inte så stor koll på världen men såg första avsnittet efter sett trailern på imdb. Med tanke på folket i norr osv funderade jag om det är mysticism, magi och sånt i världen eller?

Det kommer.

Permalänk
Medlem

Härligt!

Permalänk
Medlem

Hade missat totalt men spännande med en medeltida fantasy.

Permalänk
Medlem

Blir bättre för varje avsnitt..

Permalänk
Medlem

De första avsnitten var ju grymma, Hoppas de fortsätter lägga lika mycket krut på personligheterna.
Och att kanske denna serien gör att Forum (förlaget) kan ge ut böckerna igen.

Visa signatur

Dator : Ryzen 7 5800x ; 32GB Ram; RTX3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1n:

De första avsnitten var ju grymma, Hoppas de fortsätter lägga lika mycket krut på personligheterna. Och att kanske denna serien gör att Forum (förlaget) kan ge ut böckerna igen.

Underbart bra serie, jag är väldigt nöjd efter att ha läst böckerna tidigare. Hörde också att böckerna nu blivit i princip slutsålda på vissa ställen i och med att tv-serien släpptes (engelska utgåvor då alltså).