Permalänk

Asus G73 modeller

Tja jag undrar vilken modell ska jag köpa utav dessa:

Asus G73JH-TY171V:

WEBHALLEN.com - Asus G73JH-TY171V - Core i5 450M / 4GB / 500GB / 17.3" LED / ATI HD5870 / DVD±RW / Win 7 HP

eller

G73JH-TZ158Z:

WEBHALLEN.com - Asus G73JH-TZ158Z - Core i7 720QM / 6GB / 500GB / 17.3" LED / ATI HD5870 / Blu-Ray / Win 7 Ultimate

Jag har pengarna att kunna köpa den dyrare modellen. men frågan är är det värt det? bättre upplösning på skärmen och 4 kärning processor. är det bättre o slänga ut lite mer för att få processorn och kommer den va mer framtidssäker?

Jag gejmar mycket och vill kunna köra COD 4, MW2, BF BC2, GTA IV på 60+ fps på med/high inställningar utan någe hack eller fps lag!!. om ja slänger ut så mkt cash så vill jag vara stensäker på att denna rackare klarar av det hundra procentigt!

Permalänk
Permalänk

det är inte den. denna är en modell snäppet billigare.

Permalänk
Inaktiv

Skillnaden är ganska stor på dem två, på G73JH-TZ158Z får du i7, 2GB mer minne, Hybrid HDD/SSD, Bluray, Win7Ultimate. Just nu är de inte många spel som utnyttjar 4 kärnig cpu men nästa år vad jag hört bör de komma fler spel. Crysis 2 ska väl dra fördel av 4 kärnig cpu har jag för mig.

Skrivet av slaytanic666:

Tja jag undrar vilken modell ska jag köpa utav dessa:

Asus G73JH-TY171V:

WEBHALLEN.com - Asus G73JH-TY171V - Core i5 450M / 4GB / 500GB / 17.3" LED / ATI HD5870 / DVD±RW / Win 7 HP

eller

G73JH-TZ158Z:

WEBHALLEN.com - Asus G73JH-TZ158Z - Core i7 720QM / 6GB / 500GB / 17.3" LED / ATI HD5870 / Blu-Ray / Win 7 Ultimate

Jag har pengarna att kunna köpa den dyrare modellen. men frågan är är det värt det? bättre upplösning på skärmen och 4 kärning processor. är det bättre o slänga ut lite mer för att få processorn och kommer den va mer framtidssäker?

Jag gejmar mycket och vill kunna köra COD 4, MW2, BF BC2, GTA IV på 60+ fps på med/high inställningar utan någe hack eller fps lag!!. om ja slänger ut så mkt cash så vill jag vara stensäker på att denna rackare klarar av det hundra procentigt!

Permalänk
Medlem

Har du pengar att slösa så varför inte.
Men om du bara ska spela är det inte ens i närheten av värt det.

Den andra datorn är ~60% dyrare. Hur mycket bättre i spel? 6% kanske...

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk
Skrivet av RedEviL:

Har du pengar att slösa så varför inte.
Men om du bara ska spela är det inte ens i närheten av värt det.

Den andra datorn är ~60% dyrare. Hur mycket bättre i spel? 6% kanske...

presterar i7an bättre i spel som bf bc2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slaytanic666:

presterar i7an bättre i spel som bf bc2?

Du lär knappast tjäna 60% iaf.

Någon procent. Grafikdelen gör mest i spel sålänge man har en tillräckligt bra processor.

Sedan kan man säkert klocka 450m tillräckligt mycket att matcha prestandan hos I7an.

Däremot kan du göra mycket fler grejer med I7an, förutom att spela d.v.s.

Mvh Daniel

Permalänk
Skrivet av n0m0ney:

Du lär knappast tjäna 60% iaf.

Någon procent. Grafikdelen gör mest i spel sålänge man har en tillräckligt bra processor.

Sedan kan man säkert klocka 450m tillräckligt mycket att matcha prestandan hos I7an.

Däremot kan du göra mycket fler grejer med I7an, förutom att spela d.v.s.

Mvh Daniel

vad är det jag kan göra med i7an som i5 inte klarar

Permalänk
Medlem
Skrivet av slaytanic666:

vad är det jag kan göra med i7an som i5 inte klarar

HT ?

Ummm, ta stöd i applikationer som stödjer 6 kärnor ( Vegas ? )

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Skrivet av LuCkY21:

HT ?

Ummm, ta stöd i applikationer som stödjer 6 kärnor ( Vegas ? )

det enda jag gör är typ gejmar,spotify,msn, kanske lite video editing men det pallar i5an av va.

Permalänk
Medlem

Ta I7:an om du renderar HD material, programmerar eller använder andra program som kräver väldigt mycket CPU och Minne.
För de ändamålen skulle jag själv dock ta de pengarna och köpa en kraftigare stationär dator för det.

Ska du spela, ta I5:an. Lite Video editing klarar den, men inte optimal för HD material.

Mvh Daniel

Permalänk

i5'an har HT också, är det till spelande så ta i5'an rakt av. Den går dessutom att överklocka ganska bra(mha setFSB), över 3ghz.

Permalänk
Inaktiv

Om jag var du skulle jag ta Asus G73JH-TZ127V 14 995:- windows ultimate är onödig denna är lika bra som den för 19lax när det gäller spel men mycket billigare

för om jag var du skulle jag ta denna sen köpa till några spel ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Om jag var du skulle jag ta Asus G73JH-TZ127V 14 995:- windows ultimate är onödig denna är lika bra som den för 19lax när det gäller spel men mycket billigare

för om jag var du skulle jag ta denna sen köpa till några spel ^^

Beställde min ifrån siba i tisdags och kan ju avslöja att de inte är de snabbaste på att leverera, fortfarande inte skickad. Hoppas den skickas snart iaf

Permalänk

Du säger att du har råd med den dyrare men den billigare räcker för dina behov. Om jag var du skulle jag alltså köpa den billigare och sen lägga de 7 tusen du får över på roligare saker kanske en SSD, Mus, Headset, Kanske till och med en fin IPS skärm för att få det bästa utav videoredigeringen

Visa signatur

Intel I7 985 || EVGA 4-way sli || 3 x XFX 5870 || 3 x Intel X25M 80gb Raid 0 || 12gb Corsair Dominator GT 1866 MHz || Corsair HX 1000w || Silverstone Fortress 2 || 2 x 2tb Western Digital black Raid 1 ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LÖVTRÄ:

Beställde min ifrån siba i tisdags och kan ju avslöja att de inte är de snabbaste på att leverera, fortfarande inte skickad. Hoppas den skickas snart iaf

gött laptopen finns i lager î siba varuhuset där jag bor så funderar på att köpa den nu idag elr imorn! så lycko mig ^^