Asus släpper vibrerande hörlurar

Permalänk
Melding Plague

Asus släpper vibrerande hörlurar

Komponentjätten Asus lanserar hörlurar med inbyggd vibrator för bättre inlevelse i film, musik och spel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så vibrationerna fungerar ungefär på ett sätt som vibrationer i konsollkontrollerna gör? Typ vid nära explosioner och liknande?

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka mig att det tillför något annat än irritation med vibrerande hörlurar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Köpte lurar med liknande funktion för runt tio år sedan. Claes Ohlsson säkerställde att de gick sönder efter typ en vecka. Som den tonårsgrabb jag var så tyckte jag nog att det var rätt ballt.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0m0ney:

Så vibrationerna fungerar ungefär på ett sätt som vibrationer i konsollkontrollerna gör? Typ vid nära explosioner och liknande?

Mvh Daniel

Skrivet av Hardware guy:

Kan inte tänka mig att det tillför något annat än irritation med vibrerande hörlurar.

Jag har kört med vibrerande headset i 2 år nu och tycker de är riktigt fräckt!
de vibrerar till bas ljud så när man spelar och de blir explosioner så är de riktigt tufft.

Dock tyckte jag att asus lurar var stryk fula!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Provade ett par Trust lurar med vibration, värsta jag haft på mig någonsin, får bara huvudvärk och det medför ingen extra upplevelse.

Permalänk

Hade ett Philips headset för några år sen med vibrations "grejer" för nacken och det måste jag säga är nått jag saknar väldigt mycket sen dem gick sönder

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte vill ha så'na stora klumpar till volymkontroll o dyl på sladden ?
Antingen hänger de och tynger ner på ena sidan eller så lägger man den på bordet eller nå't och så råkar den falla ner när man minst vill det och ger ett trevligt ryck i sladden.

Permalänk
Medlem

Vibrerar inte alla hörlurar?

Permalänk
Medlem

Testat liknande lurar i Cs 1.6 och jag tyckte om de, härligt när man kör med AWP :]

Permalänk
Medlem

Hahaha hade några såna här från typ Creative runt 2002, fyfan va jobbigt det blev efter ett tag :P. Särskilt när dom vibrerade av MSN när man chilla o lyssna på musik

Edit:

Skrivet av Kenshiin:

Provade ett par Trust lurar med vibration, värsta jag haft på mig någonsin, får bara huvudvärk och det medför ingen extra upplevelse.

Ja, dom var det!

Edit igen: Tunga som fan och sög batterier btw. Årets nerköp utgår jag från att dessa lurar blir!

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Skrivet av MooDHooDs:

Vibrerar inte alla hörlurar?

Om man har riktigt högt, så ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Om man har riktigt högt, så ja!

Nej alla vibrerar, som han säger hur får du annars ljud?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Nej alla vibrerar, som han säger hur får du annars ljud?

Är väl dock inte själva headseten som vibrerar så mycket, utan högtalar-membranen i dem;)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

Nej alla vibrerar, som han säger hur får du annars ljud?

Men inget man känner av.

Skrivet av Devrer:

Är väl dock inte själva headseten som vibrerar så mycket, utan högtalar-membranen i dem;)

Word.

Permalänk
Medlem

hoppas verkligen dom har en tysta motorer till vibratorerna.
har haft ett par liknande lurar innan men då hörde man ett klart surr varje gång då skulle skaka, blev rätt drygt efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarigan:

Är det bara jag som inte vill ha så'na stora klumpar till volymkontroll o dyl på sladden ?
Antingen hänger de och tynger ner på ena sidan eller så lägger man den på bordet eller nå't och så råkar den falla ner när man minst vill det och ger ett trevligt ryck i sladden.

Håller med, mitt roccat kave har en volymkontrol som är tung o fin, de har också vibrator i sig som kickar in vid låga frekvenser. Välldigt skönt! Vid tex explotioner eller vanligt musiklysnande. (rekomenderas varmt trotts att det är tungt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Är väl dock inte själva headseten som vibrerar så mycket, utan högtalar-membranen i dem;)

Hörlurar innehåller vad jag vet högtalarmembran. Alltså vibrerar hörlurarna.

Om inte kan ni inte heller kalla dessa för vibrerarande då inte själva "hörlurarna" ger upphov till vibrationerna utan vibrationselementen inuti dem.

Och nog är de kännbara, annars skulle ni inte höra något eftersom era öron fångar upp vibrationerna och översätter dessa

Permalänk
Medlem

Låter otroligt jobbigt att ha på sig. Nej tack för min del

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Låter otroligt jobbigt att ha på sig. Nej tack för min del

Det sitter ingen rumble pack i dom om du trodde det Alla hörlurar med låg frekvens upplevs som vibrerande pga membranet YouTube - Subwoofer Bass test - 20 hz

De ger en riktigt mysig känsla

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Urgh... ska mycket till för att jag byta min Sennheiser HD555 mot sånt skräp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Det sitter ingen rumble pack i dom om du trodde det

Jo de är exakt vad de är.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Låter som AMBX i headset

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

Jo de är exakt vad de är.

"The headset responds to bass-heavy frequencies"
Review: Asus CineVibe headphones

Jag vet ju inte riktigt men det låter då som flera redan sagt att vibrationerna uppstår av låga frekvenser

Permalänk
Medlem

Måste vara gött om man sitter o lyssnar på dunka dunka musik, alltså att lurarna vibrerar till varje gång dunket kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

"The headset responds to bass-heavy frequencies"
Review: Asus CineVibe headphones

Jag vet ju inte riktigt men det låter då som flera redan sagt att vibrationerna uppstår av låga frekvenser

Inte av, utan vid låga frekvenser. Asus produktsida;

"Experience immersive bass sound through vibration

Enhance bass feeling via rumble-feedback vibrators"

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Skulle nog hellre behälla mina steelserie-lurar och sätta ett vibrationselemebnt på stolen

Visa signatur