Val mellan två HP datorer - vilken är bäst?

Permalänk
Medlem

Val mellan två HP datorer - vilken är bäst?

Ska slå till på en av nedanstående bärbara datorer från HP: Produktjämförelse hos Prisjakt

HP G62-A35so - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer = G62-A35so = Har AMD Phenom II X3 P820 processor och grafik 1GB Mobility Radeon HD 5470

HP G62-A31so - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer = G62-A31so = Har en Intel Core I3-350M processor och grafik ATI Mobility Radeon HD 5470 512MB.

I övrigt är dom samma. Vilken ska jag välja? Dom kostar samma där jag kan köpa dom och jag ska INTE använda den som speldator. Tack för snabbt svar!

Permalänk

Ingen av dom är ett bra köp hp kan inte bygga datorer och har aldrig kunnat, har jobbat på hp support och har aldrig varit med om värre går inte förklara. Köp asus msi eller till och med Mac men inte hp.

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem

Tyvärr så har jag redan bestämt mig för en av dom. Har många nöjda kompisar med HP.
Tack för din synpunkt - Jag vill fortfarande ha feedback på vilken av dom två som man ska välja.

Permalänk
Medlem

måste du ha någon av dem så ta G62-A35so

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av clairvoyant:

Ingen av dom är ett bra köp hp kan inte bygga datorer och har aldrig kunnat.

Det är så långt från sanningen som möjligt de har haft välidgt bra datorer som håller tex : NCxxx serien har själv haft en NC6000 Som har funkar i 6 år , nc6220 och min NC6400 som har funkar sedan release datumet

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av clairvoyant:

Ingen av dom är ett bra köp hp kan inte bygga datorer och har aldrig kunnat, har jobbat på hp support och har aldrig varit med om värre går inte förklara. Köp asus msi eller till och med Mac men inte hp.

Jag jobbar som tekniker på ett större företag , vi har flera hundra burkar , både stationära och bärbara , alla HP och jag kan inte säga annat än att jag är nöjd med dom hårdvarumässigt sett.

Säger som jag sa till frugan när hon viille ha en ny burk , eftersom du inte ska göra nåt speciellt och dom kostar likvärdigt så köp den som du gillar utseendet bäst på.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av LFN:

Ska slå till på en av nedanstående bärbara datorer från HP: Produktjämförelse hos Prisjakt

HP G62-A35so - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer = G62-A35so = Har AMD Phenom II X3 P820 processor och grafik 1GB Mobility Radeon HD 5470

HP G62-A31so - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer = G62-A31so = Har en Intel Core I3-350M processor och grafik ATI Mobility Radeon HD 5470 512MB.

I övrigt är dom samma. Vilken ska jag välja? Dom kostar samma där jag kan köpa dom och jag ska INTE använda den som speldator. Tack för snabbt svar!

AMD burken presterar troligen lite bättre påde cpu och gpu mässigt, men inte särskilt mycket. Istället kanske datorn drar mer ström och på så sätt blir varmare och får kortare batteritid, och då är frågan om det värkligen är värt det?

Permalänk
Medlem

Tack alla för era svar. Jag körde på i3 processorn.

Permalänk
Skrivet av LFN:

Tack alla för era svar. Jag körde på i3 processorn.

Det gjorde du rätt i, för den är snabbare