Crysis 2 försenas till 2011

Permalänk
Melding Plague

Crysis 2 försenas till 2011

Electronic Arts avslöjar att Crysis 2 skjuts fram till det första kvartalet 2011.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

neeeeeeej!
Det var ju lite synd.
Ett av få spel jag faktiskt sett fram emot, aja bara att vänta lite till.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Awww

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk

Där rök årets julklapp!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Inaktiv

Jahop...

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge x)

Permalänk
Medlem

Nu måste vi ju fortsätta köra Benchmark med Warhead istället! Inte bra och just det ja, synd att vi inte kan spela det heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon149931:

Jahop...

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge x)

Fel, Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Kan sätta pengar på att de är för att de tar extra tid att få de att funka på konsolerna!

Att folk ens kan me att spela såna här spel på konsol är hel obegripligt för mej då CRYSIS är ett av dom spelen som man faktiskt spelar just för att de är så SJUKT ÜBER grafik när man har en dator settup som klarar göra spelet rättvisa.

Jag menar hur stor skillnad grafikmässigt kan de bli på CoD MW2 och Crysis 2 på konsol när de fortfarande sitter fast i DX9 träsket med sunkiga (läs värdelösa) grafikkort och för övrigt nästan utdaterad teknik.

Min bärbara ( se sign ) ger bättre grafik och FPS på tvn än ett PS3'n när jag kör CoD MW2. PINSAMT!!!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Hahahhaahahah, spelet ska vara gjort för alldagliga datorsystem?

Låter ju.... bra

Permalänk
Medlem

Vi får väl hoppas att de använder tiden väl då. Bättre med ett bättre spel och det kommer ut lite senare än ett sämre spel som vi får tidigare.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Har länge tänkt att detta spel skulle faila, och sen så såg jag trailern till PS3 och fullkommligt grät...... vilken hemsk gafik !!!! när spel görs för att tjäna pengar dvs till konsol först och främst så brukar allt få lida och inte bara grafiken som faktiskt är Crysis huvudsakliga lockelse.

Permalänk
Medlem

Det ser ju ut som betydligt sämre grafik än crysis (1)? Hur kan en uppföljare ha sämre grafik än sin föregångare som kom 5 år tidigare?
Ungefär som att starcraft 2 skulle ha sämre grafik än starcraft.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MooDHooDs:

Det ser ju ut som betydligt sämre grafik än crysis (1)? Hur kan en uppföljare ha sämre grafik än sin föregångare som kom 5 år tidigare?
Ungefär som att starcraft 2 skulle ha sämre grafik än starcraft.

Jag vet inte om det var tänkt som en retorisk fråga, men svaret är i alla fall multiformat. Spelet ska släppas till Xbox 360 och PS3 också, vilket gör att de i första hand anpassar spelet för konsolerna, eftersom det finns mer pengar att tjäna där.

Permalänk
Medlem

Detta var ju bara sorgligt, hoppas verkligen det är konsolversionen som ser ut så...

Permalänk
Medlem

Allt material som visats har varit på konsol. I denna tech demo för själva motorn kan man se next gen ready, vilket är pc.
YouTube - CryEngine 3 Beauty Speed Interaction Trailer [HD]

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gender Bender:

Allt material som visats har varit på konsol. I denna tech demo för själva motorn kan man se next gen ready, vilket är pc.
YouTube - CryEngine 3 Beauty Speed Interaction Trailer [HD]

Frågan är då varför de visar upp spelet från sin sämsta sida rent visuellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Allt material som visats har varit på konsol. I denna tech demo för själva motorn kan man se next gen ready, vilket är pc.
YouTube - CryEngine 3 Beauty Speed Interaction Trailer [HD]

Mja. Att "next-gen Ready" är PC tror jag inte på. Inte exklusivt.
Du glömmer att Xbox 360:n har varit ute i snart fem år, en fullgod livscykel för en produktgeneration och Microsoft är ju helt klart ute efter att leverera en tredje generations Xbox-konsol när marknaden och tiden är redo.

Ett annat ansikte som är betydligt mycket mer influensrikt inom industrin än Crytek, Epic Games, har ju nämnt att de pysslat med Unreal 4-motorn ett tag nu tänkt att introduceras till nästa generations konsoler. Det vore lustigt om inte Crytek gjorde det samma - att sitta lagom beredda.

ant3:

Citat:

Jag menar hur stor skillnad grafikmässigt kan de bli på CoD MW2 och Crysis 2 på konsol när de fortfarande sitter fast i DX9 träsket med sunkiga (läs värdelösa) grafikkort och för övrigt nästan utdaterad teknik.

DirectX-API som stöds och tekniskt kvalitet på grafik är ganska löst sammanhängande.
Det har ju trots allt hänt näst intill ingenting med varken DirectX10, 10.1 eller DirectX11, utöver att den senare stödjer Tessellering.

Call of Duty Modern Warfare 2 ser måttligt dåligt ut oavsett system.
Och att se tydligt kvalitetsskillnad mellan Modern Warfare 2 på konsol och Killzone 2 eller Gears of War 2 bör vara i synnerhet väldigt enkelt. Oavsett om du vill se att den grafiken renderas av ett system för fyra-fem år gammalt system för 1500-2500kr, eller inte.

Permalänk
Medlem

tråkigt att höra, gillade Crysis 1 grymt mycket och längtar verkligen till uppföljaren.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Frågan är då varför de visar upp spelet från sin sämsta sida rent visuellt?

För att konsol är en stor kundkrets? Sammanlagt är det ju runt 70 miljoner potentiella kunder.

Skrivet av Mr.Borka:

Mja. Att "next-gen Ready" är PC tror jag inte på. Inte exklusivt.
Du glömmer att Xbox 360:n har varit ute i snart fem år, en fullgod livscykel för en produktgeneration och Microsoft är ju helt klart ute efter att leverera en tredje generations Xbox-konsol när marknaden och tiden är redo.

Det är möjligt att next-gen ready även kommer vara för next-gen konsoler, men förvänta dig inte en ny generations konsoler på minst 2år, julhandeln 2012 är va de spekleras om. CryENGINE 3 kommer vara tillgängligt i samma veva som Crysis 2, och "next-gen" kommer med andra ord vara tillgängligt till PC 2011. Sen är det ju inte omöjligt att det kommer en CryENGINE 4 för nästa generations konsoler heller.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

oväntat ...

Permalänk
Medlem

Hmm synd.. Ett spel jag ser fram emot. Tror detta kommer bli otroligt snyggt när det är klart. Kommer sakna djungelmiljöerna dock. Känns som det är lättare att göra såna miljöer "wow-snygga" då det ser mycket fräschare ut än en tråkig betongstad. Aja vi för hoppas dom finslipar det så det verkligen blir en 10a sen när det kommer.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

Om inte ens detta spel kommer att få de vassaste korten på fall i max upplösning så behöver inte ATI och Nvidia ha så brått med att släppa ny grafikkort. För vad ska man ha de till när det inte finns några spel där dessa kort få glänsa.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk

Vad kasst, som många andra här är det här det ända spelet jag väntat på... Jag hoppas det finns lite vatten man kan kolla på allafall Älskar vattnet i Crysis. Imo så borde INGA kort kunna maxa Crysis 2 på ett bra tag efter det kommit ut, så krävande ska grafiken vara enligt mig.. Då får tillverkarna skynda på med nya grafikkort också Och konsolerna kommer se ut som Nintendo 64 jämfört med datorn! :D!

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

Lika bra det, så det kan göras fler buggfixar, optimeringar osv.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Inaktiv

Sweet, då kanske dom för en gångs skull kan fixa till Crysis så det är spelbart utan att hyra in en serverpark för deras otroligt slappa optimeringar.

Permalänk

Meh, kommer ändå att vara slappt konsolspel...

YouTube - ‪CryEngine 2 vs CryEngine 3‬‎

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik4870:

Imo så borde INGA kort kunna maxa Crysis 2 på ett bra tag efter det kommit ut, så krävande ska grafiken vara enligt mig..

Fast vad jag förstår är det fortfarande tyngre att maxa crysis än crysis 2....

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooDHooDs:

Fast vad jag förstår är det fortfarande tyngre att maxa crysis än crysis 2....

Ja, så har jag också förstått det. EA har ju själva gått ut med att det kommer vara mycket mer optimerat än crysis 1, som faktiskt var så krävande mest pga. dålig optimering. Det har man däremot lärt sig av och jobbar mer på, eftersom de vill att man ska kunna spela även på "äldre" system. Läs själva på bit-tech.net

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

För att konsol är en stor kundkrets? Sammanlagt är det ju runt 70 miljoner potentiella kunder.

Du menar 140 miljoner?

Permalänk
Medlem

FPS på konsoll är ju fortfarande som att runka med en sax...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4