Zotac satsar på Mini ITX och USB 3.0

Permalänk
Melding Plague

Zotac satsar på Mini ITX och USB 3.0

Tillverkaren Zotac lanserar ett nytt Mini ITX-moderkort för Intels sockel LGA 1156. Bland funktionerna finns stöd för USB 3.0.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt, nästa gång jag uppgraderar min dator blir det ett Mini ITX, fler borde satsa på Mini ITX!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar att de börjar bli så "vanligt" med M-itx moderkort.

skönt att man inte "MÅSTE" bygga i en Fulltower låds längre för att få sig en gameing rigg.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Väldigt intressant bräda, och som Ant3 säger så är det kul men också lite överraskande det är att se så många m-itx kort släppas

Permalänk
Medlem

Undrar dock om de har lärt sig sin läxa och flyttat på transistorn och inte gjort tabben som gigabyte Gigabyte H55N-USB3 : Mini-ITX done the Gigabyte way... - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News .

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jag önskar ett mini-itx med 2st Esata portar, USB 3.0, 16x pcie, H55 och sata III. Enligt mig värt 1800-2200kr för det. Vet inte hur de "vanliga" mini-itx står sig på överklockning men det får gärna gå 3.6ghz+ på en i5 750.

Såg tidigare länk till Gigabyte's miss med chippet. Ett corsair h70 skulle sitta fint på mitt önske moderkort så det får gärna funka

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Undrar dock om de har lärt sig sin läxa och flyttat på transistorn och inte gjort tabben som gigabyte Gigabyte H55N-USB3 : Mini-ITX done the Gigabyte way... - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News .

Hehe vilken tabbe!

Kul att det dyker upp fler Mini-ITX moderkort. Är ju perfekt för LANdatorer.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Hedersmedlem

Enda nackdelen jag ser med mini-itx är att man tappar platsen för ljudkort. Går iofs att lösa med en extern USB-DAC, men surt när man sitter med ett Asus essence STX som jag gör.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Hoppas detta krot är lika bra som Gigabytes som klarar bclock upp till 250Mhz.

Edit:

För dom som inte sett det så håller HWBot i en OC tväling där krav är att använda Gigabytes ITX kort

GIGABYTE H55 miniITX contest

Skrivet av KiXeR:

Undrar dock om de har lärt sig sin läxa och flyttat på transistorn och inte gjort tabben som gigabyte Gigabyte H55N-USB3 : Mini-ITX done the Gigabyte way... - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News .

Lätt löst med en lite bricka eller fila till kylarens fäste.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Avstängd

Kul att de har satt på ordentlig VRM-kylning till skillnad från de flesta andra. Får man bara ett bättre BIOS denna gången så kanske man kan överklocka lite också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sensuella Sven:

Kul att de har satt på ordentlig VRM-kylning till skillnad från de flesta andra. Får man bara ett bättre BIOS denna gången så kanske man kan överklocka lite också.

Missat Gigabyte kortet?? den har en bra BIOS och ingen VRM kylning och det kortet klockar riktigt bra.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Finns det något sånthär för socket AM2+? (Mini ITX med pci express)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv

Riktigt intressant kort faktiskt, jag gillar speciellt att man satsat på att försöka kyla av VRM.

Får hoppas den kommer hit någon gång, känns mer flexibel än mitt DFI Lanparty MI P55-T36. Lite småsugen men då Zotac brukar vara klen på BIOS-biten så är jag tveksam till hur bra det kommer fungera ihop med mitt i5 750.

Permalänk
Medlem

Ska köpa ett mini-itx moderkort inom ett par veckor, verkar inte vara någon idé att vänta på detta kort då Gigabyte H55N-USB3 finns.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Finns det något sånthär för socket AM2+? (Mini ITX med pci express)

Jo det finns ett fåtal, Zotac har ett och Sapphire IPC-AM3DD785G är ett av de kort som är intressanta.
/Emil

Visa signatur

Emkill, mannen med Lådan =)

Permalänk
Skrivet av Emkill:

Jo det finns ett fåtal, Zotac har ett och Sapphire IPC-AM3DD785G är ett av de kort som är intressanta.
/Emil

Zotac kortet vet jag inget om men sapphire kortet är AM3 AM2+ processorer kan bara köra med DDR2 inte DDR3

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Merlinen:

Missat Gigabyte kortet?? den har en bra BIOS och ingen VRM kylning och det kortet klockar riktigt bra.

Inte alls. Jag har det själv och visst klockar det bra men det blir ju inte precis kallare för det, om man säger så. Det hade definitivt behövt någon form av kylfläns över dess VRM's, precis som alla andra bra moderkort har.

Jag syftade dock på Zotac's tidigare satsningar inom Mini-ITX genren.

Permalänk
Medlem

Går det att köra ett 5870 på den där?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Går det att köra ett 5870 på den där?

Självklart det går köra med alla grafikkort för pci express skulle jag tro.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hoppas Zotac gör ett exakt likadant fast med D525 och versionen med deras externa nätagg, perfekt strömsnål freeNAS burk.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Hmm... M-ITX, 6st SATA och USB3.
Tror jag ser min nästa filserver ta form

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.