MSI GX740 vs. ASUS G73JH.... Vilken ska man köpa?

Permalänk
Medlem

MSI GX740 vs. ASUS G73JH.... Vilken ska man köpa?

Tjena har nu sålt min stationära för köp utav en laptop. Den ska sla användas till spel, redigering, surf och film...

Jag har fastnat för 2 olika datorer, dels MSI GX740 och ASUS G73

MSI: Gillar designen och färgerna, framförallt att hdmi är på baksidan och inte sidan som så många har. Sen har jag hört att kylningen kan vara lite av ett problem, men lösews väl lätt med en kylplatta?
Sen är det ju väldigt mkt prestanda för ganska "lite" pengar

ASUS G73: Tycker att den är fulsnygg, men den tilltalar mig verkligen. Mattsvarta färgen är ju riktgigt fin. Prestandan är ju likvärdig med GX740, men ASUS:en har bättre kylning.

Lite negativt med de 2 är väl att dom är så tjocka 4 respektive 5 cm, men det är ju ngt man får leva med

För mig känns det nästan hugget som stucket när det gäller de här 2 datorerna... Enda skillnaden är priset, asus + ca 1000...

Så vad tycker ni att jag ska köpa? Och ska man köpa till en kylplatta?

Priset spelar inte så stor roll.

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Medlem

G73'an andas kvalitet, det gör inte GX740.
GX740 har ett skummt tangentbord.

Välj ASUS, du blir inte besviken....

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Som vanligt sjukt snabba svar på sweclockers ;D

Okej, ja de känns som att den är lite mer gedigen.
Men ska jag köpa till en kylplatta till den också, eller är det bara överflödigt?

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Inaktiv

de ska inte behövas...jag har spelat på rätt bra och datorn är fortfarande sval. Kylningen fungerar riktigt bra i den här datorn. Jag har i5 versionen dock. i7'an lär bli aningen varmare men jag tror ninte en kylplatta ska behövas ändå.

Skrivet av Palie:

Som vanligt sjukt snabba svar på sweclockers ;D

Okej, ja de känns som att den är lite mer gedigen.
Men ska jag köpa till en kylplatta till den också, eller är det bara överflödigt?

Permalänk
Medlem

okej det blir i5 versionen tror jag, blir lite väl mkt pengar om jag ska köpa med i7...

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

de ska inte behövas...jag har spelat på rätt bra och datorn är fortfarande sval. Kylningen fungerar riktigt bra i den här datorn. Jag har i5 versionen dock. i7'an lär bli aningen varmare men jag tror ninte en kylplatta ska behövas ändå.

Tror du man kan köra Diablo 3 på max på denna ?

EDIT: i5'an alltså...

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Jag funderar på samma fråga dvs (GX740 eller G73JH)

Men då min största rädsla är att få en dator som överhettar då jag haft de problemen förut, hittade nån recension på GX740 o där stog det att grafikkortet kom upp i 105grader vid belastning.. lät inte bra..

Så blir nog en G73JH för mig iaf

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Eftersom priset inte spelar någon roll så är Asus det självklara valet! Har man ont om pengar så blir man inte heller besviken på GX740 (som jag själv har).