MSI CX620-003NE vs Acer Aspire 5740G vs HP g62-A31SO

Permalänk

MSI CX620-003NE vs Acer Aspire 5740G vs HP g62-A31SO

Kravet är att datorn ska klara av CS5 paketet, samt andra lätta bildbehandlingsprogram. Det ska vara en 15.6' skärm. Vill gärna hålla mig inom 6-7 tusen kronor.

MSI CX620-003NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Acer Aspire 5740G i3 - Inet.se

HP G62-A31SO - Mini PC - Bärbara datorer - Datorer - Datorer & Kringutrustning - ONOFF

Är en 7200rpms disk att föredra framför en 5400? Något annat jag bör tänka på? Eller framförallt, finns det andra datorer som är bättre än dessa för mitt ändamål?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

MSI då både hp och Acer har skräpkvalite på sina bärbara

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem

Helt perfekt att denna frågan kom upp för jag sitter i precis samma sits. Fick i dagarna ett reklamutskick om MSI CX620-003NE där priset låg på 6499:- från den lokala handlaren, och då gick jag igång lite. Jag lånar tråden lite och frågar om MSI-datorn funkar bra till WoW och Starcraft II?

Permalänk
Medlem

Jag är även jag mycket intresserad av att veta hur bra det klarar StarCraft II.

Elller alt. vilken dator jag ska skaffa för att kunna lira StarCraft II på...

Permalänk

Om ni ska lira spel så är Acern det bästa valet då grafikkortet är ganska mycket bättre.

Permalänk

Men för bildbehandlingsprogram? Då funkar MSI;n bra eller?

Permalänk
Medlem

Spelmässigt:
Acer utan tvekan.

I dom två andra datorerna sitter det ett 5470 vilket är ett skit kort.

Kvalitetsmässigt:
Hp och acer är kända för lite sämre kvalitet plus att hp datorn är en budget modell med sämre skärm och ljud.
MSI vet jag inte så mycket om, förutom att många här talar gott om märket, men även Zepto prisades på detta forum, så det kanske man ska ta men en nypa salt. Dom små har alltid högljuddast anhängare.

Design:
Design är ju väldigt personligt, men här tycker jag Hp:n är absolut snyggast dom andra två ser fördjävliga ut.

Permalänk

Varför övergick denna diskussion över till spel helt plötsligt? Vore trevligt om ni även svarade på mina frågor.

Permalänk
Skrivet av Electricc:

Varför övergick denna diskussion över till spel helt plötsligt? Vore trevligt om ni även svarade på mina frågor.

"WaZte" kapade din tråd.

Permalänk
Medlem

Mycket ledsen att jag gjorde det. Tänkte bara samla ihop prat om MSI på ett ställe. Ska inte göra om det. Tycker bara att forumsdelen är samma frågor om och om igen, därför tänkte jag baka in min fråga i Electriccs tråd för att få lite mer kompakt tråd. Startar en egen tråd istället.

Permalänk

Det är okej för mig om du lånar tråden, jag tycker bara att svaren ska svara på alla frågor. Så, finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig?