Geforce GTX 465 officiell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon116323:

Kortet är väl fortfarande lika bra om priset sänks, det du menar är förmodligen är prisvärdhet, vilket också gör kortet till ett "dåligt" kort? (enl. dina ord) eller vad dillar du egentligen om?

Jag menar inte att kortet är dåligt någonstans. De enda som är dåligt är prissättningen. Kommer kortet ner till dom 2000 kr som ett HD5830 har så är kortet ett mycke prisvärt köp. Skall man sedan köra SLI så är GTX 465 ett riktigt bra val.
Men till ämnet när jag började skriva. Av dom fyra tester jag hade läst när jag skrev första inlägget här så vart de bara en av fyra som inte hade något positivt om kortet. Övriga tre hade rätt mycke positivt om kortet. Och sen såg jag hur folket här inne tyckte och tänkte. Jämfört med rescensenterna så gnälldes de rejält.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Din logik är mycket ologisk.

Du säger att kortet är alldeles för dyrt, men du säger även att kortet är bra.

Om man bortser från priset och endast ser på prestandan så är kortet inte mer än medelmåttigt. Finns många bättre kort att välja mellan, oavsett vilken kriterie man prioriterar - FPS, ljudnivå eller strömförbrukning. Många är kanske att ta i, men en handfull.

Om man räknar med priset så har man ytterligare en kriterie att ta hänsyn till. Kortet är fortfarande medelmåttigt sett till prestanda, men med rätt prissättning kan det bli bra köp (prisvärt).

Om du ska kalla ett kort för bra med dålig prissättning så är det GTX480 eller HD5970.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Dumt att gå på 5850 CF stället för ett 5870/5970 eller GTX 470/480? Om man tittar på pris/prestanda samt ljudnivå.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Mm, efter ha läst en hel del om Fermi så är den ju varken prisvärd hur man än mäter och detta nya är ju inget undantag heller ! Skulle inte vilja ha en fermi i min burk hur jag än vrider och vänder på det även om det är en ny sorts arkitektur osv. för priset är såååå fel för det som det presterar!
Sen bör jag tilläga att jag inte är en fanboy och jag har faktiskt Nividia i min burk nu( 8800GT OC2) men fundrerar på att sätta i ATI när jag nu uppgraderar !

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Formula . Intel Core i7 4770K .Nocuta DH15 . 16 GB Corsair Vengeance Pro 2400mhz. Nividia GTX 1080 Strix . 250 GB Samsung EVO SSD . Fractal Design Arc R2 . Corsair AX 860i . 1 st Benq 144hz 24" 1 st Benq 60hz 24"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

Din logik är mycket ologisk.

Du säger att kortet är alldeles för dyrt, men du säger även att kortet är bra.

Om man bortser från priset och endast ser på prestandan så är kortet inte mer än medelmåttigt. Finns många bättre kort att välja mellan, oavsett vilken kriterie man prioriterar - FPS, ljudnivå eller strömförbrukning. Många är kanske att ta i, men en handfull.

Om man räknar med priset så har man ytterligare en kriterie att ta hänsyn till. Kortet är fortfarande medelmåttigt sett till prestanda, men med rätt prissättning kan det bli bra köp (prisvärt).

Om du ska kalla ett kort för bra med dålig prissättning så är det GTX480 eller HD5970.

Jag måste tydligen formulera mig dåligt eftersom mina inlägg inte når fram.

Hur som helst. En del recensenter tycker ganska klart och tydligt att kortet är bra. En del recensenter tycker kortet är dåligt. Och ni alla tycker kortert är uselt. De är en stor skillnad i vart recensenterna tycker och vad ni tycker! Eller skall jag förklara de ännu tydligare?

Min egna åsikt är att om kortet kommer ner till samma pris som HD5830 så är kortet både bra och prisvärt. Inte bara hyffsat bra. NVIDIA har som sagt ett kort för varje ATI kort nu. Iaf bland dom tre toppmodellerna av grafikkort med en GPU.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Skriver man negativt kan det sluta så här NVIDIA breaks up with Hardware Secrets (Problem Solved!) | Hardware Secrets

ninjaedit: Uppenbarligen har det löst sig efter att historien blivit allmänt känd.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raghor:

Jag måste tydligen formulera mig dåligt eftersom mina inlägg inte når fram.

Hur som helst. En del recensenter tycker ganska klart och tydligt att kortet är bra. En del recensenter tycker kortet är dåligt. Och ni alla tycker kortert är uselt. De är en stor skillnad i vart recensenterna tycker och vad ni tycker! Eller skall jag förklara de ännu tydligare?

Min egna åsikt är att om kortet kommer ner till samma pris som HD5830 så är kortet både bra och prisvärt. Inte bara hyffsat bra. NVIDIA har som sagt ett kort för varje ATI kort nu. Iaf bland dom tre toppmodellerna av grafikkort med en GPU.

Tolkar jag ditt inlägg rätt vilket jag gör så är kortet "dåligt" i dagsläget. Eller kan du ge din definition av "bra" i detta sammanhang?

Permalänk

hej jag har ett problem med mitt gtx 465 och GA-MA790X-UD4. när jag startar datorn så kommer jag in på skrivbordet efter ½-2min så hänger datorn sig. någon som vet vad det kan vara?

Windows vista 64bitars
Powersupply: corsair 650w Modell: tx650w
moderkort: gigabyte ma790x-ud4
Prossessor: AMD quad 2.5 ghz black edition
ram: corsair dominator 2x2gb ddr2 1033ghz
Grafikkort: msi geforce gtx465 1gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av våffelhjärn:

hej jag har ett problem med mitt gtx 465 och GA-MA790X-UD4. när jag startar datorn så kommer jag in på skrivbordet efter ½-2min så hänger datorn sig. någon som vet vad det kan vara?

Windows vista 64bitars
Powersupply: corsair 650w Modell: tx650w
moderkort: gigabyte ma790x-ud4
Prossessor: AMD quad 2.5 ghz black edition
ram: corsair dominator 2x2gb ddr2 1033ghz
Grafikkort: msi geforce gtx465 1gb

Var det när du köpte GTX465 som det blev så? Har du testat med ett annat grafikkort?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000